تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ۱۴:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 80214

سینماسینما، روانبخش صادقی/ عضو و دبیر هیئت مدیره خانه سینما:
تولید انیمیشن جانکاه است و طاقت فرسا! باید علاوه بر کلیت فیلم و سکانس ها و پلان ها، بر تک تک فریم های اثر آگاهانه و با دقت اشراف داشته باشی و هر آنچه دیده خواهد شد را طراحی کنی و بسازی و جانبخشی نمایی. کاری دشوار و با صبوری فراوان اما عاشقانه.
در تب و تاب جشنواره فیلم فجر ارزیابی و برآوردی از جریان سینمای کشور در گونه های مختلف و تکنیک های متفاوت به دست می آید و امسال نیز این جریان با قوت و ضعف هایی در فرم و محتوا خودنمایی می کند. در این روزهای جشنواره در سبد سینمای یکساله کشور کسانی کارشان به محک گذاشته می شود و کسانی نیز از نگاه خود به محک کردن می نشینند. اما در این میان سینمای انیمیشن ایران چندسالی است که با حداقل یک فیلم سینمایی در جشنواره فجر خودنمایی می کند و این فارغ از چند و چون این آثار اتقاقی مبارک و خوشحالی برانگیز است. فعالان سینمای انیمیشن کشور راهی بسیار دشوار و طولانی را برای رسیدن به این جایگاه طی کردند تا قاب به قاب این فیلم ها را طراحی و تولید و عرضه کنند. به عقیده من جامعه هنری و تکنیکی انیمیشن ایران تا اینجای کار تمام تلاش خود را حتی بیش از توانشان انجام داده اند و حال وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی است که نه تنها در حرف بلکه در عمل وارد گود شوند و حمایت های خود را به شکل مادی و معنوی و تشویقی بسیار بیش از آنچه تا بحال صورت گرفته از این سینمای پاک، ماندگار و پر مخاطب و جهانی نمایان سازند. امسال سینمای انیمیشن ایران با فیلم سینمایی “فیلشاه” در جشنواره سی و ششم فجر حضوری موفق دارد و بر خود و تمام فعالان این حوزه واجب میدانم تا علاوه بر حمایت کامل از آن از مدیران و داوران جشنواره انتظار داشته باشیم تا از کنار آن به راحتی نگذرند و ببینند آنچه را که در حال شکل گیری و ثبات است و یکی از راه های نجات و افتخار سینمای کشور.
با توجه به سعی و تلاش های بسیار سازندگان انیمیشن در طی این سال ها، پس از این گناه هرگونه عدم رشد و نمو سینمای انیمیشن کشور چه در کمیت و چه در کیفیت می باید در پرونده کاری مدیران فرهنگی و حتی اقتصادی نوشته شود و البته امیدوارم پاداش رشد و ارتقای آن نصیبشان گردد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها