تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۲۰ - ۱۲:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 80054

سینماسینما، علی پاکزاد – مهدی پاکدل بازیگر سینما گفت:« وقتی فیلمنامه فیلم «تنگه ابوقریب» را خواندم و با آقای توکلی و ملکان صحبت کردم متوجه شدم که ما با یک اثر فاخر مواجه خواهم بود. امروز فیلم های سفارشی به راحتی قابل تشخیص هستند. البته امکان دارد فیلم های سفارشی خوبی هم ساخته شود، اما ترجیح من این است که در آن فیلم ها حضور نداشته باشم.»

به گزارش سینماسینما، مهدی پاکدل در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم حضور دارد، او در فیلم‌های «چهارراه استانبول» و «تنگه ابوقریب» نقش آفرینی کرده است.

مهدی پاکدل بازیگر فیلم «تنگه ابوقریب» درباره بازی در این فیلم گفت: «کار با بهرام توکلی برای من چیزی شبیه به آرزو بود. همواره سینمای آقای توکلی را دوست داشتم. جشنواره سی و ششم برای من اهمیت زیادی دارد به این دلیل که امسال با آثاری از مصطفی کیایی و بهرام توکلی در جشنواره حاضرم. در دو نقش متفاوت و البته تاثیر گذار حضور پیدا کردم که از این حیث برایم بسیار مهم بود. تمام تلاش من این بود که در این دو نقش خوب ظاهر شوم. با اینکه این دو نقش از لحاظ مختصات شبیه هم هستند اما تمام سعی من  بر این بود که تداخل پیدا نکنند.»

او ادامه داد: «همه کسانی که در فیلم «تنگه ابوقریب» حضور داشتند، از بچه‌های زمان جنگ بودند. یعنی همه دوستان شرایط و فضای آن دوران را درک کرده بودند و به خوبی با حال و هوای جبهه و جنگ آشنا بودند. مهمترین ویژگی این فیلم قابل درک بودن آن برای نسل‌های جدید است. بچه‌های این دوره قطعا با این فیلم ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد. صحنه‌های زیادی از فیلم بود که به شخصه منقلب شده بودم. فیلم به این دلیل که حالت مستند گونه خود را حفظ کرده توانسته مخاطب را در جا حیرت‌زده بکند.»

مهدی پاکدل درباره نقش‌هایی که بازی کرده گفت: «متاسفانه فیلمبرداری این دو فیلم در یک زمان بود و عملا این امکان وجود نداشت که جزئیات گریم و موضوعات دیگر را تغییر داد. شباهت ظاهری این دو نقش برایم جالب بود. به این دلیل که این دو فرمانده در فاصله زمانی سی سال شاید شبیه هم باشند، اما در دو مسئولیت و فضای متفاوت هستند که هر کدام در زمان خود قابل تقدیر هستند.»

بازیگر فیلم «تنگه ابو قریب» درباره ساخت فیلم‌های سفارشی گفت: «وقتی فیلمنامه فیلم «تنگه ابوقریب» را خواندم و با آقای توکلی و ملکان صحبت کردم متوجه شدم که ما با یک اثر فاخر در ارتباط خواهیم بود. امروز فیلم های سفارشی به راحتی قابل تشخیص هستند. البته امکان دارد فیلم‌های سفارشی خوبی هم ساخته شود، اما ترجیح من این است که در آن فیلم ها حضور نداشته باشم. «چهارراه استانبول» هم یک فیلم مستقل در بخش خصوصی است که درباره قهرمان های این کشور صحبت می کند. فیلم «تنگه ابوقریب» هم اگر قرار بود با هزینه های شخصی ساخته شود قطعا این فیلمی که امروز دیدیم نمی‌شد. این فیلم برای هیچ جناح خاصی ساخته نشده است. بلکه برای جوانانی است که جانشان را در راه کشور از دست داده‌اند.»

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها