تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۱:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30151

آسیاپاسیفیکفیلم «نفس» و مستند «رویاهای دم صبح» در دو بخش از جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک نامزد دریافت جایزه شدند.

به گزارش سینماسینما، مسئولان برگزاری دهمین دوره جوایز سالانه آسیاپاسیفیک در شهر «بریزبن» استرالیا فهرست نامزدهای بخش فیلم‌های بلند جوانان، مستند و انیمیشن این رویداد سینمایی را اعلام کردند.

فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار در بخش بهترین فیلم بلند جوانان با دو فیلم از هند، یک فیلم افغانستان و همچنین فیلمی از سینمای کره جنوبی برای کسب جایزه این بخش برای دریافت جایزه رقابت می‌کنند.

مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی که اخیرا جایزه بهترین مستند را از جشنواره فیلم لندن دریافت کرده در بخش بهترین مستند بلند جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک با فیلم‌هایی از کشورهای تایوان، کامبوج، استرالیا و روسیه رقابت خواهد داشت.

فیلم «نفس» که پخش بین‌المللی آن را محمد اطبایی برعهده دارد، روایتی از زندگی چهار کودک با نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است که همراه پدرشان غفور و مادربزرگ در دهه۵۰ خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

فیلم «گرگ و گوسفند» (افغانستان، دانمارک، فرانسه، سوئد) که اولین بار در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن به روی پرده رفت و جایزه «هنر سینما» را از آن خود کرد، فیلم «جستجو» برنده شصت وسومین دوره جوایز ملی سینمای هند، «دنیای ما» از کره جنوبی نامزد خرس نقره‌ای جشنواره برلین در بخش «Generation Kplus» و فیلم «تله» از هند برنده خرس نقره‌ای بخش «Generation Kplus» جشنواره برلین ۲۰۱۶ دیگر نامزدهای بخش فیلم‌های بلند “جوانان” در دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک هستند.

در بخش مستند بلند نیز «شهر جید» از کره جنوبی، «تبعید» محصول مشترک کامبوج و فرانسه، «میمون برف» محصول مشترک استرالیا و نروژ و «زیر افتاب» تولید مشترک فدراسیون روسیه، آلمان، چک، لتونی و کره جنوبی رقبای فیلم «رویاهای دم صبح» برای کسب جایزه اصلی هستند.

مهرداد اسکویی تاکنون برای این مستندش، علاوه بر دریافت جایزه «عفو بین‌الملل» از شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین، توانست جایزه بزرگ جشنواره «ترو فالس» آمریکا با عنوان «ترو ویژن اوارد» را به عنوان بهترین مستندساز سال ٢٠١۶ جهان از آن خود کند و در ادامه‌ موفقیت‌های بین‌المللی خود جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم «الهام بخش» را از جشنواره فول فریم آمریکا دریافت کند.
وی پیش‌تر در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند و در جشنواره سینما حقیقت، جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «رویاهای دم صبح» دریافت کرده بود.

«رویاهای دم صبح» اخیرا جایزه بهترین مستد بلند جشنواره «هات اسپرینگز» آمریکا و همچنین جایزه معتبر بهترین فیلم مستند جشنواره لندن را نیز کسب کرده است.

مستند بلند «رویاهای دم صبح» که پخش بین‌المللی آن را نسرین میرشب برعهده دارد، روایت سرگذشت دختران نوجوانی است که در روزهای پایانی سال برای حکم آزادی خود از کانون اصلاح و تربیت انتظار می‌کشند.

همچنین آثاری از کشورهای امارات، فیلیپین، کره جنوبی و روسیه نیز در شاخه بهترین انیمیشن بلند این رویداد سینمایی رقابت خواهند کرد.

دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۶ (چهارم آذر) در بریزبن استرالیا برگزار می‌شود.

پیش از این فیلم «شیار ۱۴۳»‌اش نرگس آبیار در بخش بازیگری برای مریلا زارعی نامزد جایزه آسیاپاسفیک شده بود که این جایزه را سرانجام گرفت.

نامزدهای بخش سینمایی جایزه‌ی آسیاپاسفیک هم بزودی اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها