تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۷ - ۱۱:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 23251

وزیر ارشادکیوان کثیریان
انتشار نشریه یالثارات، پس از دو بار لغو مجوز از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات، بار دیگر قدرت مجوزها و لغو مجوزهای دولت تدبیر و امید را در حوزه فرهنگ به چالش کشید.

در زمانه‌ای که فیلم‌های مجوزدار از پرده پایین می‌آیند و کنسرت‌های مجوزدار لغو می‌شوند و کتاب‌های مجوز‌دار جمع‌آوری می‌شوند، نشریه‌ای بدون مجوز به‌راحتی منتشر می‌شود و با چه محتوایی هم!

اینکه چاپخانه‌ای برخلاف تمام قواعد معاونت مطبوعاتی وزارتخانه اقدام به چاپ یک نشریه لغو امتیازشده کند و کاری هم از کسی برنیاید، یک پیام ساده و تکراری دارد؛ بی‌اعتباری مجوزهای مقام اجرائی. یک‌بار دیگر هم یادآوری کردم. باز هم می‌کنم. شاید فاصله وعده‌ها با عملکردها و توانایی‌ها راحت‌تر سنجیده شود.

ترجیع‌بند مضمون اولین گفت‌وگوی وزیر ارشاد پس از حکم صدارتش با روزنامه آسمان (٢۶ مرداد ٩٢) این بود: پای مجوزهایمان می‌ایستیم. در آن مصاحبه معروف، وزیر محترم ارشاد گفته بود: «باید گروه فشار را توجیه و با آن برخورد کرد. نه با مجوزی که وزارت ارشاد داده، یک فیلم برای ساخته‌شدن و اکران چندبار در موارد مختلف مورد نظارت قرار گرفته و مجوز گرفته. حالا اگر چهار نفر آمدند و گفتند این فیلم باید برداشته شود، نباید تسلیم آن چهارتا آدم شد».«وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد بعد از مطالعاتی که کرده و بعد از دوسال به یک اثر مجوز داده، باید پای مجوزش بایستد». «ما اگر فقط چارچوب‌های قانونی را ملاک قرار دهیم، نه سلیقه‌های سیاسی و دیدگاه‌های امنیتی، مشکلی پیش نمی‌آید». همین.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها