تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۲:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 95034

کامبوزیا پرتوی که در این دوره از جشنواره سلامت با فیلم کامیون حضور دارد درباره رویکرد جشنواره سلامت عنوان داشت: برای نخستین بار است که به این جشنواره آمده‌ام و احساس می کنم بسیار به این نوع سینما نیاز داریم، باید بر روی آن تمرکز و آن را تقویت کرد که امیدوارم بتواند جای خود را به شکل بهتری در سینما باز کند.
به گزارش سینما سینما ،او به ستاد خبری جشنواره فیلم سلامت گفت: به نظرم هر جشنواره خاصیتی دارد و برپایی‌اش یک لازمه در مسیر فرهنگ‌سازی است.
کارگردان گلنار درباره شرایط امروز جامعه و ارتباط آن با سینما توضیح داد: با یک بررسی کوتاه می توان متوجه شد که همیشه یک سر موضوعات منفی که در جامعه می‌بینیم به سینما وصل شده است. مد و شیوه زندگی ، حرف‌های رکیک رایج و شیوه‌های حرف زدن سطحی همه از سینما آمده است. مثلا در فارسی کلمه لعنتی نداریم ولی در جامعه و در میان مردم لعنتی به فحش تبدیل شده که دوبلورها به دلیل نزدیکی با معنای کلمه ای دیگر آن را ترجمه کردند و ما آن را به عنوان فحش پذیرفتیم. سینما روی بسیاری ازمسائل دیگر تاثیر می گذارد.
او به آمار طلاق اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار طلاق در جامعه بسیار بالا است که به نظرم سینما با بیان این موضوع آن را به ما تحمیل کرده است بنابراین چون اندیشه محکم برای تجزیه و تحلیل وجود ندارد جامعه از آن تاثیر می گیرد. سینمای آمریکا در این مورد بسیار مقاوم است و سعی می کند تا در فیلم‌های پلیسی خانواده را مطرح کند و پلیس باید حتما خانواده داشته باشد.
او به طلاق در فیلم های آمریکایی اشاره کرد و افزود: برای آن ها این موضوع قابل پذیرش است و حتی سگ و گربه دارند، اما در فرهنگ ایران این موضوع پذیرفته نیست و متاسفانه بدون شناخت ادای آن را درمی‌آورند. مسئله طلاق بحران بزرگی است که گاهی گفته می‌شود به دلیل بحران اقتصادی است در صورتی که باید این موضوع را تجزیه و تحلیل کرد که این آموزه از کجا می‌آید. زمانی طلاق جزء غیرت و ناموس بود چرا اکنون آن قدر آسان گرفته می‌شود؟! ما همان انسان‌ها هستیم که برایمان این موضوع را عادی کردند. به نظرم جا دارد تا سینما بسیاری از تفکرات درست را جایگزین و مطرح نماید چون وقتی فرهنگ از بین رود حرمت‌ها شکسته می‌شود. کارگردان فیلم گلنار، فیلم سینمایی نارنجی‌پوش اثر داریوش مهرجویی را دغدغه‌مند عنوان کرد و افزود: اگر یک کارگردان مسئول برای ساخت فیلم‌ها انتخاب کنیم کار پیشرفت خواهد کرد چون فرد مسئول دغدغه آن را دارد.
او با اشاره به اهمیت سلامت روانی توضیح داد: متاسفانه جامعه ما عقده‌مند شده است که باید به آن پرداخت.
سومین جشنواره فیلم سلامت به دبیری دکتر محمد سالار از یکم تا پنجم شهریور در پردیس چارسو در حال برگزاری است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها