تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۱/۰۵ - ۱۴:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 13711

محمدحسین مهدویان کارگردان «ایستاده در غبار» بهترین فیلم جشنواره سی و چهارم فیلم فجر در بخشی از این برنامه مهمان برنامه تحویل سال شبکه اول شد.

وی پس از نمایش تصاویری از پشت صحنه این فیلم که برای اولین بار روی آنتن می رفت، در سخنانی درباره تاثیر سریال «آخرین روزهای زمستان» گفت: پدری برایم درباره تاثیر این سریال بر فرزندش سخن می گفت و اینکه سریال اعتقادات او را تغییر داده بود. گرچه در قسمت های اول علاقه ای به تماشای کار ما نداشته اما از هفته های بعد علاقمند شده و سریال را نگاه کرده و آنقدر تحت تاثیر شخصیت شهید حسن باقری قرار گرفته که عکس ایشان را روی دیوار اتاقش نصب کرده است.
وی افزود: جالب اینکه این پسر یک راننده تاکسی بود و زمانی اتفاقی مهدی زمین پرداز (بازیگر نقش حسن باقری) را سوار کرده بوده و تا او را به مقصد اصلی نرسانده راضی نشده است. پدرش میگفت که «آخرین روزهای زمستان» اتفاق بزرگی را در زندگی این جوان رقم زده است.
کارگردان «ایستاده در غبار» درباره بازخوردهای این فیلم نیز گفت: برخورد مخاطبان با فیلم خیلی خوب بود و غیر از جوایزی که هیات داوران به ما دادند، یکی از اتفاقات خوب این فیلم که ویژگی های خاصی دارد، این بود که جزو برگزیده های بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد و امیدوارم در اکران عمومی در اردیبهشت ماه نیز از آن استقبال شود.
مهدویان در پاسخ به ضیاء درباره واکنش خانواده شهید متوسلیان به فیلم تصریح کرد: بخش هایی در فیلم درباره مسائل خانوادگی حاج احمد متوسلیان است. استراتژی ما این بود که مسائل را صریح و بی پرده درباره متوسلیان مطرح کنیم اما خانواده ایشان صلاح دیدند برخی از این بخشها در فیلم نباشد.
وی در این باره که چطور با وجود دهه شصتی بودن، اینقدر خوب درباره جنگ فیلم می سازد، بیان کرد: مواجهه من با جنگ مثل یک پدیده تاریخی است. چگونه است که درباره ۷۰۰ سال پیش فیلم ساخته می شود؟ کارگردانانی چون حاتمی کیا و ملاقلی پور به جنگ مثل یک پدیده اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد می پرداختند اما ما چاره ای نداریم جز اینکه با پژوهش و تحقیق فیلم بسازیم.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها