تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۱۸:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 31434

فتارئیس پلیس فتای خراسان رضوی در خصوص شگرد جدید کلاهبرداری سایبری به بهانه تست بازیگری در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد.

به گزارش سینماسینما، سرهنگ جواد جهانشیری دراین‌باره گفت: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت گرفته در فضای سایبری متوجه وجود برخی کانال های تلگرامی با تعداد اعضای بالا شده که در آن فردی اقدام به تبلیغ تست بازیگری کرده و اعلام کرده بود که پذیرفته شدگان در این تست، به مدت شش ماه با اقامت تهران در یک فیلم جنجالی ایفای نقش خواهند کرد و پس از آن دستمزد قابل توجهی نیز دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کلاهبردار در این پیام اغوا کننده با پیشنهاد بازیگری در فیلم های مهم و دریافت دستمزد بالا و گرفتن تست در هتل های سطح شهر مشهد کاربران شبکه های اجتماعی را فریب داده بود، گفت: این فرد از متقاضیان خواسته بود که با پرداخت تنها ۱۰ هزار تومان بر شرکت در این تست ثبت‌نام کرده و پس از ارسال تصویر فیش پرداختی به ادمین تلگرام قرار تست‌ را بگذارند.

جهانشیری ادامه داد: با توجه به رقم کم پرداخت شده از سوی شهروندان، کسی اقدام به طرح شکایت از این فرد نکرده بود اما در واقع پس از واریز پول هیچ قراری با مالباختگان گذاشته نشده بود.

رییس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان اینکه فرد کلاهبردار با دریافت مبالغ کم ولی در حجم بالا مبلغ قابل توجهی را از شهروندان زودباور کلاهبرداری کرده بود، گفت: مسئول این صفحه شبکه و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد و صفحه مذکور نیز بسته شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، وی به کاربران شبکه های اجتماعی هشدار داد: قبل از پذیرش و هرگونه اقدامی در خصوص انواع کاریابی یا استخدام و حضور در انواع همایش ها و… ابتدا اصالت پیام را از مبادی ذیربط نظیر روابط عمومی اداره یا ارگان ذیربط بررسی کنند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها