وحید امیرخانی در گفت‌وگو با سینماسینما/ «شاه‌کش» تفاوت بسیاری با «در مدت معلوم» دارد

سینماسینما، علی پاکزاد – وحید امیرخانی کارگردان سینما گفت: «قطعا تصمیم‌گیری‌های جشنواره روی فیلم‌ها تاثیر خواهد گذاشت. اما این تاثیر برای همه فیلم‌ها یکسان نیست. اگر فیلم ما در بخش مسابقه حضور پیدا می‌کرد قطعا مورد بحث قرار می‌گرفت و توجه ها را به خود جلب می‌کرد.»

به گزارش سینماسینما، وحید امیرخانی کارگردان فیلم «شاه‌کش» یکی از کسانی است که فیلمش به بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرد. او معتقد است این فیلم به اندازه‌ای عجیب و جالب توجه بوده است که اگر در جشنواره حضور می‌یافت توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد.

امیرخانی درباره «شاه‌کش» گفت :«ما سعی کردیم دوران ساخت این فیلم را در سکوت کامل خبری پیش ببرم. عموما فیلم‌هایی که در زمان ساخت بیش از اندازه در رسانه‌ها حضور پیدا می‌کنند و تبلیغ می‌شوند یک انتظار بی‌جا برای مخاطب به وجود می‌آورند. رسانه‌ها برای فیلم یک توقع به وجود می‌آورند و قطعا کار کارگردان و عوامل آن فیلم سخت خواهد شد. تهیه‌کننده فیلم نیز ترجیح داد تا فیلم پوشش خبری آنچنانی نداشته باشد و با سکوت پیش برود.»

او ادامه داد: «فیلم «در مدت معلوم» تفاوت‌های زیادی با فیلم «شاه‌کش» دارد. از لحاظ ژانر این دو بسیار متفاوت هستند. فیلم قبلی من کمدی بود. اما این فیلم یک دارم اجتماعی معمایی است که فکر می‌کنم که اگر در بخش مسابقه قرار می‌گرفت حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. همین موضوع که فیلم‌های من شبیه هم نیستند و تفاوت‌های زیادی با هم دارند برایم جذاب است. «شاه‌کش» قطعا تفاوت‌های زیادی با فضای سینمای امروز ایران دارد. فضای کار ما متفاوت و هیجان انگیز بود. ما در کوه و ارتفاع بسیار زیاد فیلمبرداری کردیم. این کار به لحاظ جغرافیا و فضا بسیار متفاوت است.»

امیرخانی درباره آینده فیلم «شاه‌کش» گفت: «چند سکانس فیلم که قرار است در فضای بسیار برفی و خاص انجام شود هنوز فیلمبرداری نشده است. منتطریم شرایط جوی خاصی به وجود بیاید تا این موضوع را به اتمام برسانیم. کارهای صداگذاری فیلم که تمام شود قطعا به فکر جشنواره‌های خارجی خواهیم بود. قطعا با تهیه‌کننده اثر برای اکران فیلم و جشنواره‌ها مشورت خواهیم کرد. ما هنوز فیلم را به هیچ پخش‌کننده نشان نداده‌ایم.»

کارگردان «شاه کش» درباره جشنواره فجر گفت: «قطعا تصمیم‌گیری‌های جشنواره روی فیلم‌ها تاثیر خواهد گذاشت. اما این تاثیر برای همه فیلم‌ها یکسان نیست. این را می‌دانم اگر فیلم ما در بخش مسابقه حضور پیدا می‌کرد قطعا مورد بحث قرار می‌گرفت و توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد. قطعا جشنواره تحت تاثیر قرار می‌گرفت.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 77521 و در روز شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸:۲۲
2024 copyright.