تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۲۷ - ۱۴:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9902
محسن امیریوسفیعضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است حاشیه‌ها نباید بر آثار سینمایی سایه یبندازد و مانع شود که مسئولان ذی‌ربط در دستگاه‌های هنری و سینمایی در فضایی بی‌هیاهو و بدون فشار به تصمیم‌گیری درباره آثار سینمایی بپردازند.

به گزارش سینما سینما ،سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رویکرد دستگاه‌هایی که نقش حاکمیتی را در فضای فرهنگ و هنر کشور دارند به آثار تولیدی توسط هنرمندان باید به گونه‌ای باشد که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «جذب حداکثری، دفع حداقلی» در آن مشاهده شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: شاید فضاسازی‌ها و حاشیه‌ها پیرامون یک اثر سینمایی بر مخاطبان و تماشاگران عام آن تاثیرگذار باشد ولی شایسته نیست کسانی که مسئولیتی در امور سینمایی دارند، بدون تماشای یک فیلم به اظهارنظر درباره بودن یا نبودن آن در یک رویداد هنری مانند جشنواره فیلم فجر بپردازند و لازم است تصمیم‌گیری‌ها در فضایی بی‌هیاهو و بدون فشار صورت گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه فضایی در حوزه فرهنگی و هنری کشور حاکم شده که به سلیقه شخصی خود خطوط قرمزی برای آثار هنرمندان می‌گذارد یا آنها را پررنگ‌تر می‌کند؛ در صورتی که این کارها موجب سرخوردگی جامعه هنرمند کشور که با تمام سختی‌ها و محدودیتها به حضور فعال در این عرصه مشغول است، می‌شود.

شجاعی کیاسری ادامه داد: اگرچه من فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» را ندیده‌ام ولی معتقدم فارغ از آنکه فیلم دارای چه محتوایی است، باید به احترام تلاشی که برای ساخت این اثر صورت گرفته، هئیت‌های انتخاب جشنواره فیلم فجر حداقل در یکی از دوره‌هایی که کارگردان این اثر درخواست شرکت در جشنواره را داشته، به تماشای آن می‌نشستند.

وی تاکید کرد: نباید درگیر نام‌ها و عنوان‌ها شد و آثار هنری و هنرمندان کشور را با انگ و برچسب از ادامه فعالیت در عرصه‌های مختلف ناامید کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: کمرنگ شدن سلیقه‌ها و برخوردهایی از این دست می‌تواند سینماگران را برای فعالیت هرچه بهتر در چارچوب قوانین و مقررات کشور راغب‌تر سازد.

به گزارش سرویس فرهنگی خانه ملت، در شرایطی که دبیر جشنواره فیلم فجر معتقد است «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به دلیل آنکه در دوره‌های قبلی جشنواره ارائه شده بود، نتوانسته در این دوره حضور داشته باشد، دست اندرکاران آن می‌گویند این فیلم در هیچ دوره‌ای از جشنواره و توسط هیچ هیات انتخابی دیده نشده و هیچ صورتجلسه‌ای در این زمینه وجود ندارد./

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها