تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 31928

یوسف حاتمی کیادر میان اخبار و مطالبی که در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در روز یکشنبه ۱۶ آبان منتشر کردند، گفت‌وگوهایی هم از گروه هنروتجربه به چشم می‌خورد. یوسف حاتمی‌کیا کارگردان و مستندساز سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، درباره اکران‌های بین‌المللی این فیلم توضیح داده‌است: «این فیلم در جشنواره‌های داخلی زیادی شرکت داشت ولی در باب جایزه چیزی به‌دست نیاورد اما در خصوص اکران‌ها و جشنواره‌های خارج از کشور کاملا رضایت بخش بود. فیلم در جشنواره‌های بوسنی، فرانسه و چین اکران شد و تبعات خوبی را نیز به همراه داشت.»
یوسف حاتمی‌کیا در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو تاثیر وجود پدرش را در زندگی و سینمایش بی‌بدیل خوانده است:«وقتی بحث تکنیک مطرح باشد، هر فیلم‌سازی از لحاظ تکنیک به یک یا چند کارگردان وابسته و علاقه‌مند است. من به مدت ۲۵ سال نمونه‌ای حی و حاضر در کنارم بوده و در کنار پدر زیست کرده‌ام. ابراهیم حاتمی‌کیا برای من استاد زندگی و فیلم‌سازی و از همه مهم‌تر پدر بوده‌است. پدرها استاد فرزندان‌شان هستند و مگر می‌شود تاثیر شخصی مثل ابراهیم حاتمی‌کیا را در زندگی و سینمای خودم رد کنم. البته در مورد موضوع و مضمون تفاوت‌هایی وجود دارد که اگر آن نباشد جای تعجب دارد زیرا پدر برای یک نسل است و من برای نسلی دیگر و همین باعث به وجود آمدن تفاوت‌هایی در نوع مضامین انتخابی در آثارمان می‌شود.»

از دیگر بازتاب‌های گروه هنروتجربه در رسانه‌ها می‌توان به گفت‌و‌گوی ایلنا با هادی مقدم دوست (یکی از کارگردان‌های فیلم «هیهات») اشاره کرد. در بخشی از این گفت‌و‌گو مقدم دوست از دغدغه‌اش برای حضور در سینمای مذهبی صحبت کرده است:«مشتاقم داستان‌هایی تعریف کنم که همانند زندگی جاری و واقعی باشند. همان‌گونه که خداوند و خداپرستی و مذهب در زندگی مردمان حضور دارد و باعث حرکت آدم‌ها به سمت اهداف‎شان می‌شود، فیلم‌ها هم می‌توانند متاثر از حضور خداوند و مذهب در زندگی باشند. به نظرم این اتفاق خیلی عجیبی نیست. اغلب و اکثر مردم و در زندگی خود زیستی خداپرستانه و مذهبی دارند و خدا و مذهب در زندگی آنان نقش جدی و جهت‌دهنده و تعیین‌کننده دارد. طبیعی‌ست که فیلم‌ها هم همانند آن‌ها باشد. این واقعیت زندگی مردم است.»

از دیگر اخبار مرتبط با فیلم‌های هنروتجربه می‌توان به حضور فیلم «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان نیز در بخش سینمای بین‌الملل جشنواره کلکته اشاره کرد.«لانتوری» که برنده بهترین فیلم از سومین جشنواره‌های فیلم‌های ایرانی زوریخ و برنده مشترک بهترین فیلم مردمی جشنواره سینه-ایران تورنتو است، تاکنون در جشنواره‌های جهانی چون شصت و ششمین دوره جشنواره برلین، پنجاه و یکمین جشنواره کارلووی واری، سی‌ودومین جشنواره ورشو لهستان و نوردهمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای موفق به دریافت جایزه شده‌است.

و آخرین خبر این‌که مجوز عرضه فیلم «اینجا کسی‌ نمی‌میرد» به کارگردانی حسین کندری هم که این روزها در گروه هنروتجربه در حال اکران است،صادر شده است.
سایت هنروتجربه

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها