منیژه حکمت در گفت‌وگو با سینماسینما/ امید به زندگی را با تماشای یک مستند تجربه کنید

سینماسینما، علی پاکزاد – منیژه حکمت کارگردان سینما گفت: «مستند «صفر تا سکو» اثری است که در آن همه چیز وجود دارد. این مستند نمونه‌ای از موفقیت زنان در جامعه ما است.»

به گزارش سینماسینما، منیژه حکمت کارگردان نام آشنای سینمای ایران مسئولیت پخش مستند «صفر تا سکو» را در ایران بر عهده دارد. مستندی که در گروه آزاد اکران می‌شود.

منیژه حکمت کارگردان سینما درباره مستند «صفر تا سکو» گفت: «خوشبختانه این مستند همه چیز دارد. ما در این مستند قصه، درام و بسیاری از چیز های دیگر را شاهد هستیم. چند ژآنر در این مستند گنجانده شده است. این مستند نیاز امروز جامعه ایران است. تمام تلاش مان را کردیم که این مستند اکران شود که خوشبختانه نیز این اتفاق افتاد. این مستند کمک می‌کند تا شرایط اجتماعی ما تغییر کند. جامعه امروز ما فقط برای جوانان بی‌انگیزگی به وجود آورده است. ما می‌توانیم دریچه جدیدی را به نسل جوان نشان دهیم. نسل جوان ما باید در سینماها حضور داشته باشند و مشارکت کنند. زیرا «صفر تا سکو» درس زندگی است.»

او ادامه داد: «از سال گذشته برای آماده کردن این فیلم تلاش کردیم. شاید این هزینه و تلاش ما می‌توانست به یک فیلم سینمایی بلند تبدیل شود. اما تمام این هزینه‌ها و انرژی فراوان صرف این مستند شد که امیدوارم در اکران موفق باشد. رسالت ما این است که در کنار جوانان جامعه حرکت کنیم. حال بد جوانان امرزو ما در جامعه به بسیاری از مسائل مربوط می‌شود. وظیفه من و بسیاری از مسئولان فرهنگی این است که خوراکی برای جوانان تهیه کنیم که بتواند به آنها کمک ویژه‌ای کند و از این شرایط بد اجتماعی خارج شوند. کم‌لطفی‌های زیادی در جامعه ما وجود دارد چه بهتر که این ها بر طرف شوند.»

منیژه حکمت درباره توانمندسازی زنان در جامعه گفت: «زنان ما به حدی در جامعه ما تاثیرگذار هستند که جالب توجه است. بسیاری معتقدند به زنان ما در این جامعه ظلم می‌شود، اما من این جواب را می‌دهم که با تمام این شرایط این زن‌ها هستند که باعث به وجود آمدن بسیاری از موضوعات مهم در جامعه هستند. زنان ما امروز با تلاش و کوشش قانون را نیز همراه خودشان کرده اند. نیمی از جمعیت این کشور زنان هستند.با تمام این قوانین ضعیف، زن ایرانی جایگاه خودش را دارد. نبود برابری مهمترین درد جامعه ما است.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 72249 و در روز جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳:۱۲
2024 copyright.