تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۲۳:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89443

مراسم افتتاح پردیس سینمایی هروی سنتر با حضور مدیران سینمایی و هنرمندان در محل این پردیس برگزار شد.

به گزارش  سینماسینما، در مراسم افتتاح پردیس سینمایی هروی سنتر از یک عمر فعالیت هنری جمشید مشایخی نیز تقدیر به عمل آمد. اجرای این مراسم بر عهده جواد یحیوی بود.

محمد نادری، مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر در ابتدای این مراسم گفت: بعد از ارگ تجریش و آرمیتاژ مشهد، در عرض ۶ ماه گذشته این سومین پردیس سینمایی است که افتتاح می کنیم و این مسیر، توفیقی بوده که سرانه فرهنگی هنری شهر تهران را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه در نیازسنجی صورت گرفته، منطقه ۴ تهران را فاقد سالن های سینما یافتیم، توضیح داد: این محل با مشارکت خانواده سیفیان که فضای این مجتمع تجاری و پردیس را در اختیار ما قرار دادند، ساخته شد و از آنها قول گرفتیم تا چند سالن دیگر نیز به سه سالن پردیس اضافه کنیم.

سیدعلیرضا حسینی، شهردار منطقه ۴ نیز که در این مراسم حضور داشت،‌در سخنانی گفت: متاسفانه تا پیش از ساخت پردیس هروی سنتر، این منطقه فاقد فضاهای فرهنگی و هنری بود. البته تنها کاری که ما انجام دادیم این بود که مانع ساخت چنین مرکزی نشدیم.

وی با اشاره به خلأ فضای فرهنگی هنری در شمال شرق تهران و شهرستان های نزدیک همچون دماوند، بیان کرد: روزی نگرانی نبود فضای فرهنگی اعلام شد و به نظر من باید به فضاهای هنری و فرهنگی شرق تهران نیز رسیدگی شود چون ما برای شادی و نشاط مردم تلاش می کنیم.

در ادامه از جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون دعوت به حضور روی صحنه شد. وی نیز با اشاره به ساخت سالن های سینما، گفت: وقتی زحمات عزیزان را برای ساختن چنین سالن هایی می بینیم، به وجد می آیم. البته من انتقادی نیز دارم.

وی با اشاره به برنامه های مبتذل شبکه ماهواره ای جم و تماشای این برنامه از جانب خانواده ها، ابراز تاسف کردکه کودکان این سرزمین نباید چنین برنامه هایی را مشاهده کنند.

مشایخی بیان کرد: عاشق خوشحالی مردم هستم، اما مردم ما باید به چه قیمتی شاد شوند؟ سینمای ما الان تبدیل به جوک شده و فاقد ارزش هنری است، این در حالی است که هنرمندان می توانند مردم را با هنر شاد کنند نه اینکه هر کار مبتذلی در پوشش هنر انجام دهند. جوانانی بسیار بااستعداد داریم اما به دلیل رانت و پارتی بازی عده ای بی هنر و بیسواد، در حاشیه قرار گرفته اند.

وی در ادامه به زیبایی ظاهری هنرمندان اشاره کرد و افزود: هنرمند باید خاک پای مردم باشد و باید تمام سعی اش را در کار بگذارد. کسی که برای عکس روی جلد مجله به هنر وارد می شود، به درد سینما نمی خورد و به فکر هنر نیست و فکر می کند با عمل روی صورتش، هنرمند می شود. قیافه آدمی را خدا داده است،‌ تو باید با هنرت زیبا شوی، تو با دانش و سوادت زیبا شو.

این بازیگر پیشکسوت در ادامه خاطراتی مرتبط با این موضوع مطرح کرد و گفت: روزی پشت صحنه یک کار، دختری زیبا را دیدم که این دختر رازی را برای من گفت. او گفت «به نظر من زیباترین مرد دنیا، الهی قمشه ای است» این سخن او بسیار تاثیرگذار و قابل تأمل است چراکه زیبایی ظاهری را ملاک قرار نداده است و علم و دانش شخص را ملاک زیبایی می داند. در جشنواره تئاتر پاریس، خانمی به نام آنا مانیانی، بازیگری ایتالیایی که زیبایی ظاهری نداشت،‌ چنان اجرایی داشت که بعد از اجرا من به مرحوم جمشید لایق گفتم که این خانم زیباترین خانم دنیاست. این خانم به قدری قوی بازی می کرد که برای من درس بود و هنرش او را زیبا کرده بود.

وی گفت: به نظر من زیبایی ظاهری یک نعمت خدادادی است اما زیبایی واقعی در کسب هنر و علم است و شما جوانان بدانید که باید با هنر زیبا شوید.

جمشید مشایخی، گوهر خیراندیش، سیدضیا هاشمی، علی سرتیپی،‌ حبیب اسماعیلی، سیدامیر پروین حسینی، سیامک انصاری، کامبیز دیرباز،‌ میلاد کی مرام، رویا جاویدنیا، آزاده اسماعیل خانی،‌ محمد غفاری،‌کامران ملکی و روشنک گرامی از جمله مدیران و هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

مجموعه سینمایی هروی سنتر دارای سه سالن با ظرفیت ۳۵۵ صندلی است. سالن «فرهنگ» با ظرفیت ۲۰۰ صندلی، سالن «هنر» با ظرفیت ۸۵ صندلی و سالن «اندیشه» با ظرفیت ۷۰ صندلی سالن های این پردیس هستند.

در پایان این مراسم فیلم “در وجه حامل” به کارگردانی بهمن کامیار و تهیه کنندگی مصطفی کیایی به عنوان نخستین فیلم در این پردیس اکران شد.

شبستان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها