روایتی از اثر کارگردان ایرانی حاضر در جشنواره رتردام/ قصه پرکشش”تهران، شهر عشق”

سینماسینما، محمد حقیقت– یک فیلم بسیار جالب از ایران به بخش voices section جشنواره بین المللی رتردام راه یافت.

به گزارش سینماسینما، “تهران، شهرعشق” ساخته علی جابرانصاری، بلافاصله بیننده را افسون می‌کند. این اثر از ظرافت های یک فیلم باارزش برخوردار است. شخصیت پردازی آن و نزدیک شدن به روح سه قهرمان اصلی که درون گرا هستند از ویژگی‌های فیلم است و کارگردان با مهارت بسیاری به آنها نزدیک شده است.

طنز در ساختار داستانی آن، در میان داستان‌های ملال‌آور روزانه این سه نفر که در تهران زندگی می‌کنند به شکل ماهرانه ای پرداخت شده است.

سه شخصیت فیلم را یک زن منشی انستیتو زیبایی، از یک سو و از سوی دیگر یک مرد ورزشکار که در باشگاهی پرورش اندام به دیگران می‌آموزد و روزی قرار می‌شود در فیلمی با یک بازیگر فرانسوی همبازی شود و همچنین یک آواز خوان خجالتی مذهبی که رفته رفته زندگی‌اش عوض می‌شود، تشکیل می‌دهد.

این سه نفر همدیگر را نمی‌شناسند، اما وجه مشترک بسیار دارند که تماشاگر با تک تک آنها همدردی می‌کند.

این فیلم جدا از میزانس‌های بسیار دقیق و هوشمندانه که با ریتمی آرام کار شده، دارای دیالوگ‌های خوب و فیلمبرداری قابل توجه نیز هست.

سناریو فیلم ”تهران شهرعشق” توسط علی جابرانصاری و مریم نجفی با ظرافت خوبی نوشته شده است. کارگردان فیلم که عکاس نیز هست در لندن اقامت دار د و مدرک دیپلم سینمایی خود را از مدرسه فیلم لندن گرفته است. او پیش از این فیلم‌های کوتاه گوناگونی ساخته بود. فیلم جدید او می‌تواند مورد توجه پخش‌کنندگان سینمای هنر و تجربه اروپایی قرار گیرد.

“تهران ،شهرعشق” داستان  عشق های پنهان آدم‌های خوش قلب و زود باور است که راحت خود را رها می‌کنند، تا فارغ از درگیرهای روزمره ایده ال ها را برای لحظاتی زندگی کنند. همگی آنها در نهایت با هم اما جدا جدا در اتوبوسی به مقصدی نامعلوم درحرکت‌اند و تماشاگر دوست دارد به منزل مقصود برسند.

جشنواره رتردام که از ۲۳ ژانویه تا ۳ فوریه ۲۰۱۹ برپا می‌شود، از جشنواره‌های مهم سینمای مستقل اروپایی است و امسال چهل و هشتمین دور آن برپا می‌شود. در این دور جشنواره فیلم‌هایی از ایران رومانی، مکزیک، اسپانیا، ایتالیا، آمریکا، فرانسه، بلژیک، ژاپن، هند وغیره شرکت خواهد داشت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 101569 و در روز یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۸:۳۹
2024 copyright.