تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۲/۰۵ - ۰۷:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 12408
همزمان با فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای اصلاح‌طلب مجلس دهم شورای اسلامی و حمایت چهره‌های مطرح سیاسی از فهرست سی‌نفره نامزدهای اصلاح‌طلب مجلس دهم شورای اسلامی و لیست امید، هنرمندان و سینماگران نیز با انتشار پیام‌های تصویری و یادداشت‌ در صفحات شخصی‌شان در فضای مجازی از لزوم شرکت در انتخابات و رای به اصلاح‌طلبان صحبت و اعلام کرده‌اند که در انتخابات پیش رو شرکت می‌کنند.
به گزارش سینماسینما این هنرمندان همچنین از مردم تقاضا کردند تا در این انتخابات فعالانه حضور پیدا کنند و سرنوشت خود را تایید کنند. هرچند هنرمندان و نویسندگان امکان فعالیت تبلیغاتی در صداوسیما یا دیگر رسانه‌های رسمی را ندارند اما با حضور پررنگ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با تشکیل گروهی به نام ۷ در ۷ صفحاتی را در اینستاگرام و گروه‌هایی را در تلگرام به‌منظور حمایت از چهره‌های اصلاح‌طلب راه‌اندازی کرده‌اند.

تاکنون هنرمندانی همچون کیومرث‌
پور احمد، ترانه علیدوستی، فرشته طائرپور،  حسین پاکدل، مهناز افشار، لیلی رشیدی، الهام کردا، امیر جعفری، ریما رامین‌فر، آزاده صمدی، حمید فرخ‌نژاد، پیمان قاسم‌خانی، امیرمهدی ژوله، رضا کیانیان، حبیب رضایی، احمد‌پور نجاتی، بهنوش بختیاری، امیر آقایی، علی اوجی و بهاران بنی‌احمدی به‌صورت آشکار حمایت خود را از شرکت در انتخابات اعلام کرده و مطالبی را در جهت حمایت از نامزدهای اصلاح‌طلب نوشته‌اند.

رخشان بنی‌اعتماد با انتشار پیام تصویری از لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی حمایت کرد. رخشان بنی‌اعتماد در این پیام گفت: «ما رای می‌دهیم چون هستیم، با شرکت در انتخابات مانع می‌شویم نمایندگان غیرواقعی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند. رای دادن ما «نه» گفتن به انحصارطلبی است و از نمایندگان واقعی زنان حمایت می‌کنیم. هر رای نماد مطالبات پاسخ نگرفته ملت است.»

حسین پاکدل هم در صفحه شخصی‌اش نوشت: «من به فهرست اصلاح‌طلبان «لیست امید» ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت رای می‌دهم. حضور ما تاثیر دارد. بسیار هم تاثیر دارد. نمی‌شود بی‌تفاوت باشیم و بی‌حضور و بعد متوقع باشیم و معترض. افراطیون سیری‌ناپذیر، می‌خواهند، نمایندگانی از جنس و شکل خود با حداقل آرا بر کرسی‌ها بنشانند تا با غلبه بر ارکان کشور مشروعیت بخرند.

ترانه علیدوستی، بازیگر، در حمایت از اصلاح‌طلبان لیست رای به این ائتلاف را در صفحه اینستا گرامش منتشر کرد و نوشت: انتخاب من هم رای دادن است. لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس و خبرگان. کسانی که عقیده به رای دادن به این ائتلاف دارند با اشتراک گذاشتن این فهرست در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرام به اطلاع‌رسانی کمک کنند.

حبیب رضایی نیز در ویدیویی از لیست امید حمایت کرد: «من با همه وجود و اعتقادم از حرکت دو میلیونی حمایت می‌کنم و به تیم دکتر عارف و لیست ١۶ نفره خبرگان امید رای می‌دهم. من رای می‌دهم  پس  هستم.»

کیومرث‌ پوراحمد، کارگردان فیلم سینمایی با انتشار عکسی در حمایت از کمپین دو میلیون رای نوشته است: «برای اینکه روز و روزگار بهتری داشته باشیم، به‌گمانم فقط یک راه می‌ماند همین، صندوق رای.»

فرشته طائر‌پور، تهیه‌کننده در پیامش گفت: «انتخاب کردن حق من است و من از این حق با تمام کمال استفاده می‌کنم و برای اینکه در برجام‌های بعدی حق داشته باشم رای می‌دهم.»

احمد‌ پورنجاتی،  نیز نوشته است: «یادمان باشد که رای ندادن به هر تعداد از لیست اصلاح‌طلبان به مفهوم فرصت دادن به‌‌ همان تعداد کاندیدای جناح رقیب است و نه محدود به انتخاب گزینشی ما.  پس من به عنوان یک شهروند به تمام کاندیداهای لیست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رای می‌دهم تا تاثیرگذار باشم و نه‌ تنها رای داده باشم.»

هنگامه قاضیانی نیز در صفحه اینستاگرامش نوشت: «الیاس حضرتی انتخاب من است با «اعتماد». این «اعتماد» مهم‌ترین کد شناسایی او میان نامزدهای سرشناس در انتخابات مجلس است؛ روزنامه «اعتماد» با مدیریت حضرتی سال‌هاست که در میدان پر مین مطبوعات، با گذر از گردنه چند توقیف، هر روز در سراسر ایران منتشر می‌شود و از معدود جرایدی است که هنرمندان ایران به آن «اعتماد» دارند. دومین کد شناسایی او، «تجربه» است؛ ١۶ سال حضور مستمر در پارلمان، آن‌ هم در مجلس‌ قدرتمند سوم، مجلس خطیر پنجم و مجلس شجاع و دلیر ششم، حکایت از تجربه او دارد. الیاس حضرتی، وجهه دیگری هم دارد. حضرتی، مرد رزم و پیکار و جهاد در جبهه‌های جنگ است؛ یکی مثل صدها هزار جوانی که از همه‌چیز برای وطن‌شان گذشتند. روز جمعه، نام او را در کنار دیگر اعضای لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان در برگه رای می‌نویسم چون او را می شناسم؛ و به او «اعتماد» دارم.
محمدحسن شهسواری، نویسنده، ضمن حمایت از فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان از عضویت خود در کمپین انتخاباتی چسب زخم خبر داد. محمدحسن شهسواری ضمن تاکید بر لزوم شرکت در انتخابات پیش روی در هفتم اسفند، گفت: «شک ندارم که باید در انتخابات هفتم اسفند شرکت کرد. اساسا از زمانی که به سن قانونی و حق رای رسیده‌ام در تمامی انتخابات‌‌ها به جز یک انتخابات شورای شهر، شرکت کرده‌ام. در همان یک انتخابات شورای شهر هم نهایتا آبادگران راس کار آمد و از دل آن احمدی‌نژاد به شهرداری تهران منصوب شد و راه ورود به ریاست‌جمهوری را طی کرد. به همین دلیل هم احساس پشیمانی می‌کردم و هم بیش از گذشته اهمیت حضور در انتخابات برایم روشن شد. انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان پیش رو هم مثل هر انتخاباتی مهم و تاثیرگذار است و مردم باید در آن شرکت کنند. اصلا اینکه به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مدام باید لزوم شرکت در انتخابات را به جامعه گوشزد کنیم  بسیار نامطلوب و خطرناک است.» این نویسنده سپس شرکت در انتخابات را رواج و حفط مفهوم انتخاب و دموکراسی خواند و افزود: «خطر اصلی که جامعه ایرانی و کشور ما را تهدید می‌کند این است که به هر دلیلی خود انتخابات و رای دادن برای جامعه اهمیت خودش را از دست داده است و حتی شرایط از تعابیری همچون انتخاب بین بد و بدتر هم بحرانی‌‌تر به نظر می‌رسد. شرکت در انتخابات درواقع حفظ و ترویج مفهوم دموکراسی و حق رای در کشور به حساب می‌آید. عدم شرکت در انتخابات و از بین رفتن مفاهیم حقوق شهروندی دقیقا همان‌چیزی است که تمامیت‌خواهانی که با اصل انتخابات و دموکراسی مشکل دارند می‌خواهند.»
شهسواری در پایان فهرست نامزدهای اصلاح‌طلبان را فهرست مدنظر خود برای رای برشمرد و گفت: علاوه بر انتخاب فهرست اصلاح‌طلبان به عنوان گزینه‌های موردنظر برای درج در برگه رای، عضو کمپین انتخاباتی چسب زخم نیز شده‌ام. در این کمپین افراد عکسی از خود با چسب زخم به همراه متنی در اهمیت رای دادن یا فهرست افراد مدنظر منتشر می‌کنند تا دیگران هم به شرکت در انتخابات ترغیب شوند. مفهوم این کمپین هم همان حفط مفهوم حق رای و انتخابات در جامعه است.

پیروز ارجمند، مدیرکل سابق دفتر موسیقی، با اشاره به اینکه رای دادن به ائتلاف اصلاح‌طلبان موجب تداوم بخشیدن به اتفاقات مثبت فرهنگی در دوره‌های حضور مجلس و دولت اصلاحات می‌شود، گفت: «من در انتخابات به ائتلاف اصلاح‌طلبان رای خواهم داد چراکه در مجموع معتقدم بسیاری از معضلات سیاسی کشورمان ریشه در مسائل فرهنگی دارد و تا مشکلات فرهنگی حل نشود؛ سایر حوزه‌ها نیز دچار بحران خواهند بود. خوشبختانه ما همواره در دوران اصلاحات شاهد اتفاقات خوب و مثبتی بودیم که امیدوارم با روی کار آمدن یک مجلس اصلاح‌طلب این اتفاقات تداوم پیدا کند. علاوه بر آن با توجه به اینکه ما در دوره پسابرجام به‌سر می‌بریم قطعا فضایی متفاوت را تجربه خواهیم کرد.»
مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد با بیان اینکه در دوره پسابرجام مصرف‌گرایی افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: «حضور یک مجلس اصلاح‌طلب در شرایط فعلی کشور بسیار مثبت است. البته من خیلی امیدوار نیستم که مشکلات موسیقی کشور به واسطه یک مجلس حل شود چراکه خیلی از این مشکلات ریشه‌‌ای هستند و به واسطه دولت اصلاح‌طلب هم حل نمی‌شوند اما قطعا می‌توان امیدوار بود که این مشکلات شفاف‌تر به سمت بهبود پیش روند.»
این آهنگساز معتقد است: «با روی کار آمدن مجلسی اصلاح‌طلب، می‌توان امیدوار بود که مسائل حوزه فرهنگ و هنر و موسیقی در سه بخش بهبود یابد: اول اینکه نمایندگان با نظارت بر عملکرد مدیران فرهنگی کشور نگاهی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر به اتفاقات داشته باشند. مساله دوم: افزایش بودجه و اعتبارات موسیقی است که متاسفانه در مجلس اخیر شاهد حرکت قابل توجهی ازسوی کمیسیون فرهنگی در این حوزه نبودیم. نکته سوم هم ایجاد لایحه‌های حمایتی برای افزایش امنیت شغلی هنرمندان و رسیدگی به مسائل کپی‌رایت است.»

منبع: روزنامه اعتماد

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها