تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۱۲:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 77186

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ سوئد به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی اسکاندیناوی میزبان نمایش ۶ فیلم از سینماگران ایرانی است.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره گوتنبرگ سوئد است و برای کسب جایزه اژدهای بهترین فیلم این رویداد سینمایی با ۱۹ فیلم دیگر رقابت خواهد کرد.

جشنواره فیلم گوتنبرگ سوئد

این فیلم با بازی هدیه تهرانی، مریلا زارعی، هدی زین‌العابدین، پژمان بازغی، علی عمرانی، پوریا رحیمی سام، سهیلا رضوی، سودابه جعفرزاده، یوسف بختیاری، روایتگر چالش‌ها، نیازهای عاطفی و روابط انسانی است که فیلمنامه آن توسط ارسلان امیری و آیدا پناهنده به نگارش درآمده است. پخش بین‌المللی این فیلم سینمایی را کمپانی Dream Labs به مدیریت نسرین میرشب بر عهده دارد.

اما در سایر بخش‌های جشنواره فیلم گوتنبرگ سوئد، «۲۴ فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی کارگردان درگذشته سینمای ایران در بخش “مسترز”، «آوا» به کارگردانی صدف فروغی در بخش “رقابتی اینگمار برگمن” ویژه یکصدمین سالگرد تولد کارگردان نامدار سینمای سوئد و جهان، مستند «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» ساخته مشترک بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم در بخش “پنج قاره”، انیمیشن «یال و کوپال» در بخش پویانمایی “Maximerat Animerat” و همچنین انیمیشن کوتاه «بودن» به کارگردانی فرزانه امیدوارنیا محصول مشترک دانمارک و ایران نیز در بخش فیلم‌های کوتاه منطقه اسکاندیناوی به نمایش درخواهد آمد.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ که از تاریخ از ۲۶ ژانویه تا ۵ فوریه (۶ تا ۱۶ بهمن‌ماه) در سوئد برگزار می‌شود از سال ۱۹۷۹ آغاز به کار کرده و امسال میزبان نمایش ۳۹۹ فیلم از ۷۸ کشور جهان است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها