نگاهی به سریال های ماندگار/ «خانه سبز»؛ با تشکر از خانواده رجبی

بازی تاثیرگذار عمو خسرو سینمای ایران در کنار رامبد جوان که در خانه سبز به فرید جینگلبرد معروف شد از عوامل محبوبیت این دو بازیگر و سریال در بین مخاطبان بود.  به گزارش سینماسینما،  “خانه سبز” مجموعه تلویزیونی مشهور دههٔ هفتاد بود که در سال ۱۳۷۵؛ چهارشنبه‌شب‌ها از شبکهٔ دوم سیما پخش می‌شد.

این سریال، کار مشترک بیژن بیرنگ و مسعود رسام در زمان پخش خود از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی بود، به‌طوری که حتی رکورد مخاطبان اثر قبلی بیرنگ و رسام به نام “همسران” را نیز شکست.

بیژن بیرنگ، پیمان قاسمخانی و شادمهر راستین نویسنده سریال اجتماعی و خانوادگی خانه سبز هستند.

مرحوم خسرو شکیبایی، مهرانه مهین ترابی، رامبد جوان، آتنه فقیه‌نصیری، داریوش اسدزاده، حمیده خیرآبادی، اکرم محمدی، فخرالدین صدیق‌شریف و آرش نادی از بازیگرانی بودند که در خانه سبز ایفای نقش کردند.

داستان این مجموعه در مورد ساکنین یک خانه است که همه با هم فامیل هستند و در کنار یکدیگر ماجراهای گوناگونی را تجربه می‌کنند.

در “خانه سبز” شامل حضور چند نسل بودیم به نحوی که رامبد جوان و آتنه فقیه نصیری به عنوان بازیگران تازه وارد و کم تجربه با بازی های خوب، هنرمندی بازیگران با تجربه ای چون مرحوم خسرو شکیبایی و مهرانه مهین ترابی که هر دو زن و شوهر نقش وکیل را بازی می کنند در کنار بازی داریوش اسدزاده و حمیده خیرآبادی به عنوان پیشکسوتان بازیگری یکی از عوامل قوت این سریال بود.

بازی تاثیرگذار عمو خسرو سینمای ایران در کنار رامبد جوان که در “خانه سبز” به فرید جینگلبرد معروف شد از عوامل محبوبیت این دو بازیگر و سریال در بین مخاطبان بود.

دکلمه شروع سریال که توسط خسرو شکیبایی اجرا می شود یکی از ماندگارترین تیتراژ سریال ها در تلویزیون است. دکلمه ای که با این جمله ماندگار شروع می شود که خونه باید سبز باشه. سبزِ سبزِ سبز. لوکیشن این خانه مربوط به خانواده آقای رجبی بود که در بسیاری دیگر از آثار محصول آن زمان بخصوص به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام مورد استفاده قرار گرفت.

خانه سبز از سریال های جذاب و محبوب در بین مخاطبان در زمان پخش بود و قسمت پایانی آن و خراب شدن خانه به جهت ایجاد اتوبان، برای مخاطبان بسیار سخت و تاثر آور بود.

منبع: میزان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 83367 و در روز سه شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲:۱۴
2024 copyright.