تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۴:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38422

معمای شاهبازیگر نقش شهیدمطهری در سریال «معمای شاه» معتقد است این سریال کامل‌ترین سریال در مورد تاریخ معاصر ایران است که تاکنون در رسانه ملی تولید و از این رسانه پخش شده است.

به گزارش سینماسینما، رسول توکلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و بازیگر نقش شهید مرتضی مطهری در سریال « معمای شاه» طی گفتگویی با روابط عمومی این سریال اشاره به این سریال گفت: در شرایطی که متاسفانه آمار سرانه مطالعه ما بویژه در نزد نسل جوان چندان مساعد نیست تولید آثار تصویری در خصوص تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب ، بهترین رویکرد برای توجه مخاطبین به این دوران از تاریخ است.

بازیگر فیلم سینمایی « تاراج» با بیان اینکه نباید مدیران فرهنگی ما از قدرت مدیوم تلویزیون غافل شوند و با شناخت از این مقوله می توانند استفاده های بهتری را از این مدیوم داشته باشند افزود: معتقدم آثار تاریخی باید بعد از گذشت حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ سال پس از وقایع تاریخی تولید شوند اما به شرطی که روایت گران ، آدم های صادق ، منصف و عادل باشند.

این کارشناس مسائل هنری ، سریال «معمای شاه» را نسبت به مجموعه هایی قبلی تلویزیون همچون کلاه پهلوی ، کیف انگلیسی و … کامل ترین سریال در مورد تاریخ معاصر ذکر کرد.

بازیگر نقش مرتضی مطهری ، توقف چندین باره پروژه به دلیل کمبود بودجه را یکی از آفت های رسانه ملی در امر تولید یاد کرد و اظهار داشت : با وجود تلاش رسانه ملی برای تولید این سریال اما این سریال بارها با کمبود بودجه مواجهه شد که بر روی کیفیت کار بی تاثیر نبوده است.

رسول توکلی ادامه داد : حضور گسترده بازیگران حرفه ای ، لوکیشن های متفاوت ، حرکتهای دوربین ، هنروران بسیار و سختی کار از شاخصه هایی است که معمای شاه را از دیگر آثار تلویزیون متمایز کرده و به جرئت می توان گفت چنین اتفاقی ؛ برای اولین بار است که در تلویزیون ایران رخ داده است.
وی که از پاییز سال ۹۲ تاکنون درگیر این پروژه بوده است و برای هر بار حضور در جلوی دوربین ، چندین ساعت زیر گریم بوده است گفت: من شاهد بودم که آقای ورزی پیش از حد توان یک فیلمساز در این کار فعالیت می کرد و به یاد دارم زمانی که این پروژه شروع شد ایشان فقط چند موی سفید در محاسنش داشت اما اکنون محاسنش سفید شده است.

مدیرعامل «مؤسسه فرهنگی و هنری نقش جهان» با اشاره به کسانی که بدون تماشا کردن حتی یک قسمت کامل از سریال ، دست به نقد این سریال می زنند یادآور شد: من به همه منتقدین توصیه می کنم ابتدا تمام سریال را ببینید و آنگاه قضاوت کنند و در نقد های خود از جاده انصاف و عدل منحرف نشوند. ضمن اینکه یادمان نرود سریال توانسته است مخاطب خودش را پیدا کند و مردم را پای تلویزیون بنشاند.

او با بیان اینکه من شاهد بودم کارگردان با وجود اینکه شرایط سختی را سریال به لحاظ کمبود بودجه و حتی تعطیلی موقت طی می کرد اما او از خواسته های خودش برای بهتر شدن سریال ، دست نمی کشید تصریح کرد: به راستی کدامیک از فیلم ها و سریال هایی که در مورد انقلاب تولید شده است اینقدر بازیگران با کاراکترها شباهت دارند؟ آقای خلج به همراه مجریان گریم ، ساعت ها روی چهره بازیگران کار می کردند تا گریم ها باور پذیرتر باشند. ضمن اینکه معتقدم اگر هر فردی به غیر از آقای ورزی ، کارگردانی این سریال را برعهده داشت حتما اواسط کار می بُرید لذا باید به ایشان و عوامل سریال دستمریزاد گفت.

بازیگر فیلم سینمایی« پنجمین سوار سرنوشت» یکی دیگر از ویژگی های معمای شاه را تاباندن نور به بخشی از تاریخ همچون تعارض بین مصدق و کاشانی ذکر کرد که معمولا در کمتر کتب تاریخی به آن اشاره شده است.

وی ساخت دکور خانه وزیری ، میدان ژاله و میدان بهارستان مطابق با اصول استاندارد که می تواند سالیان سال برای دیگر فیلم ها و سریالها باقی بماند را از دیگر ویژگی های سریال معمای شاه یاد کرد اما در عین حال گفت: توجه بیشتر نویسنده به داستانک های سریال می توانست در جذب مخاطب موثرتر باشد.

بازیگر سریال « آینه عبرت» با اشاره به پخش هر شب سریال معمای شاه ؛ این روش پخش را سبب افزایش مخاطب دانست و ادامه داد : هر چه سریال به سال ۵۷ نزدیک تر می شود جذاب تر و دیدنی تر خواهد شد.

رسول توکلی که علاوه بر بازیگری ، دستی هم بر فیلمنامه نویسی و کارگردانی دارد و در حوزه سازه های دریایی متخصص است در مورد واکنش های منفی برخی از شبه روشنفکران داخلی و خارج از کشور نسبت به سریال معمای شاه گفت: آن کسانی که خودشان را آسیب خورده انقلاب می بینند طبیعی است که باید با این سریال و یا هر فیلمی که به ظلم رژیم پهلوی می پردازد مشکل و زاویه داشته باشند. این درحالی است که آنان هم بیکار نمی نشینند و اقدام به سنگ اندازی نسبت به این سریال خواهند کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها