جزییات ساخت سریال‌های نوجوانانه/ ۸ اثر در دست تولید است

مسعود صباح مشاور رییس سیمافیلم از طرح ها و فیلمنامه های مختلف این مرکز درباره نوجوانان سخن گفت.

مسعود صباح مشاور رییس مرکز سیمافیلم  درباره پروژه هایی که برای نوجوان در این مرکز ساخته می شود گفت: با توجه به اهمیت تولید آثار نمایشی ویژه گروه سنی نوجوان و دستور و حمایت خاص رییس رسانه ملی و معاون سیما از این تولیدات، از ابتدای سال جاری این وظیفه به مرکز سیما فیلم محول شد.

وی ادامه داد: حسین کرمی رییس مرکز سیمافیلم نیز مسئولیت این بخش را به من سپرد که حاصل این ماموریت تازه، مجموعه هایی است که اکنون در مراحل مختلف نگارش و پیش تولید وجود دارد.

صباح اظهار کرد: از جمله این مجموعه ها پیش تولید سریال «حکایت های کمال» در ٣١ قسمت به تهیه کنندگی علی اشکان و کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی با محوریت نوجوان قهرمانی به نام کمال است که با رفتار و ماجراهایش، سرزندگی و نشاط را در محله ای قدیمی، رقم می زند.

وی ادامه داد: همچنین سریال «خانواده دکتر ماهان» به تهیه کنندگی بهروز خوش رزم و کارگردانی راما قویدل در ٢١ قسمت با محوریت نوجوانان و محیط زیست و مهاجرت معکوس و «سامو بندری» به نویسندگی اصغر عبدالهی و کارگردانی ابراهیم فروزش و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی در ٣۵ قسمت از دیگر آثار ما هستند که «سامو بندری» از آذرماه و در یکی از بنادر جنوبی کشور کلید می خورد و قهرمان اصلی قصه نوجوانی بندری به نام سام (سامو) است.

مشاور رییس مرکز سیمافیلم به تولید یک سریال ایلیاتی اشاره و عنوان کرد: «تک سواران» درباره ماجراهای نوجوانی ایلیاتی در دشت مهران و حماسه سازی وی و دیگر نوجوانان ایل در مقابله با دشمن بعثی است که به نویسندگی نوشین پیرحیاتی و کارگردانی بابک محمدی و تهیه کنندگی افشین صادقی در ٢۶ قسمت ساخته می شود که با اتمام نگارش از آذرماه امسال آماده تولید خواهد شد.

وی از ساخت سریال هایی درباره نیکوکاری و آسیب های اجتماعی یاد کرد و گفت: «پیش پرداخت» به نویسندگی فلورا سام و تهیه کنندگی مجید اوجی در ٣٠ قسمت و با محوریت نیکوکاری و انتقال نیکی توسط گروهی از نوجوانان همسن و سال یک محله و «شب مهتاب» به نویسندگی و کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی نعمت چگینی در ٣٠ قسمت با محوریت آسیب های اجتماعی و خانوادگی ناشی از تأثیرات سبک زندگی نامتعارف و نتایج منفی آن بر نوجوانان و تأثیر فرهنگ دینی و ملی در نشاط بخشی به زندگی نوجوانان در حال نگارش است. این مجموعه بعد از نگارش از اواخر پاییز آماده تولید می شود.

صباح اضافه کرد: «بچه های لب خط» نیز به نویسندگی آرش قادری در ٣٠ قسمت با محوریت رفاقت و همدلی نوجوانانی در حاشیه شهر به نقش آنها در مقابله با مشکلات و مصایب اجتماعی می پردازد.

وی به ساخت یک سریال با فضای روستا در زمان انقلاب اشاره و عنوان کرد: «سپیدرود» در ٢۶ قسمت به نویسندگی فرهاد پورسعیدی، کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی اسدالله اعلایی به حضور نوجوانی در یکی از روستاهای شمال و تلاش و نقش او و خانواده اش در مبارزه با رژیم ستمشاهی می پردازد. این سریال از زمستان امسال وارد مرحله تولید شده و برای پخش در دهه فجر سال ٩٧ آماده می شود.

صباح در پایان تاکید کرد: البته سفارش های دیگری نیز برای نگارش مطرح شده است که به مرور آماده خواهند شد. مهمترین استراتژی گروه در این پروژه ها توجه ویژه به همه اقوام و نوجوانان چهار گوشه ایران و نقش مؤثر نوجوانان در زندگی اجتماعی و حضورشان در عرصه های انقلاب و دفاع مقدس و نیز عنایت به موضوعات مربوط به پسران و دختران به شکلی برابر است. توجه به دنیای خلاقانه، هیجانی، فانتزی، شادابی، سرزندگی و نخبگی این گروه سنی از دیگر موارد قابل اشاره است که امیدواریم به خوبی در آثار جلوه پیدا کند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71441 و در روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۹:۱۶
2024 copyright.