تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۱۹ - ۱۸:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 26366

ساحل امندر فیلم «ساحل امن» که موضوع انتخابات سال ۹۲ را محور خود قرار داده، دو کاندیدای ریاست جمهوری با یکدیگر متحد می‌شوند.به گزارش سینما سینما، این فیلم که به گفته کارگردان آن در ژانر سیاسی – پلیسی قرار می‌گیرد برای جشنواره سی‌و‌پنجم آماده می‌شود. در ادامه بخش هایی از حرف‌های کرامت پورشهسواری کارگردان این فیلم را می‌خوانید:

– داستان «ساحل امن» درباره ورود یک جاسوس به ایران است که سعی می کند امنیت انتخابات ریاست جمهوری را به هم بریزد. این فیلم لایه های مختلفی دارد به طوری که بخشی از آن الهام گرفته از چند اتفاق واقعی از انتخابات سال ۹۲ است. برای مثال در آن زمان بیگانگان سعی می‌کردند امنیت انتخابات سال ۹۲ را با فرستادن چند جاسوس به ایران به هم بریزند و امنیت ستادهای انتخاباتی را تهدید کنند.

– با توجه به اینکه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نزدیک می‌شویم این فیلم می‌تواند مورد استقبال قرار بگیرد و به راحتی با مخاطبان ارتباط برقرار کند به همین دلیل می‌توانم بگویم فیلم من سیاسی است و در آن از مشاوره‌های افرادی همچون دکتر علی عباسی و افراد سپاه پاسداران استفاده کرده‌ایم، برای مثال سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه کمک بسیار زیادی به ما در ساخت آن کرد.

– ما سعی کردیم که «ساحل امن» نگاه سیاسی محض نداشته باشد بلکه فراجناحی و در واقع روایت کننده یک فیلم میهن پرستانه و ملی‌گرایانه باشد اما احتمال دارد برخی جناح‌های سیاسی نسبت به آن جبهه بگیرند، به نظرم اگر آنها تا پایان فیلم به تماشای آن بنشینند با «ساحل امن» همراه و متوجه می‌شوند که ما طعنه خاصی به هیچ گروهی نزده‌ایم.

– اوج قصه در قهوه‌خانه‌ای روایت می‌شود که تحت محاصره تروریست‌ها قرار می‌گیرد در آن قهوه‌خانه رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف و روحانی حضور دارند که محاصره می‌شوند و به نوعی ما به این موضوعات اشاره مستقیم داریم، برای مثال در این فیلم ماشین انتخاباتی دکتر روحانی و دکتر قالیباف را با همان شکل و شمایل سال ۹۲ می‌بینیم با این تفاسیر باید بگویم این طبیعی است که وقتی در یک قصه به دو شخصیت سیاسی مستقیما پرداخته می‌شود حساسیت‌هایی ایجاد می‌شود، اما در نهایت باعث اعتراض هیچ گروهی نیست.

– قصه «ساحل امن» به صورت ناخواسته به سمتی می‌رود که ۲ کاندیدای انتخاباتی در محوریت قرار می‌گیرند اما فیلم رفته رفته سمت و سوی دیگری پیدا می‌کند به صورتی که آن دو نفر به مقابله با بیگانگان می‌پردازند و حتی بین آنها وحدت شکل می‌گیرد. هر چند ممکن است در آن قهوه‌خانه کری‌خوانی‌هایی صورت بگیرد اما اتحاد آن ۲ گروه سیاسی حرف اول را می‌زند. دغدغه اصلی فیلم نشان دادن تقابل کاندیداهای انتخاباتی نیست. ما دقت زیادی کردیم که مضمون این فیلم به گروهی برنخورد و قضاوت نکنیم در واقع ما می خواهیم قضاوت را بر عهده مردم بگذاریم.

– در این فیلم به جای استفاده از برخی بازیگران برای ایفای نقش قالیباف و روحانی از فیلم های انتخاباتی استفاده کردیم برای مثال در یکی از سکانس‌ها فیلم انتخاباتی یکی از آقایان پخش می‌شود و از آنجا قصه شکل می‌گیرد.

– فیلمبرداری «ساحل امن» در تنگه هرمز، جزیره هرمز، جزیره قشم و بخشی از سواحل بندرعباس انجام شد زیرا در قسمتی از فیلم به بحث ناوهای خارجی می‌پردازیم. در «ساحل امن» از بازیگران بومی استفاده کردیم که بسیار توانمند ظاهر شدند.

***

عوامل اصلی فیلم عبارتند از کارگردان: کرامت پورشهسواری، تهیه کننده: روح‌الله خوشکام، مدیر فیلمبرداری: رضا محمدی، بازیگران: سیروس اسنقی، افشین زارعی، سیامک احمدی، محمدعلی قویدل، رضا غریب‌زاده، رضا فتحی مقدم، جعفر قاسمی، علی حصاری، کبری مسلمی، حسن ذاکری، شیوا قاسمی، محمد سلیمی، امیرمحمد قیامی، یاسین بهرامی، علیرضا بلوچ‌نژاد، محمد امین پورشهسواری و ناجی حمود اهوازی هستند.

«ساحل امن» سومین فیلم بلند سینمایی کرامت پورشهسواری بعد از «عشق فقط یک کلام» و «شاید یک معجزه» است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها