تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۱۳ - ۱۰:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 47782

فریبرز عرب نیا با روایت زندگی یک بانوی کارآفرین صفحه اینستاگرامش را به روز رسانی کرد.

به گزارش سینماسینما،  فریبرز عرب نیا بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از ویژگی های زن کارآفرین بجنوردی و سختی های کار او گفت و عنوان کرد:تصاویری که مردم از ‘عزت عصمت پناه’ در شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی تهیه و در نشریات و فضای مجازی منتشر کرده اند، از تلاش شبانه روزی این بانوی کارآفرین در منطقه حکایت دارد.

“عزت عصمت پناه، زن کارآفرین بجنوردی گاهی در نقش راننده خودروی حمل شیر ظاهر می شود؛ بنا به ضرورت، پا به پای کارگران، به تغذیه دام ها می رسد و حتی اگر لازم باشد، درست مثل یک دامپزشک تجربی، برای تسکین آلام دام هایش آستین بالا می‌زند.

تصاویری که مردم از ‘عزت عصمت پناه’ در شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی تهیه و در نشریات و فضای مجازی منتشر کرده اند، از تلاش شبانه روزی این بانوی کارآفرین در منطقه حکایت دارد. این بانوی کارآفرین ۵۷ ساله را در شرکت جمع آوری شیر در حالی می یابیم که کنار دست نیروی جوان و تحصیلکرده ای که برای انجام آزمایش های لازم شیر جذب کرده، تلاش می کند.
وی اظهار داشت: در ۱۶ سالگی ازدواج کردم و همان سال های ابتدایی زندگی براثر یک اتفاق همسرم برای ۵ سال به زندان افتاد و مشکلات مان از همان زمان که باید جریمه نقدی همسرم را می پرداختم، شروع شد.
وی با اشاره به اینکه برای پایان دادن به فقر و نداری به کمیته امداد برای دریافت وام مراجعه کردم، بیان داشت: با تسهیلات دریافتی، یک رأس گاو خریدم و نخستین سرمایه ام همان یک گاو شد.
وی افزود: آستین ها را بالا زدم و یک رأس را به ۷ رأس رساندم و در این بین، چند رأس را هم برای حل مشکلات به فروش رساندم.
این بانوی کارآفرین بیان داشت: سکته های مکرر همسرم بر مشکلات مان افزود، اما از تلاش ناامید نشدم. برنامه بعدی ام ایجاد شرکت جمع آوری شیر بود که البته ابتدا به تنهایی به منازل دامداران مراجعه و روزانه، شیر تولیدی دام آنان را جمع آوری می کردم ولی امروز از ۳۰ کیلو به ۲تن شیر رسیده است.

عصمت پناه از به کار گماشتن ۶ نفر در شرکت خود خبر داد و بیان داشت: با این شرایط کاری ۴ دختر و یک پسرم را به خانه بخت فرستادم و دختر کوچکم هم در حال تحصیل در دانشگاه است.

وی که تحصیلات خودش مدرک پنجم نهضت سوادآموزی است، گفت: تا قبل از سال ۹۰ بدون گواهینامه رانندگی می کردم و شیرخام را از دامداری های منطقه جمع آوری می کردم اما با توجه به خطرات این کار سال ۹۰ پیگیر دریافت گواهینامه شدم و حالا بی دغدغه با خودروی مخصوص حمل شیر، این محصول را به کارخانه ها انتقال می دهم.

وی تصریح کرد: بعد از این که فعالیتم درآمدزا شد، متقاضی قطع مستمری کمیته امداد شدم و از سویی مددجویان آشنا را هم به دریافت تسهیلات و راه اندازی کار تولیدی تشویق کردم.

وی که در کنار دامداری، کشاورز و باغدار هم هست، گفت: بعد از ناخوش احوالی همسرم، تمام کارهای کشاورزی و باغداری، حتی آبیاری را هم خودم انجام می دهم.هزاران درود بر این شیرزن نمونه.”
 
برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها