تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۱۵:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 49359

علی معلممراسم تشییع مرحوم علی معلم منتقد و تهیه کننده برجسته سینمای ایران با حضور هنرمندان سینما از مقابل خانه سینما۲ انجام شد.

به گزارش سینماسینما، جواد طوسی در ابتدای این مراسم گفت: علی معلم آدم کار بلدی بود.مشاوری که همواره می توانست برای هرکاری موهبت باشد. علی معلم بر پایه رفاقت با همه برخورد می کرد. علی رفته رفته بر اثر همین صداقت به یک انزوا کشیده شد.

مسعود جعفری جوزانی در ادامه افزود: علی معلم می خواست به همه کمک کند تا فیلم بسازند. از همه می خواست که این راه را ادامه دهند. من برایم سوال بود که چرا من زود تر از علی نرفتم. علی همواره می‌گفت سینمای ایران روزی به اوج سینمای جهان می رسد و همه آن زمان تعجب می کردند. وی جمع را می شناخت و می دانست با جمع چگونه برخورد کند. چرا تورفتی؟ چرا تو باید با این همه شهامت و جسارت رفتی علی ؟ کاری که علی کرد ما یک صدمش را انجام ندادیم.

سیروس الوند: علی ستاره دنباله دار است. این سال چرا تمام نمی شود.علی تمام نمی شود.کیارستمی تمام نمی شود. این راهی است که تازه آغاز شده است.
در این مراسم هنرمندانی چون علیرضا رئیسیان٬ همایون اسعدیان٬ بهرام عظیمی٬فرزاد موتمن٬محمدرضا هنرمند٬ حبیب دهقان نسب٬ مسعود جعفری جوزانی ٬ سعید داخ٬ علیرضا خمسه٬سعید راد٬ جمشید مشایخی حضور داشتند.

 

تشییع علی معلم
حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد: این ضایعه را به همه و به ویژه همسر محترمشان تسلیت می گویم.علی معلم دو وجه داشت.بخشی در سینما بود و بخش دیگر مطبوعاتی بودن وی است.خیلی از سینماگران از مطبوعات به سینما رسیده اند اما او مطبوعات را رها نکرد . وی پایمردانه بر این راه ماند و جلوی خیلی از سختی ها ایستاد. امیدوارم خداوند منان روح علی معلم را قرین رحمت نماید.
جهانگیر الماسی: خدایا من باورم نمی شود. من علی را از دهه شصت می شناسم. به لحاظ شیفتگی علی بدون اضافه کردن بخش مورد علاقه اش از کتابی میگویم که بسیار دوست داشت. از انسان می گویم.این سرود گوش نواز و گوش خراش.از انسان می گویم این روشنی و ظلمت. از انسان که رودی و جهان که نیمی مرداب و نیمی دریاست.از دریا که به انتظارمان نشسته است.

امید معلم پسر علی معلم: همیشه به من می گفت دم در مجلس وایسا که اگر کسی را نشناختند با احترام وارد شود. معمولا وقتی آدما هستند قدرشان را نمی دانیم.من برای چنین شرایطی آماده نبودم. من به پدرم می گویم مسیر علی معلم قطع نخواهد شد.من راهت را ادامه می دهم.
در این مراسم هنرمندان از بسیاری صنوف حضور پیدا کرده و با خانواده علی معلم ابراز همدردی کردند.

مراسم تشییع پیکر این منتقد و تهیه کننده سینما٬ با خواندن نماز میت بر سر پیکر علی معلم و سپس تشییع وی به قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران به اتمام رسید.

سیروس الوند

محمد شیری

رضا کیانیان

نیوشا ضیغمی

رضا یزدانی

حبیب رضایی

محمد علیزاده

فرهاد اصلانی، مصطفی کیایی

جمشید مشایخی

نفیسه روشن

امین تارخ

حسام نواب صفوی

مهتاب کرامتی

منبع: میزان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها