تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۷:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 24950

جمال شورجهجمال شورجه آخرین وضعیت دو پروژه سریال «از مدینه تا مرو» و فیلم حضرت موسی را تشریح کرد.

به گزارش سینماسینما، جمال شورجه در خصوص آخرین روند تولید فیلم حضرت موسی(ع) اظهار داشت: هم اکنون بخش های مقدماتی و ابتدایی کار شروع شده و ممکن است سفری به مشهد الرضا داشته باشیم و در پی دیداری با حجت الاسلام رییسی تولیت آستان قدس رضوی هستیم تا به نوعی مشارکت استان قدس رضوی را برای تولید پروژه ی ساخت فیلم حضرت موسی جلب کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم به زودی دیدار ما حجت الاسلام رییسی تولیت آستان قدس رضوی انجام شود، اما به هرجهت مقدمات کار را تلوزیون شروع کرده ولی با توجه به هزینه های سنگین این پروژه بعید است تلویزیون بتواند به تنهایی تولید آن را دست بگیرد.
شورجه تصریح کرد : به طور حتم باید نهادهای دیگر هم برای تولید فیلم حضرت موسی آستین بالا بزنند و این پروژه را به صورت یک اتفاق ملی به همراه صداو سیما پیش ببرند و ما هم در حال رایزنی هستیم که انشالله این کار محقق شود.
وی افزود: اکنون در حال تهیه ی کتابچه های جامع از روند تولید هستیم و یکسری اطلاعات از فیلمنامه استخراج میکنیم و فیلم انالیز میشود چه بسا ابتدا به صورت سه بعدی و انیمیشن دکوپاژ شود و بعد آن را جلوی دوربین ببریم.
شورجه با اشاره به ساخت فیلم هایی در ارتباط با زندگی امام رضا(ع) اظهار داشت: ما طی زیارتی از حرم امام رضا و سفری که به مشهد داشتیم و صحبت های که شده بود از کتابی قرار بود فیلمنامه ای بیرون بیاید و مجموعه تلویزیونی به نام از مدینه تا مرو تولید شود که صبحت های مقدماتی آن هم انجام شد اما به مرحله ی عمل نرسید.
وی گفت: فیلم چند اپیزودی دیگری هم با عنوان قصه های خدا در ۱۳ قسمت ساخته شد که بخشی از این فیلم مربوط به امام رضا(ع) بود که آن کار هم با مدیریت و همکاری مرحوم سلحشور انجام شد .
وی اظهار داشت: متاسفانه ساخت برخی فیلم ها درباره ی امام رضا(ع) در حد صحبت بوده و حمایت های لازم برای این پروژه ها صورت نگرفت و وقتی حمایت نباشد این پروژه ها هم متوقف می شوند اما ما کارمان را متوقف نکردیم و در حوزه های دیگر برای بسیج و شبکه های برون مرزی سیما در راستای موضوعات مربوط به امام رضا(ع) و ائمه اطهار(س) فیلم ساختیم.
گفتنی است پیش از این مرحوم فرج الله سلحشور در خصوص داستان فیلم حضرت موسی گفته بود: داستان تولد حضرت موسی(ع)، فرار ایشان به مدائن، ازدواج حضرت «موسی ع)» با دختر حضرت شعیب، داستان خضرنبی و حضرت موسی(ع) در دریا، داستان سوره بقره در قرآن و ماجرای گشتن گاو و زنده شدن و سخن گفتن مرده، برج فرعون و قاورن و داستان‌های دیگر شامل ۸ اثر سینمایی قوی این سریال می‌شوند که امیدوارم بتوان نسخه سینمایی آنها تولید شود.
او گفته بود: این سریال عظیم‌ترین اثری است که تا به حال تاریخ دنیا به خود دیده است و خیلی فراتر از توان ماست البته از لحاظ تکنیکی هم باید خود را بالا بکشیم که نیاز به بودجه دارد. باید ببینیم مسئولین ذیربط برای این کار وقت می‌گذارند یا خیر. هر قسمت این سریال ۵۵ دقیقه است که هر دو قسمت معادل یک فیلم سینمایی عظیم است و فقط حدود ۵۰۰ دقیقه جلوه‌های ویژه دارد.

 

منبع: خبرگزاری فرهنگ رضوی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها