به گزارش سینماسینما، نشست خبری فیلم «هایلایت» با حضور بازیگران و عوامل پشت دوربین و در غیاب جمشید هاشمپور، عصر امروز (پنجشنبه ۱۹ بهمن) برگزار شد.
حضور جمشید هاشمپور بعد از سالها برای شرکت در نشست خبری فیلم سینمایی «هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی در پردیس سینمایی ملت با استقبال عکاسان مواجه شد اما این بازیگر برخلاف انتظار اهالی رسانه و علیرغم نوشته شدن اسمش به عنوان بازیگر روی میز نشست پرسش و پاسخ، پیش از آغاز نشست سالن را ترک کرد.
به این ترتیب نشست خبری فیلم «هایلایت» با حضور اصغر نعیمی (کارگردان)، ساسان سالور (تهیهکننده) و جمعی از بازیگران فیلم از جمله پژمان بازغی و آزاده زارعی برگزار شد.
اصغر نعیمی در واکنش به این اظهارنظر که منتقدان نمیتوانند فیلمسازان خوبی باشند، گفت: «این موضوع یک جنبه نظری و یک جنبه عملی دارد. اینکه منتقدان نمیتوانند فیلمسازان خوبی باشند، ثابت شده نیست. مرحوم ایرج کریمی، احمد امینی، کیومرث پوراحمد و فریدون جیرانی منتقدانی بودند که فیلمسازان خوبی هستند.»
او ادامه داد: «اگر در جاهایی از فیلم لبخندی روی لب مخاطب میآید، ناخواسته نبوده است. جذابیت این موقعیت و کشمکش آنقدر غیرمعمول است که در جاهایی موجب خنده مخاطب میشود. در سینماهایی که فیلم را با مردم دیدیم واکنشها قابل انتظار بود.»
ساسان سالور (تهیهکننده) درباره برگشت سرمایه این فیلم و ارتباط با مخاطب عام توضیح داد: «چند سالی است که ما برای اکران خط مشی تعیین میکنیم که فیلمی برای مخاطب خاص است یا عام. اگر عدالت در بخش اکران باشد و فضا در اختیار چنین فیلمی باشد که بعید میدانم چنینی اتفاقی بیفتد؛ فیلم میتواند با مخاطب عام ارتباط برقرار کند. این فیلم به نظرم فیلم سادهای است و قطعا مخاطب خودش را پیدا میکند. عمدهترین عامل موفقیت در اکران چنین فیلمهایی پخش کننده، سرگروه و شورای صنفی نمایش است. در واقع به شرطی که مسئولان وزارت ارشاد تصمیم جدی برای پخش بگیرند، چنین فیلمهایی میتوانند اکران خوبی داشته باشند.»
در ادامه، نعیمی در پاسخ به این سوال که آیا تدوین مجددی برای اکران عمومی خواهد داشت، گفت: «این اکرانها در طول جشنواره به ما چشماندازی برای تکمیل اثرمان میدهد تا یا اشکالات را در این فیلم تصحیح کنیم و یا در کارهای بعدی انجام ندهیم. درباره تدوین با سامان سالور تدوینگر فیلم صحبتی خواهیم داشت و بازنگری در تدوین انجام میدهیم.»
در بخشی از این نشست خبری میان یک خبرنگار و مینا وحید، بازیگر فیلم بحثی درباره غیرت مرد فیلم به وجود آمد. در حالی که خبرنگار وحید را به نداشتن شناخت از دین متهم کرد، وحید در پاسخ گفت: «متاسفم که مرد فیلم را بیغیرت نامیدید.»
پژمان بازغی بازیگر «هایلایت» نیز در این باره گفت: «باور کنید نه شخصیت فیلم بی غیرت است نه من. لااقل من بیغیرت نیستم.»
دیگر موضوع جالب توجه این نشست، انتقاد تند اصغر نعیمی از صحبتهای دیروز بهرام توکلی بود. او در این باره گفت: «کسانی که از شیرخشک تا بودجه فیلمهای میلیاردیشان از رانت بوده است، حق ندارند سینمای مستقل را انکار کنند.» او در همین راستا خواستار عذرخواهی توکلی شد.
کارگردان فیلم «هایلایت» در توضیح شخصت پردازی این فیلم بیان داشت: «تخت بودن شخصیتهای «هایلایت» عامدانه است زیرا نمیخواستم شخصیتها را واکاوی کنم. قصدم این بود که گزارشی سرد و بدون قضاوت را ارائه دهم. اینکه تا چه میزان موفق شدهام، نمیدانم.»
او ادامه داد: «اصلیترین چالش من زمان نگارش و ساخت این فیلم این بود که چگونه در مواجهه با یک اتفاق، میتوان برخورد کرد و انتقام نگرفت. اساس این درام از مضمونش شروع شد که برای من ارزشمند بود. این فیلم نوعی دعوت به گفتگو و درک کردن طرف مقابل است. اینکه در مواجه با این چالشها چه تصمیمی بگیریم. ما در جامعه واکنشگری زندگی میکنیم. پایان «هایلات» دعوتی است برای گفتوگو.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو روز دیرتر»؛ یک فیلم سینمای بدنه که جایش در جشنواره نیست
- سیامک انصاری و فرهاد اصلانی روی «خط استوا»
- یاوری که با نامش غریبه بود
- پروانه نمایش دو فیلم صادر شد
- «هایلایت» در تدارک اکران بعد از جشنوارهی فجر
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- «مرد خوب خدا»/یادداشتی از اصغر نعیمی درباره مرحوم طباطبایی
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
- معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی/ از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی
- اعلام جزییات آخرین بخش از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
آخرین ها
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- تقدیر ویژه جشنواره اوبرهاوزن از فیلم کوتاه ایرانی
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «عمو ماهیگیر» روی صحنه عمارت نوفللوشاتو
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد