تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۰۸:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 54659

محمود کلاریسینماسینما، علی پاکزاد – محمود کلاری فیلمبردار با اشاره به اینکه در حال سرگرم فیلمبرداری «بمب» ساخته پیمان معادی است٬ اعلام کرد فیلمبرداری این کار یک ماه دیگر به پایان می‌رسد.

به گزارش سینماسینما، کلاری به عنوان یکی از مطرح‌ترین فیلمبرداران سینمای ایران است٬ این روزها سرگرم فیلمبرداری «بمب» ساخته جدید معادی است. معادی و کلاری پیش از این در نخستین ساخته سینمایی معادی «برف روی کاج‌ها» با یکدیگر همکار بودند.

کلاری در گفت‌و‌گو با سینماسینما درباره جایگاه سینمای ایران در عرصه بین‌الملل٬ گفت:«به لحاظ فرهنگی شرایط خوبی را در سال‌های اخیر مشاهده می‌کنیم. شاید آخرین تجربه خوب ما جشنواره جهانی فجر بود که به خوبی برگزار شد؛ و اثرات آن در سینما و دیپلماسی فرهنگی ما به خوبی دیده می‌شود. اکنون سینما در کشور ما یک پدیده کاملا جدی است در سال‌های اخیر سینمای ما کمک زیادی به حوزه های دیگر حتی سیاست کرده است.»

کلاری درباره حضور بزرگان سینما در ایران گفت:«قطعا نیاز داریم و به نفع سینمای ما است که بزرگان سینمای دنیا در ایران حضور پیدا کنند.برای مثال امیر مکری که یکی از فیلمبرداران بزرگ دنیا است. داریوش خنجی هم به همین منوال اینها کسانی هستند که به سینمای ما می‌توانند بسیار زیاد کمک کنند.»

او ادامه داد: «ما باید با سینما جامعه ایران را به خوبی به دنیا معرفی کنیم و نشان دهیم که سینمای ما و مردم ما تا چه حد باهوش هستند و به خوبی می‌توانند از طریق سینما با تمام دنیا ارتباط داشته باشند و روابط خوبی را به وجود بیاورند. اکنون مدیران فرهنگی کشور و به خصوص سینما عملکرد قابل قبولی دارند و نباید اجازه دهیم که این شرایط تغییر کند و به نوعی مسئولیت به دستان کسانی بیفتد که به هیچ وجه از سینما و فرهنگ چیزی نمی‌دانند.»

فیلمبردار فیلم «جدایی نادر از سیمین» درباره فیلمبرداری فیلم گفت:«قرار بود که کلاسهای آموزشی یا همان کارگاه‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان سینما در روزهای اخیر و به خصوص جشنواره جهانی فجر برگزار کنم که متاسفانه به دلیل درگیری‌های زیاد این اتفاق صورت نگرفت. در این کلاس‌ها قصد داشتم سکانس خاصی از فیلم‌های آقای کیارستمی بازسازی کنم و آن را به نوعی آموزش هم بدهم. یعنی با همان دوربین و لنزی که استفاده کرده بودم را به دانشجویان سینما نشان دهم.»

او همچنین گفت: «این روزها سرگرم فیلمبرداری «بمب» به کارگردانی پیمان معادی هستم که تا یک ماه آینده فیلمبرداری این کار به پایان می‌رسد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها