تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۹:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 23221

کمال تبریزیکمال تبریزی کارگردان مطرح سینمای ایران که این روزها دو فیلم «دونده زمین» و «امکان مینا»  را بر پرده سینماها دارد در بخش هایی از گفتگویش با ماهنامه تجربه حرف های جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما ،بخشی از این مصاحبه به شرح زیر است :

فکر می کنید مشکلاتی که برای سینما در طول ۸ سال اتفاق افتاده چگونه برطرف می شود؟ چقدر می توان بر شور و انرژی سینماگران تکیه کرد؟
مقاطع تاریخی کشورما با نقاط اوجی نظیر دوم خرداد همراه بوده است . اما به نظر من انتخاب آقای روحانی حاصل دورانی است که همه فکر کردند اشتباه کرده اند و به طور طبیعی آمدند و به ایشان رای دادند، انتخاب ایشان به نوعی حکم مسکن را دارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایده آلی که مد نظر هنرمندان بود کاملا فاصله دارد . دولت آقای روحانی به خصوص در زمینه فرهنگ چندان مقبول نیست. هرچند از سوی دیگر هم تحت فشار است اما انتظار هم از آنها بالاست.
این سیاست کلی دولت آقای روحانی است، که اتفاقا نماد انتخاباتی شان مثل فیلم دونده زمین کلید است.
هنر و فرهنگ در لایه آخر توجه ایشان است، اگر مشکلی از جانب هنر به سمتشان می رود خودشان را کنار می کشند و به کارهایی که از نظر خودشان مهم است می پردازند. ما از این شرایط راضی نیستیم دیگر! هرچند بسیار خوشحالیم که بعد از دوران آقای شمقدری با افرادی روبرو هستیم که مودب صحبت می کنند و لاقل زبان یکدیگر را می فهمیم. ارتباطی که آقای ایوبی با ما برقرار می کند تا حد زیادی قابل قبول است حتی اگر ایده آل نیست. این گونه است که به بعدها امیدواریم و جلو می رویم. هرچند معتقدیم سنگی که در چاه افتاده به این سادگیها در نمی آید.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها