گفت وگو با مریم بحرالعلومی، کارگردان فیلم «پاسیو» / رونوشتِ پیش از مشق

سینماسینما، شادی حاجی مشهدی : «پاسیو یا نورخوان، بخشی از فضای غیرمسقف یا سقفدار شفاف است که در آپارتمانها بین سایر فضاهای ساختمان قرار گرفته و از آن برای نورگیری و تهویه یا به عنوان باغچه و گلخانه، استفاده میشود.» 

در «پاسیو»یی که مریم بحرالعلومی، دستیار و برنامهریز کاربلدِ دیروز و کارگردان خوشذوق و جسورِ امروز، به تصویر میکشد، نه گیاهی برای روییدن وجود دارد و نه هوایی برای نفس کشیدن…

در جهانی که او ترسیم میکند، مردمانی دلشکسته، چونان پرندگان پربسته و نومید از تنهایی، تشنه عشقاند و عطش مهربانی دارند، هوای تازهای که فیلمساز از پنجره دنیای این آدمهای خاکستری بر ذهن ما میدمد، اگرچه برای رهایی از تلخی و تنهاییشان کافی نیست، اما مرهمی میشود برای همدلی و رسیدن به درک بیشتری از آنها…

مریم بحرالعلومی از نوجوانی به دنیای سینما وارد شد و کار حرفه‌ای خود را از فعالیت در پشت صحنه فیلم‌ها آغاز کرد. پس از تحصیل در رشته سینما، فعالیتش را با جدیت بیشتر و به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز در چندین پروژه سینمایی و تا امروز ادامه داد. زیروبم‌های اولین تجربه فیلم‌سازی او که جایزه «بهترین کارگردان آسیایی در بخش جلوه‌گاه شرق» را در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از آنِ خود کرده است، خواندنی‌های بسیار دارد. به بهانه اکران اولین فیلم بلند این بانوی توانمند و دقیق که با سرمایه شخصی، تجربه اول خود را بر پرده نقره‌ای و در گروه هنر و تجربه اکران می‌کند، گفت‌وگو کردیم.
(بیشتر…)

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 103204 و در روز چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۳:۰۱
2019 copyright.