تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۰ - ۱۲:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 26414

فروشنده (۳)تازه‌ترین ساخته فرهادی در ۹ روز اول اکران خود رقمی معادل سه میلیارد تومان فروش داشته است.


به گزارش سینماسینما،  در حالی که روزهای پایانی تابستان را پشت سر می‌گذاریم و با شروع فصل مدارس و دانشگاه‌ها بخش عمده‌ای از مخاطبان درگیر تدارکات فصل تحصیلی هستند، اما همچنان سینماها روزهای پرمخاطبی را پشت سر می‌گذارند.

با آمدن «فروشنده» تقریباً بیشتر رکوردهای فروش در طی سال‌های اخیر شکسته شد و این موضوع نویدبخش روزهای خوبی برای سینمای ایران است.

تازه‌ترین اثر اصغر فرهادی که امسال در جشنواره کن خوش درخشید و این روزها صحبت‌های بسیاری مبنی بر معرفی آن به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار به گوش می‌رسد، با وجود مخالفان بسیاری هم که دارد، توانست رکورد فروش را در کشور جابه‌جا کند.

این فیلم به زندگی زن و شوهری می‌پردازد که در حال بازی در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر هستند. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی و… در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. آخرین ساخته فرهادی در ۹ روز اکران خود تاکنون رقمی معادل سه میلیارد تومان فروش داشته است.

«بارکد» ساخته مصطفی کیایی در حالی که این روزها در استرالیا به روی پرده سینماها رفته است در داخل کشور روزهای پایانی اکران خود را پشت سر می‌گذارد. این فیلم در ۸۹ روز توانست به فروش ۱۱ میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومانی دست یابد.

بهرام رادان، سحر دولتشاهی، پژمان بازغی، بهاره کیان افشار، محسن کیایی و رضا کیانیان در “بارکد” به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: پشت هر آدمی داستانی هست و پشت هر داستانی یه آدم، بهتره قبل از هر قضاوتی یکم صبر داشته باشیم.

«لانتوری» تازه‌ترین ساخته رضا درمیشیان که در هفته گذشته روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشت و صحبت‌هایی پیرامون شکایت آمنه بهرامی از رضا درمیشیان به واسطه ساخت این فیلم به میان آمد، با در اختیار داشتن ۳۵ سالن سینمایی به فروش کلی ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی دست یافت.

در این فیلم باران کوثری، نوید محمدزاده، مریم پالیزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری و… به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان فیلم درباره گروه “لانتوری” است و به موضوع اسیدپاشی در کشور می‌پردازد.

«من» ساخته سهیل بیرقی پس از ۲۳ روز اکران و با توجه به شروع توفانی و خوبی که داشت در هفته گذشته توانست افت فروش هفته پیش را جبران کند و به فروش نسبتاً خوبی دست یابد.

اولین ساخته سهیل بیرقی در تهران با فروشی معادل ۱ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان به باشگاه میلیاردی‌ها وارد شد و در شهرستان‌ها نیز تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان فروش داشته است. لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، مانی حقیقی و… در “من” بازی می‌کنند که سال گذشته در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

«ناردون» ساخته فریدون حسن‌پور و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور طی ۳۸ روز تاکنون به فروش ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومانی دست یافته است. امین حیایی، سیروس گرجستانی، مهران غفوریان، مهران رجبی، شهرام قاعدی، امیر نوری، لیلا اوتادی، علی مسعودی و… در این فیلم بازی می‌کنند که در خلاصه داستان آن آمده است، خرج عروسی بیشتر است یا عزا، بهتر است عزا رو تو عروسی و عروسی رو تو عزا گرفت که خرجش کمتر شود.

«دزد و پری» ساخته حسین قناعت و به تهیه‌کنندگی بهروز مفید نیز توانست طی ۶ هفته ۷۸۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.

در این فیلم بهزاد فراهانی، بهنوش بختیاری، رامین ناصر نصیر، نادر سلیمانی، نگین معتضدی و… به ایفای نقش می‌پردازند. داستان درباره یک نظامی بازنشسته است که مجبور می‌شود به مدت ۲۴ ساعت مدیریت مهدکودک دخترش را عهده‌دار شود و در همین ۲۴ ساعت است که ماجراهای عجیب‌وغریبی برای وی و کودکان حاضر در مهدکودک روی می‌دهد…

 

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها