تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۰۳ - ۱۹:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 918

موزه هنر مدرن نیویورک در صدمین سالگرد تولد اینگرید برگمن، به او ادای احترام می‌کنند.اینگرید برگمن«اینگرید برگمن» بازیگر صاحب نام و برنده سه جایزه اسکار روز ۲۹ اوت صد ساله می‌شود و به همین مناسبت موزه هنر مدرن نیویورک با همکاری آکادمی موسیقی بروکلین قصد دارد، مجموعه‌ای از ۱۴ فیلم برتر وی از جمله فیلم معروف «کازابلانکا» را به نمایش بگذارند.

در این برنامه «ایزابلا روسلینی» فرزند «اینگرید برگمن» و «روبرتو روسلینی» کارگردان سرشناس ایتالیایی حضور خواهد داشت و به معرفی منتخبی از ۱۴ فیلمی خواهد پرداخت که مادرش در طول پنجاه سال فعالیت هنری خود در آن ایفای نقش کرده است.

«ایزابلا روسلینی» نویسنده و بازیگر ایتالیایی در این باره گفت: “مادرم (اینگرید برگمن) درست در همان روزی درگذشت که متولد شده بود، در نتیجه این روز هم روز خوشحال‌کننده‌ای است و هم روزی غم انگیز. این فوق‌العاده است که ۱۰۰ سال از تولد پدر و مادرم می‌گذرد. همیشه وقتی پدرم از تجربه سوار شدن اولین هواپیما و مادرم از اولین باری که با هواپیما از روی اقیانوس گذشتند برایم تعریف می‌کردند به آنها حسادت می‌کردم و همیشه فکر می‌کردم آنها چه زندگی مهیج و ماجراجوهانه‌ای داشتند.”

«برگمن» پس از «کاترین هپبورن» با چهار اسکار، مشترکاً با «مریل استریپ»، «جک نیکلسون»، «والتر برنان» و «دنیل دی-لوئیس» با سه جایزه جزو رکوردداران کسب اسکار بازیگری در تاریخ سینما هستند.

وی اولین جایزه اسکار خود را در سال ۱۹۴۴ برای بازی در فیلم «چراغ گاز» ساخته «جورج کوکر» بدست آورد و در سال ۱۹۵۶ با فیلم «آناستازیا» این عنوان را تکرار کرد و در سال ۱۹۷۴ نیز با فیلم «قشار سریع السر به شرق» ساخته «سیدنی لومت» سومین جایزه اسکار را به ویترین افتخارات خود افزود.

در تاریخ سینما شاید کمتر بازیگر زنی را بتوان یافت که در طی حیات خود با چنین طیف وسیعی از معروفترین شخصیت‌های تاریخ سینما همکاری کرده باشد؛ کارگردانانی همچون «آلفرد هیچکاک»، «مایکل کورتیز»، «ژان رنوا»، «سیدنی لومت»، «اینگمار برگمان»، «روبرتو روسلینی» و بازیگرانی همچون «همفری بوگارت»، «کری گرانت»، «گری کوپر»، «جوزف کاتن»، «گریگوری پک»، «یول برینر»، «آنتونی کوئین»، «لیو اولمان»، «عمر شریف»، «لورن باکال»، «شارل بوایه»، همکاران اینگرید برگمن در طول دوره فعالیت هنری اش بودند.

از مهمترین فیلم‌های او می‌توان از «کازابلانکا» (۱۹۴۲)، «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» (۱۹۴۳)، «بدنام»، (۱۹۴۶) «آناستازیا» (۱۹۵۶)، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» (۱۹۷۴) و «سونات پاییزی» (۱۹۷۸) نام برد.

جشن ۱۰۰ سالگی «اینگرید برگمن»از تاریخ ۲۹ اوت تا ۱۰ سپتامبر در موزه هنر مدرن نیویورک برگزار می شود و همچنین آکادمی موسیقی بروکلین نیز از تاریخ ۱۲ تا ۲۹ سپتامبر منتخبی از ۱۴ فیلم بانوی بازیگری را به روی پرده خواهد برد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها