بهزاد فراهانی: شخصیت‌شناسی در تولیدات این سال‌ها لوث شده است

بهزاد فراهانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه پرداختن به شخصیت‎های متفاوت اجتماعی و تحلیل زندگی مردم، گمشده تولیدات کنونی است، گفت: اگر تولیدات این سال‎ها را ببینید و با مجموعه‎هایی مثل «هزاردستان»، «گرگ‎ها» و «رعنا» مقایسه کنید نتیجه مشخص است؛ همه‌چیز تغییر کرده است، واقعاً همه‌چیز. بزرگ‌ترین اصل درام، شخصیت‌شناسی است که در تولیدات سال های اخیر لوث شده است.
به گزارش سینماسینما، بهزاد فراهانی، بازیگر سریال «خانه پدری» در گفت‌وگو با آی‌فیلم، درباره این سریال و دغدغه‌اش برای تئاتر صحبت کرده‌است.
او درباره نحوه انتخابش برای ایفای نقش در مجموعه «خانه پدری» که این شب ها روی آنتن کانال فارسی این شبکه است،گفت: فیلمنامه را خواندم و حس خوبی پیدا کردم. بااین‌وجود زیر بار نقشی که فریدون حسن‎پور برایم درنظر گرفته بود، نرفتم و نقشی که مهدی فتحی عزیز بازی کرد،ابتدا به من پیشنهاد شده بود.
بازیگر نقش پدر سارا در «خانه پدری» افزود: وقتی کارگردان پرسید کدام نقش را دوست داری، نقش پدرسارا را انتخاب کردم. می دانستم نقش کوتاه است و در۷قسمت تمام می‌شود؛ اما واقع‎گرایی که در نقش وجود داشت، برایم جذاب بود. شخصیت پدر روشن بود و این لایه اجتماعی را خوب می‌شناختم.
فراهانی با بیان اینکه بازی مهدی فتحی و دخترم شقایق برای مردم باورپذیر بود، تصریح کرد: اوایل نمی‎دانستم این مجموعه دلنشین می‌شود یا نه؛ اما سریال با واکنش‎‏های خوبی از جانب مردم همراه شد.
این بازیگر شناخته که ایفای نقش او در نمایش های رادیویی مختلف نیز خاطره انگیز است، عالم سینما را با تلویزیون متفاوت دانست و گفت: من و دخترم قبلاً در سینما تجربه مشترکی داشتیم؛ اما نگاه مخاطب هفتاد میلیونی تلویزیون با مخاطب محدود سینما خیلی تفاوت دارد. هنگام پخش سریال «خانه پدری» خیلی‎ها فکر می کردند در این کار شقایق برای بار اول است که بازی در کنار پدرش را تجربه می کند و این برایشان جالب بود.
فراهانی تبدیل شدن هنر به کسب‌وکار را خلاف باور خودش و هم‌نسلانش دانسته و ابراز تأسف کرد: نسل من وقتی نقشی می‌پذیرد باید تمام جوانب اجتماعی، سیاسی، تاریخی، روانشناسی و فرهنگی نقش را پیدا کند و چیزی به آن اضافه کند. نمی‌شود نقشی را یک بعدی دید و بازی کرد. باید به گونه‎ای به نقش پرداخت که همذات‌پنداری مخاطب را ایجاد کند. نسل من اهل مطالعه بود؛ اما هنر وقتی از میدان استقلال خود خارج و تبدیل به کاسبی شد دیگر نامش هنر نیست. این روزها هنر محلی برای کسب و کار شده و طبیعی است هنر امروز برای مخاطب بی‌هویت است.
وی با اشاره به اینکه تئاتر درحقیقت زندگی عاشقانه اوست، خاطرنشان کرد: نگاه مدیریت فعلی به گیشه است، برای اینکه از پرداخت سوبسید تئاتر شانه خالی کند. مطمئن باشید اتفاقات عجیب‌وغریبی برای تئاتر درراه است. خطری که اطرف هنر را گرفته، از زلزله هم بدتر است و ما هشدار داده‎ایم؛ اما کو گوش شنوا.
فراهانی ادامه داد:جوانی که به دنبال دیدن سلبریتی‎ها و چهره‎هاست، پشت‌وپناه تئاتر به‌شمار نمی‌آید. جنس تماشگر تئاتر تغییر کرده و تماشاگر اصلی دیگر به سمت تئاتر نمی‌آید و از تئاتر دور شده است. جوان‎ها آمده‎‏اند؛ اما ذائقه آنها با نسل تماشاگران همیشگی و راستین تئاتر فرق می‌کند
این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در پاسخ به این سوال چه بازخوردی از تماشاگران سریال «خانه پدری» دریافت کرده است؟، گفت: من بچه جنوب شهر هستم، سلیقه و علایق مردم زحمتکش و فرودست جامعه را خوب می شناسم. زمانی که به محیط کار و قهوه‎خانه‎های جنوب شهر می‎رفتم از نوع برخورد مردم می فهمیدم کار را دوست داشته و با آن ارتباط برقرار کرده‎اند و من هم نقشی هرچند کوچک در دل مردم برای خود باز کرده‎ام. همین برایم کفایت می کرد….
هم اکنون سریال «سایه بان» نیز با بازی بهزاد فراهانی، در حال پخش از شبکه یک سیما است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 76337 و در روز یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۰:۳۰
2024 copyright.