تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۱۱:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 20804
فیلم دخترپیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان فروش کل سینماهای کشور به عدد ۱۱۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش سینماسینما، درحالی‌که تنها یک هفته از اولین ماه تابستان باقی مانده است، سینماهای کشور روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند و طبق برآورد اعلام‌شده سینماهای کشور از آغاز امسال تاکنون فروشی بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان را تجربه کرده‌اند، یعنی به طور متوسط هر هفته بیش از ۴ میلیارد تومان سینماهای کشور فروش داشته‌اند.

پیش‌بینی می‌شود این عدد با اکران فیلم‌هایی چون “فروشنده” اصغر فرهادی، تا انتهای تابستان به عدد ۱۱۰ میلیارد تومان هم برسد. در تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌های سینمایی در هفته‌ای که گذشت “بارکد” ساخته مصطفی کیایی همچنان پیشتاز گیشه فروش بوده است.

“بارکد” ساخته مصطفی کیایی در ۳۷ روز نمایش و در اختیار داشتن ۷۵ سالن سینمایی توانست به فروش ۵ میلیارد و ۶۰ میلیون تومانی دست یابد.
در آخرین ساخته مصطفی کیایی که به نظر بسیاری از منتقدین یکی از بهترین ساخته‌هایی کیایی محسوب می‌شود، بهرام رادان، سحر دولتشاهی، پژمان بازغی، بهاره کیان افشار، محسن کیایی و رضا کیانیان بازی می‌کنند. “بارکد” فیلمی کمدی از جنس ساخته‌های کیایی است و او تلاش کرده است در این فیلم نقاط ضعف فیلم قبلی خود “عصر یخبندان” را جبران کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پشت هر آدمی داستانی هست و پشت هر داستانی یه آدم، بهتره قبل از هر قضاوتی یکم صبر داشته باشیم.

“رسوایی ۲”، تازه‌ترین ساخته مسعود ده‌نمکی که در ادامه “رسوایی” ساخته شده است. با اینکه ده‌نمکی معتقد است در حق این فیلم اجحاف شده اما، طی ۷۱ روز نمایش و با در اختیار داشتن ۳۱ سالن سینمایی توانست ۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.

قسمت دوم این فیلم سینمایی ۱۰ سال از زمان ماجرای اول گذشته است و اتفاقات در شهری فرضی رخ می‌دهد. در “رسوایی ۲” باز هم حاج یوسف (با بازی اکبر عبدی) با چالش‌های مختلفی از طرف اهالی محل روبرو شده و دوباره از جامعه طرد می‌شود. در این فیلم اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر نوری، مهران رجبی، فخرالدین صدیق‌ شریف، رامین راستاد، ابوالفضل همراه، اسماعیل خلج، امین ایمانی به ایفای نقش می‌پردازند.

“دراکولا” ساخته رضا عطاران و به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی با در اختیار داشتن ۵۲ سالن سینمایی و طی ۱۶ روز توانست به فروش کلی ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون برسد.

ویشکا آسایش، لوون هفتوان، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات، امید روحانی، محمود نظرعلیان، نیما راد و عباس محبوب در این فیلم سلطان گیشه را همراهی می‌کنند.

“آااادت نمی‌کنیم” ساخته ابراهیم ابراهیمیان نیز توانست در ۴۴ روز نمایش و در اختیار داشتن ۴۰ سالن به رقم ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برسد. “آااادت نمی‌کنیم” داستان دو خانواده است که دوستی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند ولی به دلایلی درگیر مسائلی می‌شوند. محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، پانته‌آ پناهی‌ها و هدیه تهرانی از بازیگران اصلی این فیلم هستند. همچنین شیرین یزدان بخش، حدیث میرامینی و رؤیا حسینی از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

“ایستاده در غبار” به کارگردانی محمدحسین مهدویان توانست طی ۳۷ روز نمایش و در اختیار داشتن ۴۱ سالن سینمایی ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان بفروشد. این فیلم به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد و با بازی هادی حجازی فر در نقش احمد متوسلیان و امیرحسین هاشمی، ابراهیم امینی و عماد محمدی روایتگر قصه زندگی احمد متوسلیان است.

در خلاصه داستان “ایستاده در غبار” آمده است: احمد که عصیان نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده، فرمانده لشگری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دور از مرز ایران رقم می‌خورد.

“دختر” به کارگردانی رضا میرکریمی، در ۲۳ روز اول اکران با در اختیار داشتن ۴۴ سالن نمایش توانست ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.

در این فیلم فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، شاهرخ فروتنیان و ماهور الوند به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان “دختر” آمده است: آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست…

“زاپاس” ساخته برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی دیگر فیلمی است که در این جدول جای دارد. این فیلم با در اختیار داشتن ۳۸ سالن سینما در تهران ۶۲۰ میلیون تومان فروخت.

امیر جعفری، ریما رامین‌فر، جواد عزتی، الناز حبیبی، احمد مهران فر، شبنم مقدمی، ماهان نصیری در کمدی- اجتماعی “زاپاس” به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها