تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۱۰:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 48054

photo_2017-03-05_20-14-20سینماسینما ، علی پاکزاد – بیتا بیگی بازیگر فیلم « کاناپه» با اشاره به اینکه فیلم «کاناپه» بی شک یکی از تاثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است تاکید کرد تنها دلیل توقیف فیلم استفاده از کلاه گیس بود.

به گزارش سینماسینما ، بیتا بیگی یکی از چند بازیگر فیلم جدید کیانوش عیاری بود که امید داشت «کاناپه» در جشنواره سی و پنجم نمایش داده شود. اما این فیلم از سوی هیات انتخاب کنار گذاشته شد و تا امروز جنجال های زیادی اطراف این فیلم و موضوع کلاه گیس ها مطرح شده است.

بیتا بیگی بازیگر فیلم «کاناپه» درباره چگونگی حضور در این فیلم گفت: «پاییز سال ۹۴ فراخوانی از سوی عوامل فیلم «کاناپه» منتشر شد، مبنی بر اینکه خانم هایی از سن ۱۸ تا ۲۷ سال خودشان را به پروژه «کاناپه» معرفی کنند. آقای عیاری به دنبال بازیگران نه چندان معروف و جوان بود. آذر ماه سال ۹۴ من این فراخوان را دیدم برای هر بازیگری قطعا آرزو بود که جلوی دوربین آقای عیاری قرار بگیرد. به هیچ عنوان برایم مهم نبود که  برای حضور در این فیلم باید تست می دادم  یا نه ولی نکته جالب این بود که آقای عیاری در ملاقات هایی که با بچه ها داشتند تست بازیگری نمی گرفتند و فقط چند کلمه ای صحبت داشتند و موضوعاتی که مد نظرشان بود را بیان می کردند.»

او ادامه داد: «آقای عیاری اعتقاد داشت به هیچ عنوان برایش بازیگر درجه یک یا شناخته شده مهم نبود. بلکه به دنبال کسانی بود که بتوانند شباهت ویژه ای بین دو خانواده ای که در فیلم «کاناپه» جزوی از قصه بودند ایجاد کند. اما به یک باره تمام معادلات بهم ریخت و یک جورایی کار خوابید. بعد از آن هم خبرهایی آمد که فیلم « کاناپه» با حضور شهاب حسینی و ترانه علیدوستی کلید خورد. اما مثل اینکه این موضوع نیز منتفی شد. تابستان امسال بود که دستیار آقای عیاری با من تماس گرفت و قرار شد که بروم و دیداری با آنها داشته باشم. زمانی که رفتم اقای پورعرب و مهدی هاشمی نیز حضور داشتند و بازیگران دیگر هم آنجا بودند. دستیار آقای عیاری به من گفت اگر قرار باشد موهایت را کامل کوتاه کنی و جلوی دوربین بروی این کار را انجام می دهی؟ من هم فکر کردم آقای عیاری قصد امتحان کردن من را دارند تا ببینند میزان علاقه من برای بازی در این فیلم چقدر است؛ در صورتی که فیلمنامه را خوانده بودم و چنین موضوعی یعنی کوتاه بودن موی سر در آن وجود نداشت. گفتم که اره موهایم را از ته کوتاه می کنم چون آقای عیاری کارگردان هستند این کار را انجام می دهم.»

بازیگر فیلم «کاناپه» درباره کلاه گیس هایی که قرار بود در این فیلم مورد استفاده قرار  بگیرد گفت: «تا لحظه ای که قرار شد موهای من را کوتاه کنند اطلاعی از کلاه گیس و استفاده از آن را نداشتم. ۱۰ روز مانده بود به کلید زدن فیلم که به گروه اضافه شدم. قطعا کار کردن با کارگردانی مثل اقای عیاری بی نظیر است نمی توانم به هیچ عنوان تکنیک کار او را توصیف کنم. فکر می کردم که سینما را تا حدودی می شناسم. اما بعد از سه یا چها روز حضور سر صحنه «کاناپه» کاملا شوکه بودم و از سینمای آقای عیاری متعجب شده بودم.»

بیگی درباره داستان فیلم «کاناپه» و کیانوش عیاری گفت:« آقای عیاری بیش از هر کس دیگری به جزئیات توجه می کرد. فیلم «کاناپه »  یکی از رئال ترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران است. به جرات می توانم که این فیلم یکی از تاثیر گذارترین فیلم های ما می توانست لقب بگیرد. البته این عقیده من هست اما حرف بسیاری از منتقدان و افرادی  که نسخه سه ساعت فیلم را دیده بودند هم همین بود.قصه فیلم بسیار ساده است. روایت و مسائلی که بین دو خانواده وجود دارد را نمایش می دهد. هیچ پیچیدگی در فیلمنامه وجود نداشت و کاملا روان بود. تنها چیزی که باعث شد این فیلم دیده نشود موضوع کلاه گیسها بود که آقای عیاری روی آن به شدت تاکید داشتند. باید به کسانی مانند عیاری و فرهادی بیشتر توجه شود.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها