تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۵:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 70541

حمید فرخ‌نژاد، جمشید مشایخی، هنگامه قاضیانی و … از بازیگران فیلم‌های ایرانی این هفته‌اند.

 از میان ۱۳ فیلم خارجی که این هفته از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شوند جورج کلونی، بازیگر مطرح سینمای جهان در دو اثر ایفای نقش کرده است.

به گزارش سینماسینما، ۲۴ فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن دراولین هفته آبان ماه در جدول پخش شبکه‌های مختلف تلویزیون قرار گرفته است. از میان این تعداد فیلم، ۹ اثر ایرانی، ۱۳ فیلم خارجی و ۲ انیمیشن برای مخاطبان تدارک دیده شده است.

فیلم سینمایی «غول پول» به کارگردانی جودی فاستر و «گلن‌گری گلن راس» با بازی آل‌پاچینو و جک لمون از جمله فیلم‌های این هفته‌اند که علاقه‌مندان به سینمای جهان می‌توانند آنها را دنبال کنند.

«هیهات» با بازی حمید فرخ‌نژاد نیز از جمله فیلم‌های ایرانی این هفته است که تماشایش برای علاقه مندان به بازی این بازیگر خالی از لطف نخواهد بود.

این هفته دو انیمیشن نیز برای مخاطبان کودک در نظر گرفته شده که روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۴ و ۵ آبان ماه از شبکه کودک روی آنتن می‌روند.

همچنین فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «ساعت به وقت صفر»، «ضد گلوله»، «تصمیم»، «بگذار زندگی کنم» و «جزیره شاتر» پنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه ساعت ۱۳، ۱۵، ۱۷ ،۲۱ و ۲۳ و «افسانه درخت»، «مسابقه مرگ»، «همسر» و «استاد شب» جمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۱۱، ۱۵ ، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

منبع: خبرآنلاین

نام فیلم و کارگردانشبکهزمان پخشبازیگرانخلاصه داستان
«یک محکوم به مرگ گریخت»

کارگردان: روبر برسون

یکپنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه ساعت ۲۳فرانسوا لیتریهیک اسیر فرانسوی به‌نام فونتن که در زندان نازی‌ها گرفتار شده، تلاش می‌کند که بگریزد و از این رهگذر با هم سلولی‌هایش ارتباط برقرار می‌کند و در نهایت موفق به گریز می‌شود.
«غول پول»

کارگردان: جودی فاستر

یکجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۱۶جورج کلونی، جولیا رابرتز و جک اوکانللی گیتز یک مجری تلویزیونی مشهور است و هر هفته برنامه‌ای زنده به‌نام غول پول روی آنتن می‌برد. او در این برنامه سهام‌های در حال صعود را به جوانان معرفی می‌کند تا از طریق اینترنت بر روی آن سرمایه گذاری کنند. یک شب در حین اجرای برنامه زنده جوانی به‌نام کارل بودول به بهانه آوردن غذا وارد استودیو می‌شود و روی او اسلحه می‌کشد. کارگردان برنامه که زنی به‌نام پتی‌فن است ابتدا برنامه را قطع می‌کند ولی کارل او را مجبور می‌کند تا برنامه را دوباره روی آنتن بازگرداند….
«بچه‌های ابری»

کارگردان: سیدجمال حاتمی

دوپنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه ساعت ‌‌۸احمد فیلی، کاوه مهدوی و بهرام کمیجانیداستان شامل سه بخش اصلی در سه شب از دهه اول محرم می‌شود. شب اول به آشنایی محمدعلی (پسرکی ۹ ساله) با حسینیه‌ای که پدرش او را به آنجا می‌برد و کسانی که در آن جا رفت‌ و آمد می‌کنند، می‌گذرد. شب دوم او با زهرا دخترکی ۷ ساله که با پدرش (از مبارزان سیاسی) به حسینیه آمده آشنا می‌شود. در شب سوم پخش توطئه‌آمیز یک اعلامیه سیاسی در حسینیه، به هجوم ساواک برای دستگیری پدر زهرا و بستن حسینیه منجر می‌شود که این موضوع با فرار محمدعلی و خارج کردن اعلامیه‌ها از حسینیه که در نهایت به تیر خوردن او می‌انجامد، عقیم می‌ماند….
«صلات ظهر»

کارگردان: افشین صادقی

دوجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۸مجید مشیری و شیوا خسرو مهرداستان این فیلم در مورد دو دوست قدیمی با نام‌های یحیی و بهروز است که پس از سال‌ها دوری همدیگر را پیدا می‌کنند. محل قرار آنها، تکیه و هیئت محله دوران کودکی‌شان است. یحیی اکنون افسر پلیسی است که می‌بایست رد عده‌ای قاچاقچی رو بزند که بهروز یکی از اعضای آن باند است….
«بشارت به یک شهروند هزاره سوم»

کارگردان: محمدهادی کریمی

دوجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۱۷:۳۰هنگامه قاضیانی، مهدی احمدی و امیرحسین آرمانسه دانش‌آموز در دبیرستان دخترانه‌ای کشته می‌شوند؛ طوری‌که هنوز معلوم نیست ماجرا قتل بوده یا خودکشی! مدیر دبیرستان از دوست قدیمی‌اش مینو، کمک فوری می‌خواهد. مینو که در حوزه علمیه درس می‌دهد و مدتی است درگیر مشکلات خانوادگی است، حالا وارد چالش جدیدی شده؛ ناامیدی و شیطان‌پرستی….
«تروریست»

کارگردان: آنتن کوربیجن

دوجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۲۳جورج کلونی و پائولو بوناچلیتروریستی آمریکایی به ایتالیا پناه می‌برد. وی در سال گذشته یک عملیات تروریستی انجام داده است که هم‌اکنون به‌دلیل افشا شدن ماهیتش مجبور است به ایتالیا پناه ببرد. او اسلحه سازی ماهر است که مدام سفارش اسلحه سازی می‌گیرد. در روستایی که در ایتالیا پناه برده است به‌دلیل آنکه آمریکایی است اهالی روستا او را در میان خود نمی‌پذیرند. شبی گروهی که وی را دنبال می کرده‌اند؛ جای او را در این روستا پیدا می‌کنند و برای به قتل رساندن وی اقدام می کنند اما….
«جاده لغزنده است»

کارگردان: روح‌اله فخرو

سهپنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه ساعت ۱۰محمد کاسبی و مینا نوروزیبه ماجرای مرد بازنشسته‌ای می‌پردازد که برای تامین مخارج خانواده با وانت کار کند، اما همچنان از عهده تامین هزینه خانواده‌اش برنمی‌آید و این در حالی است که فرزندانش احساس می‌کنند پدر به خواسته‌های آنان بی‌تفاوت است تا اینکه در شب خواستگاری دخترش در حالی‌که مشغول بردن بار در جاده شهمیرزاد است در هوای بارانی دچار سانحه می‌شود و با یک مرد دوچرخه‌سوار تصادف می‌کند. اما از ترسش فرار می‌کند….
«آخرین پلیس»

کارگردان: شانی چی هرانو

سهپنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه ساعت ۲۴هیرویاکی ای کیو چی و یویی آراگاکیعده‌ای تبهکار حرفه‌ای یک اتوبوس سرویس مدرسه و دانش‌آموزان آن را گروگان گرفته‌اند. پلیس‌های ویژه به‌سراغ اتوبوس می‌روند اما متوجه می‌شوند این گروگان‌گیری دامنه وسیع‌تری دارد. هم‌دستان این گروگان‌گیرها یک کشتی حامل مواد منفجر و مخزن‌های بزرگ قابل انفجار را تسخیر کرده‌اند و تقاضای پول می‌کنند….
«در همین نزدیکی»

کارگردان: راما قویدل

سهجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۱۰پرستو گلستانی و پرویز پورحسینیمهندس محسنیان مدیرعامل یک شرکت بزرگ اقتصادی است که صبح یک روز متوجه حضور شخصـی ناشناس در دفترش می‌شود که خود را مرگ نامیده و اظهار می‌دارد مأموریت گرفتن جان او را دارد. لذا محسنیان تصور می‌کند او قاتل است و پا به فرار می‌گذارد ولی به‌تدریج متوجه می‌شود که چاره‌ای جز پذیرش مرگ ندارد….
«من هنوز آلیس هستم»

کارگردان ریچارد گلاتزر

سهجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۱۴:۳۰کریستن استوارت و کتی بوس ورزآلیس که استاد دانشگاه است متوجه‌ی بروز علایم آلزایمر در ابتدای دهه‌ی پنجم از زندگی خود می‌شود. او در حال از دست دادن همه‌ی خاطرات خود است و این موضوع او را به‌شدت متاثر کرده است. او مسأله را با خانواده‌ی خود در میان گذاشته و آنها شروع به کمک به آلیس می‌کنند.
«فرار از جهنم»

کارگردان: دنی پنگ

سهجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۳۰: ۱۹چینگ ون لا، لوئیس کو، آنجلیکا لی، سی چنگ چن و ناتالیا تونگداستان فیلم در مورد دو برادر آتش‌نشان است که برای خاموش کردن حریق در یک برج تجاری، خودشان به‌همراه تعدادی از ساکنین گیر افتاده و به دنبال راه خروج هستند اما….
«صبح سپتامبر»

کارگردان: کریس ایسکا

چهارپنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه ساعت ۲۰:۳۰اَشتون سندرز و تیشوان اسکاتدر حاشیه جنگ داخلی آمریکا گروهی از شکارچیان سیاه‌پوست را دستگیر کرده و به‌عنوان برده به جنوبی‌ها می‌فروشند. آنها پسر بچه‌ای سیاه‌پوست را مامور می‌کنند تا یک سیاه‌پوست تحت تعقیب را یافته و محل او را به آنها لو دهد. پسر بالاخره این مرد را پیدا می‌کند و به او می‌گوید که خانواده‌اش پیغام داده‌اند تا او به خانه برگردد. پسر همراه این مرد می‌شود تا با او به خانه برود اما در اصل می‌خواهد این مرد را تحویل برده‌فروش‌ها بدهد….
«پیله و پروانه»

کارگردان: جولین شنابل

چهارجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۲۱:۳۰متیو امالریک و امانوئل سینیهژان دمینیک بوبی، سردبیر مجله  محلی است که در ۱۹۹۵ و در سن ۴۳ سالگی بر اثر حمله‌ای عصبی دچار ضایعه نخاعی شده و تقریبا تمام بدنش فلج می‌شود. پس از مدتی بینایی‌اش را تا حدودی بدست می‌آورد. اما تنها چشم چپش کار می‌کند. او  امیدش را به زندگی از دست داده است….
«مندی و گنج چروکی‌ها»

کارگردان: جوی چپمن

پنجپنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه ساعت ۱۳:۳۰لکسی جانسون و هایلی میلزمادر مندی، متوجه می‌شود بچه‌ای که ۱۵ سال پیش به‌دنیا آورده نمرده و زنده است. مادرش به او گفته هم همسرش و هم بچه‌اش مرده اند! اما حالا متوجه می‌شود که همسرش به‌تازگی مرده و دختر پانزده ساله‌ای دارد که عمویش قیم او شده….
«اولین باران پاییزی»

کارگردان: افسانه منادی

 

 

 

پنججمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۸جمشید مشایخی، پوریا پوربهرامی و لیلا ملتبهرام با مادر و خواهرش زندگی ساده‌ای دارد او پدرش را سال‌ها قبل، از دست داده و مادرش بار زندگی را به تنهایی به دوش می‌کشد. چند روزی‌ است که بهرام به‌عنوان پرستار برای پیرمردی به‌نام آقای محبی که حدود سه سال است خانه‌نشین شده است، کار می‌کند او ابتدا از این کار ناراضی است و فقط برای هزینه‌های باشگاه فوتبالش به این کار اقدام کرده ولی کم‌کم به آقای محبی که قبلا نویسنده سرشناسی بوده، علاقمند می‌شود….
«محکومیت هری ورتس»

کارگردان: تیل اندمن

 

 

پنججمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۱۳:۳۰رودیگر کلینک و مایکل آبنیدورتزیکه همسر سابق هری ورتس توسط شخصی ناشناس مورد سوء قصد قرار می‌گیرد و بر اثر آن دچار فلج عمومی و نارسایی مغزی می‌گردد. پدر زیکه که پلیس است از هری به‌عنوان مظنون شکایت می‌کند و همکاران زیکه و پدرش هری را بازداشت کرده و پرونده یک جانبه علیه وی تشکیل می‌دهد. هری به زندان می‌افتد. پدر و مادر هری با کمک یک وکیل جوان پرونده او را به جریان می‌اندازند….
«دو ماه شمسی»

کارگردان: سعید زارعیان

 

 

 

 

شماپنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه ساعت ۲۴امیر محمد زند، علی اوسیوند و شراره رخاممنصور فرازمند کارمند ساواک در آذر ماه سال ۵۷ به جرم جاسوسی علیه امنیت کشور محکوم به اعدام می‌شود. منصور متهم به همکاری با خانمی به‌نام لیالین بوکوفسکی می‌باشد. لیالین متهم به جاسوسی برای کاگِ ب بوده و با منصور قرار ازدواج داشتند. منصور و لیالین هر دو به زندان می‌افتند. در لحظه اعدام طی حکمی اجرای آن لغو می‌شود….
«خیال نقش»

کارگردان: احمد فیضی

 

 

 

 

 

شماجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۱۰قاسم زارع، حسین توشه و مانی رحمانیرضا نوجوانی است که ضمن ادامه تحصیل، برای کمک به مخارج خانواده کار می‌کند. او که در رشته فرش کار می‌کند و با مشکلات این حرفه سر وکار دارد باید سختی احتمال ورشکستگی آقا جلال صاحب‌کار خود را هم تحمل کند! اما رضا سعی می‌کند راهی برای جلوگیری از تعطیل شدن کارگاه فرش آقا جلال پیدا کند….
انیمیشن «زندگی یک حشره»

کارگردان: جان لستر و اندرو استانتون

کودکپنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه ساعت ۱۴:۳۰گروهی از حشرات بیگانه که قوی‌تر از مورچه‌ها هستند، آنها را وادار کرده‌اند تا برای این حشرات آذوقه‌ی فصل سرما جمع کنند و حسابی مورچه‌های بیچاره و ضعیف را ترسانده‌اند؛ بنابراین مورچه‌ها مجبور شده‌اند بیشتر کار کنند و بیشترِ آذوقه‌ای را که فراهم می‌کنند به آنها تحویل دهند. در این میان فلیک، که مورچه‌ای جوان و ماجراجوست تصمیم می‌گیرد تا به جای دوری برود و کمک بیاورد تا مورچه‌ها بتوانند از پس این حشرات برآیند….
انیمیشن «شجاع مرد کوچک»

کارگردان: صمد غلام‌زاده

کودکجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۳۰: ۱۴این انیمیشن، داستان زندگی شهید محمدحسین فهمیده، رزمنده‌ی سیزده ‌ساله است از دوران مدرسه تا زمان شهادت او در جریان دفاع از خرمشهر.
«به‌خاطر خواهرم»

کارگردان: نیک کاساوتس

امیدپنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه ساعت ۱۸کامرون دیاز، ابیگیل برسلین، الک بالدوین و جیسون پاتریکتمام توجه خانواده‌ی آنا، به سمت دختر دیگرشان کیت است که سرطان خون دارد! آن‌ها حتی به‌خاطر نجات او از بند بیماری مهلکش، فرزند دیگری را به دنیا می‌آورده‌اند تا با استفاده از علم ژنتیک مانع مرگش شوند؛ این کودک آنا است که حالا ۱۱ سال از عمرش می‌گذرد و در تمام این زمان او بوده که به خواهرش کمک کرده تا نفس بکشد، اما بیماری کیت به سمت بهبودی نرفته و حتی کلیه‌اش هم از کار افتاده است در این زمان دکترها تنها اهدا کننده‌ی مناسب برای او را آنا می‌دانند ولی آنا از شرایط راضی نیست و خسته شده است؛ به‌همین خاطر به سراغ وکیل معروف و زبده‌ای می‌رود و با استخدام کردن او علیه خانواده‌اش شکایت می‌کند تا مانع کاری شود که آن‌ها می‎خواهند با او بکنند….
«جعبه ابزار»

کارگردان: باب نلسون

امیدجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۱۸کلایو اوون و جادن لیبرهروالت، مرد جوانی است که در زندگی شکست‌خورده و همسرش از او طلاق گرفته است. تنها فرزند او آنتونی، با مادرش زندگی می‌کند. حالا بعد از مدت‌ها او اجازه دارد، آخر هفته را با پسرش بگذراند در حالی‌که همسر سابقش او را تهدید کرده که اگر نتواند زندگی باثبات و کاری مناسب برای خود پیدا کند دیگر هرگز اجازه پیدا نخواهد کرد که پسرش را ببینند….
«گلن‌گری گلن راس»

کارگردان: جیمز فولی

افقجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۱۰آل پاچینو و جک لمونچهار فروشنده یک شرکت مشاور املاک در جلسه‌ای که سر شب برگزار می‌شود تهدید به اخراج می‌شوند. در این جلسه جان ویلیامسن مدیر دفتر به‌همراه بلیک، که از دفتر مرکزی شرکت به آنجا آمده، برای چهار کارمند شرکت مسابقه‌ای ترتیب می‌دهند. در این مسابقه هرکسی که بیشتر از بقیه کار کند یک اتومبیل کادیلاک الدرادو می‌گیرد، نفر دوم یک دست کارد استیک خوری و دو نفر دیگر هم اخراج می‌شوند…!
«هیهات»

کارگردان: روح‌اله حجازی و هادی مقدم‌دوست

افقجمعه ۵ آبان‌ماه ساعت ۱۸:۳۰حمید فرخ‌نژاد، بابک حمیدیان و مینا ساداتیاولین روایت هیهات، حکایت مادری پیر است که سال‌ها در حسرت زیارت کربلا مانده و حالا، گذر ضریح جدید حرم امام حسین(ع) از محل سکونتش، فرصتی است برای آنکه در انتهای عمر، دست کم ضریح جدید مولایش را زیارت کند. تلاش‌های پسر پیرزن برای ایجاد این فرصت، ثمر نمی‌دهد….

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها