مهران رنجبر در گفت‌وگو با سینماسینما/ حضورم در مجموعه «دورهمی» اشتباه بود

سینماسینما، علی پاکزاد – مهران رنجبر بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: «من نمی‌فهمم چگونه می‌شود در مدت زمان بیست روز یک تئاتر روی صحنه برد؟ البته اکنون هر کسی که پول داشته باشد می‌تواند تئاتر اجرا کند.»

به گزارش سینماسینما، مهران رنجبر تاکنون در سریال‌های «تاوان»، «نون و ریحون»، «پنج کیلومتر تا بهشت» به ایفای نقش پرداخته‌است. اما کاری که زمینه شهرت او را فراهم آورد بازیگری در نقش کیانوش در سریال «آوای باران» بود. او در مجموعه «دورهمی» به کارگردانی مهران مدیری جزو بازیگران بود. رنجبر به تازگی در نمایش«شوایک سرباز ساده دل» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی بازی کرده است.

بازیگر نمایش«شوایک سربازساده دل» درباره این نمایش گفت: «قبل از پیشنهاد حمیدرضا نعیمی مشغول بازی در نمایش دیگری بودم. اما وقتی این پیشنهاد را دریافت کردم،‌ آن را پذیرفتم و با گروه نزدیک سه ماه تمرین داشتیم تا اینکه این نمایش در تالار وحدت اجرا شد. دقیقا از زمانی که نمایش«شرق دور شرق نزدیک» شروع شد. تمرینات نمایش«شوایک» نیز آغاز شد. به صراحت می توانم بگویم که نقشم در «شوایک» را خیلی دوست داشتم. بهترین نقشم در ۱۰ سال اخیر بوده است.»

او ادامه داد: «نقش وانک در نمایش «شوایک» دارای وجوه زیادی بود. گاهی این شخصیت ساده بود گاهی نیز به جنون می‌رسید و در بخشی نیز عاشق می‌شد که برای من بسیار جذاب بود. سال‌ها بود مخاطبان از من بازی اینچنینی ندیده بودند. بسیاری عقیده دارند من بازیگر طنز هستم در صورتی که این‌گونه نیست. بازی در مجموعه «دورهمی» یک اشتباه بود. زیرا نوع بازی من به هیچ وجه شبیه و همسو با این مجموعه نبود. اما شخصیتم در «شوایک» کاملا تراژیک است. این اجرا خیلی دوست دارم. تالار وحدت مانند یک دیو ده سر می‌ماند. اگر در این سالن خوب اجرا نداشته باشید له می‌شوید.»

رنجبر درباره طراحی و لباس‌های نمایش «شوایک» گفت: «طراحی‌های خوبی از سوی طراحان در نمایش «شوایک» وجود داشت. رنگ، لباس‌ها، فرم، نور و میزانسن‌ها فوق‌العاده بود. مخاطب با یک نقاشی زیبا طرف می‌شود. نمایشی که کمتر ما می‌بینیم. من متوجه نمی‌شوم چگونه بعضی نمایش‌ها در یک هفته آماده می شوند و به روی صحنه می‌روند. این نوع از کارگردانی غیرممکن است. مثل زمانی که جریان تله فیلم به ایران آمد که افراد در ده روز فیلم می‌ساختند. امروز هر کسی پول داشته باشد می‌تواند تئاتر کار کند. به من می‌گفتند که با دستمزد بسیار بالا در بیست و پنج روز قصد دارند که تئاتر بسازند و باورم نمی‌شد که چگونه در یک زمان کوتاه این کار را انجام می‌دهند.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 72748 و در روز سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۹:۱۳
2024 copyright.