تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۱:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86208

سینماسینما،علی پاکزاد-رقیه توکلی کارگردان سینما گفت:« فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا این گونه فیلم ها اکران شوند. شب بخوابید و صبح بلند شوید و به شما بگویند که فیلم شما اکران است. با اینکه فیلم ما تبلیغات نداشت فروش خوبی داشتیم در دوهفته اکران فیلم ما ۳۰۰ میلیون فروخت که برای ما بسیار خوب بود به این دلیل که اصلا کسی نمی دانست فیلم ما در حال اکران است. به عنوان فیلمساز اول بسیاری از موضوعات برایم روشن شد و تازه متوجه شدم که چه خبر است. به جایی ما را رساندند که دیگر نتوانیم اکران فیلم را ادامه دهیم.»

به گزارش سینماسینما، رقیه توکلی اولین فیلم خود با نام «مادری» را راهی سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر کرد. این فیلم در جشنواره نمایش داده شد و بعد از مدت قابل توجهی اکران عمومی را به دست آورد. توکلی معتقد است که شرایط اکران برای فیلم «مادری» به خوبی پیش نرفته است.

رقیه توکلی کارگردان فیلم «مادری» درباره شرایط اکران این فیلم گفت:« فیلم «مادری» در جشنواره سی و پنجم نمایش داده شد. اما به دلیل اینکه فیلم های «بدون تاریخ بدون امضا» و «اسرافیل» و فیلم هایی شبیه به این زودتر اکران شده بود. شرایط اکران برای ما به تعویق افتاد. ما چند وقتی به دنبال پخش کننده بودیم. بعد از آن در نوبت اکران قرار گرفتین و متصور بودیم که فیلم ما در مهر و آبان اکران می شود اما این اتفاق رخ نداد. فیلم «قهرمانان کوچک» و «سارا آیدا» و یک سری فیلم های دیگر هفت هفته اکران بودند و فروش خوبی هم داشتند. به هین دلیل هم فیلم ما عقب می افتاد.»

او ادامه داد:«آقای مجیدی یک شبه تصمیم گرفتند که فیلم «آن سوی ابرها» را اکران نکنند و شورای صنفی نیز یک شبه تصمیم گرفتند که فیلم ما را اکران کنند و به همین دلیل فیلم «مادری» بدون هیچ اطلاع رسانی و تبلیغاتی اکران شد. تجربه اول من بود اطلاع زیادی از شرایط اکران نداشتم . تهیه کننده . پخش کننده تصمیم گرفتند که فیلم ما را اکران کنند که این اتفاق هم افتاد.البته ما هم تصمیم را بر این گذاشتیم که فیلم اکران شود زیرا اگر این اتفاق رخ نمی داد قطعا دیگر شرایط اکران را به ما نمی دادند.»

توکلی درباره شرایط فیلم و داستان آن گفت:«فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا این گونه فیلم ها اکران شوند. شب بخوابید و صبح بلند شوید و به شما بگویند که فیلم شما اکران است. با اینکه فیلم ما تبلیغات نداشت فروش خوبی داشتیم در دوهفته اکران فیلم ما ۳۰۰ میلیون فروخت که برای بسیار خوب بود به این دلیل که اصلا کسی نمی دانست فیلم ما در حال اکران است. به عنوان فیلمساز اول بسیاری از موضوعات برایم روشن شد و تازه متوجه شدم که چه خبر است. به جایی ما را رساندند که دیگر نتوانیم اکران فیلم را ادامه دهیم.»

کارگردان فیلم «مادری» درباره عکس و العمل های مخاطبان نسبت به این اثر گفت:« موضوع و داستان فیلم به هر حال نزدیک به قشری از جامعه بود که احساس همدردی و همزاد پنداری می کردند و این موضوع برای من خیلی مهم بود. کسانی بودند که داستان فیلم برای آنها اتفاق افتاده بود و برایشان جالب بود.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها