تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۲۳:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 2468
فیلم اتاق

فیلم اتاق

فیلم «اتاق» تولید مشترک ایرلند و کانادا در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو برنده جایزه انتخاب مردم شد.

به گزارش سینماسینما، جشنواره فیلم تورنتو که از آن به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی آمریکای شمالی یاد می‌شود، یکشنبه شب به وقت ایران بعد از ۱۰ روز به کار خود پایان داد و برندگان معرفی شدند.

درام «اتاق» (Room)‌ به کارگردانی لنی آبراهامسن کارگردان ایرلندی جایزه انتخاب مردم را از آن خود کرد.

این فیلم که تولید مشترک ایرلند و کانادا است و از روی رمانی به همین نام نوشته اما داناهیو ساخته شده است. این فیلم با بازی بری لارسن، جون آلن، ویلیام اچ. میسی، شان بریجرز و جیکاب ترمبلی درباره زنی جوان و پسر پنج ساله‌اش است که در انبار یک باغ اسیر می‌شوند.

«اتاق» اولین بار در دنیا دو هفته پیش در جشنواره فیلم تلوراید به نمایش درآمد و در جشنواره تورنتو در بخش نمایش‌های ویژه حضور داشت. «اتاق»‌ از ۱۶ اکتبر به طور محدود و از شش نوامبر به طور گسترده در آمریکای شمالی اکران می‌شود.

جشنواره تورنتو بخش مسابقه رسمی و هیئت داوری ندارد، اما در پایان جشنواره بهترین فیلم با آرای تماشاگران انتخاب می‌شود. این جشنواره از دیرباز نقطه شروع فصل جوایز سینمایی و آشنایی با رقبای احتمالی اسکار بوده است. در سال‌های اخیر تعدادی از فیلم‌هایی که جایزه اصلی تورنتو را بردند مانند «زیبایی آمریکایی»، «تصادف»، «میلیونر زاغه‌نشین»، «گفتار پادشاه» و «دوازده سال بردگی» بعداً برنده اسکار بهترین فیلم نیز شدند. سال گذشته فیلم «بازی تقلید» با بازی بندیکت کامبربچ فیلم منتخب تماشاگران جشنواره تورنتو شد.

«اتاق»‌ در حالی جایزه اصلی جشنواره تورنتو را برد که بیشتر نگاه‌ها متوجه «مرکز توجه» (Spotlight) به کارگردانی تامس مکارتی بود، اما این فیلم انتخاب دوم تماشاگران بود. مایکل کین در «مرکز توجه» که اولین بار در دنیا اوایل این ماه در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم ونیز نمایش داده ‌شد، نقش والتر رابینسن خبرنگار بوستون گلوب را بازی می‌کند که سال ۲۰۰۳ گزارش او درباره رسوایی سوء استفاده جنسی کلیسای کاتولیک برنده جایزه پولیتزر شد.

در دیگر بخش‌ها، «سیاه» به کارگردانی عادل العربی و بلال فلاح جایزه برنامه «دیسکاوری» را دریافت کرد. جوایز فیلم کوتاه به «مامان» و «پل هوایی» رسید. «غول خواب» به کارگردانی اندرو سیویدینو بهترین فیلم بلند داستانی اول کانادایی معرفی شد و جایزه بهترین فیلم بلند کانادایی به «هیولای گنجه» به کارگردانی استفن دان اعطاء شد. بیست و چهارمین جایزه سالانه فیپرشی نیز به فیلم‌های «Eva Nová» به کارگردانی مارکو اسکوپ و «Diesierto» به کارگردانی خوناس کوارون رسید. «ستاره نجواگر» به کارگردانی سیون یونو هم جایزه نتپک بهترین فیلم آسیایی را برد.

امسال حدود ۴۰۰ فیلم بلند داستانی و فیلم کوتاه از ۷۱ کشور در جشنواره تورنتو نمایش داده شد.

«مریخی» به کارگردانی ریدلی اسکات با بازی مت دیمن، جسیکا چاستین و چیوتل اجیوفور، «دختر دانمارکی» با بازی ادی ردمین، «ترومبو» با بازی برایان کرنستن ستاره سریال «بریکینگ بد» در نقش دالتون ترومبو فیلمنامه‌نویس آمریکایی، تریلر جنایی «افسانه» به کارگردانی برایان هلگلند با بازی تام هاردی، «مارک ما بحران است» با بازی ساندرا بولاک به تهیه‌کنندگی جرج کلونی، «جوانی»‌ به کارگردانی پائولو سورنتینو با بازی مایکل کین، هاروی کایتل و ریچل وایس، «عشاء ربانی سیاه» با بازی جانی دپ، «قاتل حرفه‌ای» با بازی بنیسیو دل تورو و جاش برولین، «جانوران بدون کشور» با بازی ایدریس البا، «بعد به کجا حمله کنیم» به کارگردانی مایکل مور، «برنامه» به کارگردانی استفن فریرز، «یادت باشد» به کارگردانی آتوم اگویان و «استون‌وال» به کارگردانی رول‌اند امریش، از فیلم‌های مطرح این دوره جشنواره تورنتو بودند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (۱۹ تا ۲۹ شهریور) برگزار ‌شد. «تخریب» (Demolition) به کارگردانی ژان-مارک والی با بازی جیک جیلنهال، نائومی واتس و کریس کوپر فیلم افتتاحیه جشنواره بود.

لینک کوتاه

نظرات شما

  1. علیرضا
    ۳۰, شهریور, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ق٫ظ

    خوبه

نظر شما


آخرین ها