تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۱۷:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 36790

سیدعلیرضا کریمی سردبیر روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله نسبت به اظهارات مهران مدیری واکنش نشان داد.

به گزارش سینماسینما،‌ این روزنامه نوشت :مهران مدیری این بار نه به خاطر اثر هنری خود که به دلیل یک متلک سیاسی تند در سر تیتر اخبار قرار گرفته است.او در برنامه اخیر خویش همزمان با اوج گرفتن انتقادات تلویزیون از دولت و برنامه‌ها‌ی «ضدپاستور» در جمله‌ای که به نظر می‌رسید خطاب آن روحانی و ظریف باشد گفت :« چرا پستهایی را می‌گیرید که انجام وظایفش دل و جرات می‌خواهد؟بهتر است بتمرگی در خانه ات!» در واقع ناظران، سخنان فوق را عطف به توافق هسته‌ای برداشت نمودند و گفتند ازآنجا که منتقد شماره نخست برجام، تلویزیون است در نتیجه در این میان به مهران مدیری کمدین هم در این راستا وظیفه‌ای محول شده تا توافق هسته‌ای در منظر جامعه خفیف شمرده و کریه شود.
اکنون پس از انواع و اقسام واکنش‌ها‌ی ریز و درشت در دنیای مجازی و واقعی، مهران مدیری شب یلدا بر روی آنتن می‌آید و درباره حواشی رخ داده توضیح می‌دهد. او یک جمله می‌گوید که اصل ماجرا نیز همین است.مدیری تاکید می‌کند که «نه سیاسی‌ام و نه تخصصی در این زمینه دارم.»
به هرحال یا باید ادعای مدیری را پذیرفت و با خوشبینی پرونده را برای همیشه مختومه اعلام کرد و یا با سوءظن سراغ پشت پرده‌ها‌ رفت. شاید بتوان در چند نکته کوتاه این موضع‌گیری آخر مجری تلویزیونی را تحلیل کرد:
اول-مهران مدیری تخصصی در سیاست ندارد و درست هم گفته است.وی حتی سخنانی را هم که مقابل مردم عنوان می‌کند که به نظر بامزه می‌رسد، دست پخت نویسندگان پشت صحنه است نه خود او. مدیری صرفا متنی را می‌خواند که برای او تهیه شده اما با مهارتی که دارد سعی می‌کند به متن فوق روح بدهد تا جذاب تر شود.از همین رو عدم تخصص وی در سیاست به این معنی نیست که آقایان پشت پرده تخصصی نداشته باشند!آنان که خوب بلدند بغض‌ها‌ی جناحی و سیاسی خود را در برنامه‌ها‌ی تلویزیون تزریق کنند.
از دیگر سو،واژه تند «بتمرگ» نا آشنا نیست و می‌دانیم واژه فوق جزو دایره لغات چه رسانه‌ها‌یی است و چگونه هر روز به آن استناد و جناح‌ها‌ی مخالف خود را مورد نوازش قرار می‌دهند!

دوم-اگر مدیری تخصص سیاسی ندارد– که قطعا ندارد- چرا ورود کرده است؟ شاید گفته شود مثل هر فرد عادی او نیز حق آزادی بیان دارد و باید بتواند مطالب خود را عرضه کند.اما آیا مدیری حق دارد از تریبون تلویزیونی که نام ملی را یدک می‌کشد چنین درافشانی‌ها‌یی را کند؟
صد البته خیر.وی این حق را دارد و می‌تواند در محافل خصوصی و یا زمانی که در تاکسی نشسته (البته اگر از خودروی لوکس خود دل بکند)چنین تحلیل‌ها‌ی غیر تخصصی را ارائه داده و حتی فحش‌ها‌ی خیلی زشت‌تر از «بتمرگ» بگوید. اگر هم زیاد تخصص در این زمینه ندارد می‌تواند برخی روزنامه‌ها‌ که تبحر زیادی در این زمینه دارند را هر روزمرور کند.
سوم- پیش از این هم یک بازیگر دست‌چندم زن چنین درافشانی‌ها‌یی کرده و گفته بود خوشحالی مردم پس از حصول برجام را درک نمی کند.این نکته نشان می‌دهد که ورود افراد غیرمتخصص به موضوعات مهم مسبوق به سابقه است.دلیل این نقیصه
چه می‌تواند باشد؟ شاید یکی از دلایل مهم این موضوع، غیبت نگاه کارشناسی دقیق در صدا وسیما باشد.به عبارت ساده وقتی کارشناس درخوری در رسانه فوق حضور ندارد طبعا باید متوسل به کسانی شد که نه تخصصی دارند و نه حتی علاقه‌ای بهموضوع!
ختم کلام اینکه آخرین اظهارات مهران مدیری قابل پذیرش است؛ او از یکسو تخصصی در سیاست ندارد و از سوی دیگر تمایل هم ندارد وارد این حوزه شود اما سخت هم می‌توان پذیرفت که او فی‌البداهه وارد ماجرا شده است. پرونده مختومه است هرچند تا انتخابات چنین موضوعاتی به دفعات تکرار خواهد شد. گارد برخی رسانه‌ها‌ و اشخاص از هم اکنون بالا آمده است و شمشیرها در حال خارج شدن از غلاف است. خدا بخیرکند!

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها