تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۰:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 71349

روزنامه کیهان نوشت: بسیاری از هنرمندان متعهد آرزوی خلق آثاری درباره فتح لانه جاسوسی آمریکا را دارند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ‌گاه در عمل، علاقه‌ای به این‌گونه آثار نشان نداده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته و به مناسبت سالگرد فتح لانه جاسوسی آمریکا در فضای مجازی نوشت: «بیشترین کتاب‌های تالیفی و فیلم‌های مرتبط با ‌اشغال سفارت، در آمریکا ساخته‌ شد. ۱۳ آبان را با نگاه ایرانی بازخوانی کنیم.» این سخن وزیر ارشاد، تشویق و ترغیب بالاترین مقام اجرایی کشورمان در حوزه فرهنگ و هنر برای خلق آثار هنری یا نوشتن کتاب درباره لانه جاسوسی آمریکاست. اما ‌ای کاش این سخن از فضای مجازی به دنیای واقعی انتقال پیدا کند.
چون هنرمندان ایرانی نه تنها همواره در راه تولید آثار هنری با مضامین انقلابی و ازجمله ضدآمریکایی با موانع و مشکلاتی مواجه هستند که عمده آثار تشویق شده در جشنواره‌های داخلی یا معرفی شده به جشنواره‌های خارجی، دارای مضامینی برخلاف غرور ملی بوده‌اند. این درحالی است که یکی از رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراهم کردن فضای مناسب برای خلق آثاری در این جهت است.
در عرصه کتاب نیز، تاکنون چند اثر مکتوب درباره لانه جاسوسی آمریکا نوشته شده است، اما مهم‌ترین اثر در این زمینه کتاب «مجموعه اسناد لانه جاسوسی آمریکا» است. این کتاب، به‌رغم دربرداری اسناد و مطالب جامع درباره این واقعه اما بسیار نایاب است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی نشر و کتاب در کشور چرا به تجدید چاپ، تبلیغ و معرفی این کتاب و سایر آثاری از این دست اقدام نمی‌کند؟
در هر حال، همه هنرمندان متعهد آرزوی ساخت اثر درباره حماسه بزرگ فتح لانه جاسوسی آمریکا به عنوان یکی از نقاط طلایی و افتخارآمیز تاریخ معاصر کشورمان را دارند، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ‌گاه در عمل، علاقه‌ای به این‌گونه آثار نشان نداده است.
بهتر است وزیر محترم ارشاد علاوه بر تشویق زبانی به سیاست‌گذاری‌های تشویقی برای تولید آثار در این وزارتخانه دست بزنند تا شاهد رشد آثاری با این موضوع در عرصه عمل باشیم.

 

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها