تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۰:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 82866

سینماسینما، علی پاکزاد – مهرداد فرید کارگردان سینما گفت: «در حوزه اکران، اکنون با حاکمیت سالن‌داران طرف هستیم. فیلمی مثل «دعوتنامه» مورد علاقه سالن‌داران نیست. سالن‌داران متاسفانه به فیلم هایی که ویژگی های تجاری ندارند توجه نمی کنند و آنها را در الویت آخر قرار نمی دهند. اسفند ماه زمانی است که فیلم های تجاری نیز تمایلی برای اکران ندارند.»

به گزارش سینماسینما، فیلم «دعوتنامه» ساخته مهرداد فرید اکنون در سینماهای کشور اکران است. مهرداد فرید کارگردان این اثر معتقد است به دلیل شرایط بد اکران استقبال خوبی از این فیلم به عمل نیامده است. بازیگران این فیلم عیارتند از: حمید آذرنگ ، میترا حجار، شقایق فراهانی و شهاب شادابی در این فیلم هنر نمایی می کنند.

مهرداد فرید کارگردان فیلم «دعوتنامه» درباره اکران این فیلم گفت: «به هر حال همه فیلم هایی که ساخته می شوند بر این مبنا هستند که با همه مخاطبان ارتباط برقرار کنند.  فیلم «دعوتنامه» نیز با چنین قصدی ساخته شده است. البته مخاطبان فیلم ما در این فصل از سال و در چنین روزهایی به تماشای فیلم نمی نشینند. زیرا اکنون زمان مناسبی برای اکران نیست. متاسفانه فیلم ما در زمان مرده اکران به نمایش درآمد. به همین دلیل هم «دعوتنامه» نتوانست مخاطبان خود را پیدا کند. اگر در زمان بهتری فیلم ما اکران می شد قطعا نتایج بهتری را هم کسب می کردیم.»

او ادامه داد:«در حوزه اکران، اکنون با حاکمیت سالن داران طرف هستیم. فیلمی مثل «دعوتنامه» مورد علاقه سالن داران نیست. سالن داران متاسفانه به فیلم هایی که ویژگی های تجاری ندارند توجه نمی کنند و آنها را در الویت آخر قرار نمی دهند. اسفند ماه زمانی است که فیلم های تجاری نیز تمایلی برای اکران ندارند. حدود ۱۸  فیلم اکنون در کشور در حال اکران هستند که اگر این تعداد را با تعداد سالن های نمایش مقایسه کنید می بینید که فیلمی مانند «دعوتنامه» شرایط خوبی را در اکران نخواهد داشت.»

فرید درباره موضوع فیلم و مخاطبان «دعوتنامه» گفت: «بسیاری از کسانی که به این فیلم نقد داشتند، درگیر مسائل ایدئولوژیک بودند. کسانی که در نشست خبری جشنواره سی و پنجم حضور داشتند و از فیلم ما انتقاد کردند کسانی بودند که در رسانه هایی فعالیت می کردند که نسبت به مسائل فرهنگی کشور موضعی ایدئولوژیک دارند. البته برای من این نظرات ملاک عمل نیست. کشور ما ۸۰ میلیون جمعیت دارد که در بهترین شرایط دو میلیون نفر از مردم برای دیدن فیلم ها به سینما ها می آیند. متاسفانه جمعیت زیادی از مردم یا دسترسی به سالن های سینما ندارند یا اینکه متقاعد نمی شوند که حضور داشته باشند. بازار سینمای ایران اکنون در دست فیلم های کمدی سخیف است. شاید تغییر و تحولاتی که در بخش تکنولوژی سینما در حال رخ دادن است ما را به سمتی ببرد که مردم استقبال بیشتری نسبت به فیلم های فرهنگی نشان دهند.»

 

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها