تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۶:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 24316

توهین نشریه یالثارات به سینماگران، حالا روی خیلی چیزها تأثیر گذاشته است. بسیاری از برنامه‌های سینمایی که قرار بود برگزار شوند یا می‌خواهند برگزار شوند، حالا نگران توهینی هستند که به بهانه جشن حافظ به سینماگران شد.
به گزارش سینماسینما ، همین چند وقت پیش بود که در نشست خبری جشن خانه سینما، خبرنگاران درباره حاشیه‌های این توهین و اینکه آیا دوباره ممکن است چنین برخوردی به خاطر جشن خانه سینما صورت بگیرد یا نه، از کمال تبریزی پرسیدند، اما دیروز ایلنا خبر داد که مراسم بزرگداشت و رونمایی از سردیس عباس کیارستمی، به‌دلیل توهین‌های نشریه یالثارات لغو شده است.

رضا حسن‌زاده، درباره زمان رونمایی از سردیس عباس کیارستمی گفته بود: قرار بود بزرگداشتی با همکاری محمدجواد حق‌شناس، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات و خانه سینما برای عباس کیارستمی برگزار و طی این مراسم از سردیس نیز رونمایی شود. او در ادامه گفت: متأسفانه به‌دلیل برخوردها و جملات توهین‌آمیزی که در یکی از نشریات کشور علیه جامعه هنری کشور مطرح شده است، این برنامه کنسل و به زمان دیگری موکول شد.

این مجسمه‌ساز گفت: سردیس آماده است و منتظر اعلام زمان برگزاری برنامه هستیم تا کارهایی نهایی را روی آن انجام دهیم. البته آقای حق‌شناس گفته‌ بودند: با رونمایی از این سردیس در بزرگداشتی که برای چهلمین روز درگذشت این هنرمند گرفته خواهد شد، موافق هستند و در حال گفت‌وگو با علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هستند تا در این رونمایی شرکت کنند. حسن‌زاده گفت: درحال‌حاضر خانه سینما هنوز زمان دقیقی برای برگزاری مراسم و رونمایی از سردیس زنده‌یاد عباس کیارستمی اعلام نکرده است. نشریه یالثارات که قرار بود به خاطر این توهین توقیف شود، نه‌تنها توقیف نشد بلکه باز هم در شماره‌های بعدی خود این توهین را ادامه داد و هربار به بهانه‌ای به سینماگران تاخت. با این حساب مشخص نیست وضعیت مراسم و جشن‌های سینمایی از این پس چطور خواهد شد و مسئولان چه تمهیدی برای جلوگیری از چنین توهین‌هایی خواهند گرفت؟
وقایع اتفاقیه

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها