تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۱۰:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 79923

سینماسینما، علی پاکزاد – بهرام توکلی کارگردان سینما گفت: «من پرچم‌دار سینمای دفاع مقدس نیستم. پرچم‌داران کسان دیگری‌اند. ما تازه‌وارد هستیم و امیدوارم تجربه‌های بهتری را در آینده کسب کنم. سینمای جنگ را دوست دارم. اگر باز هم شرایط مهیا شود فیلم درباره جنگ خواهم ساخت.»

به گزارش سینماسینما، جدیدترین اثر بلند سینمایی بهرام توکلی فیلم «تنگه ابوقریب» است. این فیلم با بیان رشادت‌های جوانان این مرزو بوم قصد دارد تصویری تازه از دوران دفاع مقدس نشان دهد. جواد عزتی، امیر جدیدی و حمیدرضا آذرنگ در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

بهرام توکلی کارگردان فیلم «تنگه ابوقریب» درباره ساخت این فیلم گفت: «نباید فراموش کنیم که جنگ ما با عراق یکی از فرسایشی‌ترین جنگ‌های طول تاریخ بوده است. از روز اول تمام انرژی من روی این موضوع بود  که این فیلم روایتی واقعی داشته باشد. یعنی زمانی که مردم برای دیدن این فیلم می‌آیند با تمام گوشت و پوست و استخوان‌شان جنگ را درک کنند و آگاه شوند که در آن سالها چه اتفاقاتی برای رزمندگان رخ داده است. اگر راحت بخواهم بگویم مایلم مخاطب را به وسط میدان جنگ بکشانم.»

او ادامه داد: «من پرچم‌دار سینمای دفاع مقدس نیستم. پرچم داران کسان دیگری‌اند. ما تازه‌وارد هستیم و امیدوارم تجربه‌های بهتری را در آینده کسب کنم. سینمای جنگ را دوست دارم. اگر باز هم شرایط مهیا شود فیلم درباره جنگ خواهم ساخت.»

بهرام توکلی درباره طرح و ساخت فیلم «تنگه ابوقریب» گفت: «علاقه به سینمای جنگ در من از سالیان دور وجود داشته است. اما فرصت مناسبی به دست نیاوردم تا اینکه «تنگه ابوقریب» را ساختم. هر فیلمسازی دوست دارد تجربه‌ای در حوزه فیلمسازی جنگ داشته باشد. سن من به گونه ای نبوده که جنگ را از نزدیک حس کرده باشم، اما سعی کردم با هر کسی که با این واقعه در ارتباط بوده است صحبت کنم و از آن دوران مستنداتی را به دست بیاورم. قبل از اینکه با سعید ملکان درباره این پروژه صحبت کنم اصلا چنین تصویری را در ذهن نداشتم و قرار نبود «تنگه ابوقریب» ساخته شود.»

توکلی درباره انتخاب بازیگران این فیلم گفت: «حضور نداشتن زنان در این فیلم به این دلیل بود که تمام روایت‌های ما در این فیلم در مناطق عملیاتی بود. قطعا در آن زمان هم زنان نمی‌توانستند حضور پیدا کنند. به هر حال در میدان جنگ رزمنده‌های خانم نداشتیم، اما می‌شد پشت جبهه و پشتیبانی نیز از آنها استفاده شود. تمام روایت ما درباره این گردان بود و تمام تمرکز ما روی آنها بود.»

او همجنین گفت:‌ «ترکیب امیر جدیدی و جواد عزتی نقطه قوت فیلم بود. از ابتدا هم انتخاب من این دو بودند. نقش اول در فیلم ما وجود ندارد. نقش یک فیلم مجموعه ای که کار کردند هستند.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها