تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۰۶:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86023

سینماسینما،علی پاکزاد- مصطفی کیایی کارگردان سینما گفت:«معمولا فیلم هایی که تا به امروز ساخته‌ام هم سود داشته‌اند و هم اتفاقات خوبی برای آنها افتاده است. امیدوارم برای «چهار راه استانبول» هم اتفاقات خوب رخ دهد.»

به گزارش سینماسینما، مصطفی کیایی کارگردان فیلم «چهار راه استانبول» چند روزی است که فیلمش اکران عمومی را آغاز کرده است. کیایی معتقد است که تعداد سالن هایی که به این فیلم اختصاص دادند قابل قبول نیست و تعداد سانس هایی که فیلم نمایش داده می شود نسبت به فیلم های دیگر منصفانه نیست.

مصطفی کیایی کارگردان فیلم «چهاراه استانبول» درباره اکران عمومی این اثر گفت: «خوشبختانه در همین چند روزی که فیلم اکران شده است بازخوردهای بسیار خوبی گرفتم. به هر حال شرایط اکران مطلوبی را تجربه نمی کنیم. به این دلیل که به اندازه ای که باید سالن در اختیار فیلم قرار نمی گیرد. موضوع دیگر این است که فیلم هایی که اکران بودند و زمان نمایش آنها به پایان رسیده حاضر نیستند که پایین بیایند. به هر حال فیلم هایی که زور بیشتر هم دارند مایلند که زمان قابل توجهی را برای اکران داشته باشند. »

او ادامه داد: «با وجود این شرایط اکران قابل قبولی را داریم و خواهیم داشت. خوشبختانه همواره مردم از فیلم های من حمایت کرده اند و این موضوع بسیار مهم است. یعنی مبلغ اصلی مردم بوده اند و باعث شده اند که فروش ما هفته به هفته بهتر شود. معتقدم سرنوشت «چهار راه استانبول» هم خوب خواهد بود و فروش خوبی را تجربه خواهیم کرد.»

کیایی درباره تعداد سالن هایی که به فیلم «چهار راه استانبول» اختصاص داده شده است گفت: «مشکل اصلی ما هم تعداد سالن ها است. ۲۷ سالن در تهران در اختیار فیلم ما قرار گرفته است. اگر بخواهیم سانس های نمایش فیلم را جمع ببندیم فاجعه خواهد شد. برای مثال در سینماهایی ما چند سانس محدود داریم و این موضوع ناخوشایند است. قاعده و قانون خاصی مثل اینکه وجود ندارد. به هر حال بحث ارتباط و فشارهایی که صورت می گیرد حائز اهمیت است و روی تعداد سالن هایی که برای یک فیلم در نظر گرفته می شود تاثیر دارد. البته فروش فیلم و ژانر آن هم تاثیرگذار است. آیین نامه جدیدی که در سال ۹۷ نوشته شده است هم تاثیرگذار بوده و اکران در اردیبهشت ماه به نوعی قفل شده. سازو کار قانونی وجود ندارد و کاملا سلیقه ای اعمال می شود.»

کارگردان «چهار راه استانبول» درباره شرایط فیلم و بازگشت سرمایه اولیه آن گفت:«معمولا فیلم هایی که تا به امروز ساخته ام هم سود داشته اند و هم اتفاقات خوبی برای آنها افتاده است. امیدوارم برای این فیلم هم اتفاقات خوب رخ دهد. معمولا با این نگاه همواره فیلم ساخته ام که این چرخه به درستی حرکت کند و بتوانیم اقتصاد سینما را حفظ کنیم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها