تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۱۰:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 13038

فیلم «کلوزآپ» عباس کیارستمی در قالب برنامه‌ای برای مرور آثار کلاسیک سینمای جهان در کانکتیکات آمریکا به‌نمایش در می‌آید.

 

Capture

 

به گزارش پایگاه خبری سینماسینما، وب‌سایت خانه‌فرهنگ Real Art Ways که مقر اصلی آن در شهر هارتفورد ایالت کانکتیکات آمریکاست، خبر داده که امسال قرار است شماری از آثار منتخب سینمای تاریخ جهان در قالب برنامه‌ای با عنوان «فیلم ۱۰۱: پشت صحنه‌ها» به‌صورت ثابت در کنار تمامی برنامه‌های جاری این مرکز در سالن‌های نمایش فیلم آن روی پرده بروند. این برنامه که با فیلمی از فرانسوا تروفو آغاز شده، قرار است با اکران «نمایش ترومن» ادامه یافته و نهم اردیبهشت‌ماه سال آینده، نوبت آن به فیلم “کلوزآپ” عباس کیارستمی برسد.

 

آن گونه که در نوشته این پایگاه آمده، مبنای انتخاب این فیلم‌ها و چیدمان آن‌ها در کنار هم براساس «میزان نفوذ سینما در بطن زندگی واقعی و بازنمایی آن از راه همان رسانه بوده است. کارشناسان این مرکز سعی کرده‌اند در انتخاب فیلم‌های خود به روایت دوسویه‌ فیلمسازان از خود پدیده‌ فیلمسازی و آن نگاهی بپردازند که گاه حتی خودشیفتگی در بطن آن موج می‌زند؛ شیفتگی سینما به خودش. اما شکی نیست که با دیدن همین رویه می‌توان نگاهی مشرف‌تر به‌چگونگی کارکرد و عمل فیلم‌ها داشت و درکی عمیق‌تر از این روال به دست داد.»

 

به همین دلیل است که در تمامی فیلم‌های انتخاب شده برای برنامه‌ Film 101 دوربین خود در مقام یک شخصیت فعال و تأثیرگذار وارد صحنه شده و همه‌چیز را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و می‌تواند خود را از همگامانی چون رادیو و تلویزیون با قوت و قدرت تمام متمایز کند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها