محمدمهدی حیدریان در گفت‌وگو با سینماسینما/ مساله فیلم‌های توقیفی در برابر مشکلات امروز سینما ناچیز است

سینماسینما، علی پاکزاد – محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمای معتقد است بحث فیلم‌های توقیفی در مقابل مشکلاتی که امروز در بدنه سینما شاهد هستیم، ناچیز است.

به گزارش سینماسینما، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی یکی از مهمانان حاضر در نوزدهمین جشن سینمای ایران بود. او برگزاری جشن خانه سینما و اجرای جامع برنامه‌های مختلف در حوزه سینما را پرشتاب و رو به پیشرفت ارزیابی کرد.

حیدریان درباره برگزاری نوزدهمین جشن خانه سینما گفت: «برگزاری جشن خانه سینما و اتفاقاتی از این دست می‌تواند حاوی پیام‌های مثبتی برای سینما باشد. از این بابت که مردم به فعالیت‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای دارند و برای آن ارزش قائل هستند. امروز هزینه کردن برای موضوعات فرهنگی به درستی در سبد خانواده‌های ما قرار گرفته است. ما باید قدردان مردم باشیم.»

او ادامه داد: «اکنون سینما به خوبی در حال رشد است. با توجه به تحولاتی که در این عرصه اتفاق می‌افتد معتقدیم باید به این سمت برویم که اقشار مختلف جامعه با موضوع فرهنگ در ارتباط باشند. به شخصه معتقدم که آثار سینمایی ما باید طیف‌های مختلف مردم و سلیقه‌های گوناگون را پوشش دهد. سینما فقط سرگرمی نیست. جذابیت در فیلم‌ها و پرداخت به موضوعات مختلف باید از الویت‌های ما باشد. این راهی است که بیننده را به سینما وفادار می‌کند.»

رئیس سازمان سینمایی درباره مشکلات و حاشیه‌هایی که برای سینما وجود دارد گفت: «حاشیه همواره وجود دارد. اما مشکل جایی به وجود می‌آید که متن نیز دچار حاشیه شود. حاشیه‌ها نباید به متن آسیب برساند. زمانی متن دچار حاشیه نمی‌شود که انسجام در آن وجود داشته باشد. متنی منسجم برای سینما تهیه شده و در اختیار دوستان قرار گرفته است. نشست‌های مختلف هم درباره این موضوعات شکل گرفته است. اگر ساختار سینمای ما یک پارچه نباشد آسیب می‌خوریم.»

حیدریان درباره تعیین تکلیف فیلم‌های توقیفی گفت: «ببینید مشکل فیلم‌های توقیفی یا فیلم‌هایی که مجوز نمی‌گیرند در مقابل آسیب‌هایی که اکنون به سینما وارد می‌شود امری ناچیز است. اگر برنامه‌ای که مد نظر داریم اجرا شود تمام بخش‌های مختلف سینما ارتقا پیدا می‌کند. اکنون سازمان سینمای و کارشناسان این حوزه در حال بررسی یک برنامه بسیار مهم و جامع هستند.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 66118 و در روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۰:۰۳
2024 copyright.