تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۲۰:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68203

علی رویین‌تن فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون امشب (چهارشنبه ۱۲ مهرماه) در چهاردهمین برنامه از فصل دوم «هزار داستان» روایتگر داستان زرتشتی و ارمنی و مسلمانی است که قصه عاشورا زندگی‌شان را عوض کرد.

به گزارش سینماسینما، چهاردهمین قسمت از این برنامه که با اجرای علی رویین تن به عنوان مجری و راوی قصه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود، قصه زرتشتی و ارمنی و مسلمانی بیان می‌شود که قصه عاشورا زندگی آنها را تغییر داده و دچار تحولاتی کرده است.
علی رویین تن کارگردان و نویسنده دو فیلم «زمهریر» و «دلشکسته» است.
«دلشکسته» داستان سرگشتگی و دلدادگی دو جوان، از دوقشر و دو فرهنگ متفاوت را روایت می‌کند؛ نفس دختری پرشور و پرانگیزه از قشر مرفه و تحصیل کرده که خیلی هم در قید و بند مذهب نیست و امیرعلی جوانی مذهبی، سربه زیر، از قشر متوسط و بسیار مؤدب که حال و هوای مذهبی‌اش در چهره و ظاهرش نمایان است. آنها به دستور یکی از اساتید دانشگاه باید پایان‌نامه‌هایشان در مورد ترسیم جامعه آرمانی را به صورت مشترک تحویل دهند و این معضل بزرگی است برای هر دوی آنها. این مشارکت موجب شکل‌گیری علاقه‌ای میان آنها می‌شود اما پدر نفس، باورهای مذهبی امیر علی را قبول ندارد و اعتقادات او را به سخره می‌گیرد. در پایان پدر نفس تحت تاثیر عزاداری های امام حسین(ع) با باور اعتقادات مذهبی ازدواج آن دو را تبریک می‌گوید.
رویین‌تن همچنین نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی «دنیا» به کارگردانی منوچهر مصیری است که آن فیلم هم درباره مردی مذهبی است که عاشق دختر جوانی به نام دنیا می‌شود و حاضر است برای رسیدن به او دست به هر کاری بزند و از اعتقادات خود بگذرد، ولی در نهایت متوجه واقعیت می‌شود که دنیا سر او را کلاه گذاشته است.
فصل دوم برنامه پرمخاطب هزار داستان همچون سری پیشین آن به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی محمدفواد صفاریان‌پور و با طراح و سوژه‌پردازی مریم نوابی‌نژاد در ماه محرم و صفر هر شب ساعت ۲۳ به مدت۶۰ دقیقه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.
محمدرضا شهیدی فرد در فصل دوم برنامه «هزار داستان» به عنوان مشاور پروژه گروه را همراهی می‌کند و تیتراژ این برنامه را سینا سرلک خوانده است.
سایر عوامل این برنامه عبارتند از: نویسنده: نرگس فتحی، مدیر تولید: رایموند رسولی، ناظر کیفی: حامد عبدوس، جانشین تولید: علی حصاری، دکور: فرزام انصار، تدوین: مجید عاشقی، پشتیبانی فنی: مهنوش فرهمند، طراح نور: حسین حاتمی، مدیر تصویربرداری: رضا نمازی، صدابردار: مسعود دادگری – سعید احمدی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: رعنا رعنایی مهر، موسیقی تیتراژ: علیرضا افکاری، تنظیم، میکس، مسترینگ: سعید زمانی، چهره پرداز: مینا بادامی، هماهنگی میزبان‌ها: زهره پارسا، هماهنگی سوژه‌ها: محیا پارسا، هماهنگی مهمان‌ها: امیر مسعود توسلی نیا، مستند: آرش یزدانی – مهران فرد پور – علی اصغر حسنی روزبهانی – هانا حواری نسب، عکس: مهسا طیب طاهر، روابط عمومی: مریم قربانی نیا، فضای مجازی: نفیسه موسوی‌زاده.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها