تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۱۶:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 15720

جشنواره روح اللهنشست خبری جشنواره فیلم روح الله در محل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با حضور خبرنگاران برگزار شد.


به گزارش سینما سینما وبه نقل از جماران، در ابتدای این نشست خبری کمال تبریزی کارگردان مطرح سینمای کشورمان در سخنانی اظهار داشت: وقتی آقای آفریده با من در مورد برگزاری جشنواره تماس گرفت بسیار از این اتفاق خوشحال شدم چرا که برگزاری آن در چند سال اخیر متوقف شده بود، اما جشنواره اکنون به خصوص در بخش جوانان و فیلم های کوتاه با حضور آفریده پربار و اثرگذار خواهد بود.
وی افزود: جشنواره روح الله اتفاق خوبی است که در سال های قبل باید رخ می داد.
تبریزی تصریح کرد: امروزه زوایایی ازشخصیت امام پنهان مانده و ما از آنها فاصله گرفته ایم و حتی اتفاقاتی در جامعه رخ داده که فاصله ای نجومی با شخصیت امام دارد.
وی با اشاره به سابقه هنری خود یادآور شد: من کار خود را به طور جدی بعد از انقلاب آغاز کردم و در صورتی که آن اتفاق رخ نمی داد تحصیلات خودم را ادامه می دادم و امروز یک مهندس راه و ساختمان بودم؛ بنابراین خودم را مدیون انقلاب و امام می دانم چرا که شخصیت ایشان باعث این تصمیم گیری در زندگی من و ورود به عرصه سینما شد.
این کارگردان سینمای ایران ابراز امیدواری کرد؛ جشنواره روح الله تحولی را در سینمای ایران ایجاد کند زیرا همان اتفاقی است که سینمای ایران نیازمند آن است تا جوانان وارد عرصه شوند.
تبریزی در پایان تصریح کرد: اینگونه جشنواره ها راه را برای جوانان خوش فکر که ایده های جدید دارند باز می کند.
در ادامه این نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری معاون فرهنگی، هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در سخنانی با اشاره به وظایف این موسسه در قبال شخصیت امام، برگزاری این جشنواره ها را با دو هدف کشف استعدادهای جوان و جریان سازی ذکر کرد و یادآور شد: جشنواره فیلم آیینه و آفتاب در هفت دوره برگزار شد اما در چند سال اخیر تعطیل شد که اکنون با تغییر آن از حالت چند بخشی و تغییر دادن آن به فیلم های کوتاه یک تا سه دقیقه ای فعالیت آن با عنوان جشنواره روح الله از سرگرفته شد.
وی دلایل این تغییر در جشنواره را ایجاد امکان حضور بیشتر هنرمندان جوان و تهیه محتوا برای حضور در فضای مجازی ذکر کرد و گفت: تاکنون صدها اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
کمساری گفت: جشنواره فیلم روح الله در روز سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر در شهر اصفهان و همزمان ۱۳ استان دیگر با نمایش فیلم افتتاح خواهد شد و روز پنجم خرداد با حضور مسئولان عالیرتبه کشوری و اعضای بیت امام پایان می یاید.
در ادامه این نشست محمد آفریده دبیر جشنواره فیلم روح الله در پاسخ به سوالات خبرنگاران، تأکید کرد: امام مظهر یکپارچگی، همدلی و وحدت است و از این حیث ان شاء الله این جشنواره بتواند این بار را به دوش بکشد.
وی افزود: خدا را شکر می کنم که همواره با عشق به امام حرکت کرده ام و تلاش کرده ام تمام کارهایم در این مسیر باشد.
دبیر جشنواره فیلم روح الله تصریح کرد: جشنواره هایی ماندگار خواهد بود که آخرین حلقه یک سلسله فعالیت ها باشد نه اینکه صرفا در چند روز منحصر شود.
وی ابراز امیدواری کرد که جوانان همواره در کنار سفره انقلاب اسلامی حضور داشه و به فعالیت بپردازند.
آفریده همچنین خبرداد: در جشنواره فیلم روح الله از آقایان عبدالله اسفندیاری، احمدرضا درویش و محمدعلی فارسی تقدیر خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص چرایی برگزاری یک جشنواره حول شخصیت امام راحل گفت: امام یک فرد نبود بلکه به قول مقام معظم رهبری ستاره ای درخشان بود که تمام اسلام را در وجود ایشان می توانیم ببینیم، لذا در جشنواره تمام مضامین و معانی مرتبط با اسلام و شخصیت امام هچون مبارزه، شجاعت، امید و… وجود دارد.
دبیر جشنواره فیلم روح الله در پاسخ به اینکه چرا موسسه برای ساخت یک اثر سرمایه خود را به کار نمی گیرد؟ گفت: ما باید در حوزه جوانان سرمایه گذاری کنیم و نگران تجربه اندوزی آنان نیز نباشیم.
وی افزود: صرف تمام ظرفیت های سازمان به یک اثر کار درستی نیست چرا که وقتی جریان بالنده ای شکل گیرد می توانیم در دل آن شاهد خلق آثار خوبی هم باشیم.
آفریده تأکید کرد: امام همچون تاریخ و ادبیات کهن ماست و نباید نسل جدید را از دریای وجود ایشان محروم کنیم.
در این نشست همچنین از پوستر جشنواره فیلم روح الله با حضور آقایان کمساری، تبریزی و آفریده رونمایی شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها