تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۱:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60457

به گزارش خبرنگار کیهان، نخستین نشست خبری هیئت مدیره جدید خانه سینما در حالی دیروز(سه شنبه) در تالار مرحوم سیف الله داد برگزار شد که همچنان سوالات متعددی درباره وضعیت و عملکرد این تشکیلات مطرح است. به همین دلیل هم در این نشست خبری، پرسش‌های خبرنگاران بیش از آنکه متوجه جشن خانه سینما باشد، حول مسائل معیشتی سینماگران و آنچه جزو وظایف صنفی خانه سینماست پرسیده می‌شد.
به طور مثال، در این نشست بحث‌هایی درباره بیمه اهالی سینما مطرح شد و همایون اسعدیان، رئیس هیئت مدیره خانه سینما، توضیحاتی در این باره داد که موجب شفاف شدن موضوع مطرح شده نشد.
جای سوال است که چرا خانه سینما در یکی از وظایف اولیه‌اش که بیمه کردن اعضای اصناف است کوتاهی می‌کند؟ چون برخی از اعضا اعلام کرده‌اند که خانه، علاقه چندانی به بیمه کردن آنها ندارد.
فاطمه معتمد آریا، یکی از اعضای هیئت مدیره خانه سینما هم اظهارات جالبی را بر زبان آورد و گفت: «برخی حتماً عضو هستند که فعالیت سینمایی نداشته‌اند که اگر این شفاف‌سازی صورت بگیرد تعداد برخی از اعضای صنوف کم خواهد شد. هیئت مدیره تلاش دارد تا بودجه بیمه‌ها صرف کسانی شود که اعضای واقعی خانه سینما هستند!»یکی از مسائلی هم که معمولا سینماگران نسبت به آن انتقاد دارند، عدم رسیدگی خانه سینما به معضل بیکاری است. چراکه طی سال‌های اخیر و بویژه در دولت یازدهم، میزان بیکاری سینماگران و معضلات معیشتی آنها افزایش یافته است.
همایون اسعدیان ضمن توضیح درباره اینکه امروز رابطه خانه سینما با وزارت ارشاد به بهترین وضعیت خود رسیده است، کوتاهی در زمینه رسیدگی به مشکل اشتغال سینماگران را این گونه توجیه کرد: «درباره بخش بیمه بیکاری نیز باید بگویم یک پروسه بسیار سنگین است و با یک طرح ساده نمی‌توان همه چیز را تمام شده در نظر گرفت. ابتدا باید صنوف به شکل مستقل و با یک تعریف درست از فعالیت‌شان برسند.» اما جای سوال است که چرا طی چهار سالی که از بازگشایی خانه سینما گذشته، هنوز اقدامات جدی درباره استقلال صنوف خانه سینما و حتی ثبت آنها نشده است؟
ضمن اینکه سوالات بسیار دیگری درباره عملکرد خانه سینما مطرح است. بطور مثال، چرا خانه سینما در مواجهه با موفقیت‌های سینماگران ایرانی، تبعیض قائل می‌شود؛ وقتی یک کارگردان جایزه اسکار یا کن می‌گیرد، خانه سینما بیانیه تبریک صادر می‌کند، اما در قبال موفقیت‌های فیلم‌هایی چون «محمد رسول الله(ص)» و «بادیگارد» در خارج از کشور، سکوت پیشه کرد؟

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها