تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۱۵:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 26856

تست گریم سریال همسایه‌هاعلیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده سریال ˝همسایه‌ها˝ از آغاز تصویربرداری این مجموعه در عید سعید غدیر خم خبر داد.

به گزارش سینماسینما، علیرضا سبط احمدی که تهیه‌کنندگی سریال «همسایه‌ها» به کارگردانی آرش معیریان را بر عهده دارد، درباره این سریال گفت: تصویربرداری سریال «همسایه‌ها» در ۴٠ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه دو سیما در روز عید سعید غدیر خم در لوکیشنی در خیابان آیت‌الله کاشانی آغاز خواهد شد.

وی درباره دلیل انتخاب این عنوان برای سریال و همچنین تشابه این عنوان با سریالی که سال‌ها پیش در شبکه سه سیما پخش می‌شد بیان کرد: عنوانی که ما برای این سریال انتخاب کردیم، عنوانی است دوپهلو؛ یک معنای آن به محیطی است که این آدم‌ها در آن حضور دارند. یعنی تعدادی آپارتمان اداری و کاری که افرادی در کنار هم در آن کار و زندگی می‌کنند و گاهی این فعالیت‌ها با هم گره می‌خورد، از طرف دیگر همسایه‌ها به معنای همپوشانی سایه‌ها باهم است. تعدادی آدم که باهم دریک جا مشغول کار و فعالیت هستند و سایه یکدیگر را می‌پوشاند و در کنار هم سایه‌وار حضور دارند.

سبط احمدی در ادامه افزود: «همسایه‌ها» بیشتر به روابط کاری آدم‌ها در کنار یکدیگر می‌پردازیم. آدم‌هایی که به نوعی روز خود را برای درآوردن رزق حلال آغاز می‌کنند و با پشتوانه و تلاش درصدد به دست آوردن این روزی هستند و اگر حتی آن روز روزی خوبی نداشته باشند، به امید فردا شب را صبح می‌کنند و برخی نیز از مسیر درست غافل شده و به انحراف می‌روند. در واقع این سریال با نگاه طنازانه و شیرین، نقد اجتماعی را هم در پی دارد. هر کدام از این شخصیت‌ها اتفاقی را وارد سریال می‌کنند که همه آن‌ها ما به ازای بیرونی در جامعه امروز دارند و برگرفته از آدم‌های متعدد در جامعه امروز است. سعی کردیم نه با استفاده از کمدی هجو و لودگی مردم را بخندانیم، بلکه آدم‌های قصه ما افراد جدی هستند که حوادث و اتفاقات وارد شده در زندگی آن‌ها موقعیت طنز و شیرینی را به وجود می‌آورد. طنز ما تمسخر دیگران نیست و نقد اجتماعی به موضوعاتی است که وجود دارد. آدم‌ها در این سریال به هم نمی‌خندند، بلکه به موقعیت‌ها انتقاد دارند و در آن فضا خنده به وجود می‌آید. در واقع ما نمی‌خواهیم مردم را به هر دلیلی بخندانیم، قصد ما این است مخاطبی که خسته از کار روزانه به خانه آمده است را پای تلویزیون نشانده و لحظات مفر حی را برایش فراهم کنیم و او نیز کار را دوست داشته باشد. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم در لایه‌های زیرین به موضوعات جدی‌تر بپردازیم و در کنار این لحظات شاد حمایت از کار، تلاش و تولید داخلی و رسیدن به اهداف مشترک را نیز مدنظر قرار دهیم.

این تهیه‌کننده درباره همزمانی پخش «همسایه‌ها» با زمان تصویربرداری عنوان کرد: ضبط از هفته آینده آغاز می‌شود و تا دو ماه و نیم آینده ادامه خواهد داشت. از آنجایی که پخش از اواسط آذرماه شروع می‌شود قطعاً این همزمانی رخ خواهد داد و این همزمانی تولید و پخش کمی استرس برای گروه به همراه دارد و جای هیچ کوتاهی نیست، اما باعث می‌شود ما بازخورد مخاطب را ببینیم و همسو با نگاه و نگرش مخاطب پیش برویم، تلاش می‌کنیم لحظات خوبی را برای آن‌ها بسازیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه تلاش می‌کنند در این سریال بیشتر به تولید داخلی بپردازند و این فرهنگسازی را در جامعه ترویج کنند اظهار کرد: در «همسایه‌ها» شخصیت‌هایی داریم که در راستای ایجاد اشتغال، کار و تولید داخلی تلاش می‌کنند. به این دلیل به تولید داخلی می‌پردازیم چرا که امروز با حجم زیاد واردات محصولات بسیار پایین کشورهای آسیایی مواجه هستیم و بخشی از اشتغال‌زایی داخلی با این واردات بی‌رویه به خطر افتاده است. تلاش می‌کنیم نشان دهیم که اگر تولید داخلی تقویت شود و مردم اقبال خوبی نشان دهند می‌توان علاوه بر اشتغال‌زایی فرهنگسازی نیز کرد و این فرهنگ در تولیدات داخلی نیز وجود دارد. ما با استفاده از محصولات خارجی فرهنگ خارجی را نیز مورد استفاده قرار می‌دهیم و این ضربه زننده به محصولات داخلی نیز هست.

سبط احمدی در ادامه درباره استفاده از بازیگران طنازی که سال‌هاست آثارشان در قالب کارهای طنز در ذهن مخاطبان باقی مانده است گفت: مهران غفوریان و جواد رضویان و باقی دوستان کمدین‌های معروفی هستند و مردم به عنوان بازیگر طناز آن‌ها را می‌شناسند. قطعاً این دوستان قابلیت بالایی در این عرصه دارند که در هر قالبی می‌توانند به ایفای نقش بپردازند. وقتی سیروس گرجستانی یا اصغر سمسارزاده بیش از چهل سال است که در این زمینه کار می‌کنند و همچنان هم مورد وثوق مخاطبان هستند این نشان از محبوبیت آن‌ها و موفقیت در کارشان دارد وگرنه نمی‌توانستند در این عرصه ماندگار باشند.

این تهیه‌کننده در ادامه به تحولات تلویزیون پرداخت و افزود: تلویزیون به عنوان رسانه ملی وظیفه دارد هم اتفاقات جامعه را رصد کند و هم تولید داشته باشد و در کنار آن حرف دل مردم را نیز بزند، ضمن اینکه باید بسترسازی فرهنگی نیز داشته باشد و لحظاتی را برای مردم فراهم کند تا از دغدغه‌های روزانه دور باشند. در تولید بالا می‌توان برنامه‌های مختلف برای سلیقه‌های مختلف داشت. ما در داخل کشور ۸۰ میلیون مخاطب داریم و اگر دیر بجنبیم، دو هزار شبکه فعال ماهواره‌ای که با یک دکمه در اختیار مردم قرار می‌گیرد مخاطبمان را جذب خود می‌کنند. بنابراین تلویزیون باید تمام مخاطبان را با تمام سلیقه‌ها جذب کند. بخشی از این موضوع به حمایت اقتصادی و مالی است که مجموعه کشور از صداوسیما می‌کند تا شارژ مالی داشته باشد و بتواند در مجموعه تولیدی فعال باشد. در سالیان گذشته تلویزیون دائماً با مسائل مالی دست‌وپنجه نرم کرده است. از سوی دیگر خوشبختانه تغییر مدیریت سازمان تغییر ذائقه و تفاوت سلیقه را کمی از بین برده و باعث به هم نزدیک شدن ذائقه‌ها و سلیقه‌ها شده است. همه ما در یک مسیر تلاش می‌کنیم من هم به عنوان سرباز فرهنگی باید بتوانم تمام اثرات مثبت فرهنگی کشور را پررنگ کنم و وظیفه دارم تولید اثر مورد پسند جامعه داشته باشم. الان مهم‌ترین مسئله اعتماد است، اینکه مدیران و متولیان ارشد جامعه من را از خود بدانند و به من اعتماد کنند. در این صورت است که من می‌توانم با تولیدات خوب مردم را به سمت آثار داخلی جذب کنم. الان این اعتماد و حمایت مسئولین رسانه ملی از سربازان فرهنگی بیشتر شده و باعث قوت قلب ما شده است.

وی ادامه داد: زمانی در تلویزیون شوراهای مختلفی فعالیت داشتند با سلیقه‌ها و نظرات مختلف و به قدری یک اثر چکش می‌خورد که تبدیل به یک اثر خنثی می‌شد، اما امروز خوشبختانه این اعتماد بین مدیران و هنرمندان به وجود آمده است. وقتی به من اختیار عمل داده می‌شود، می‌توان از من انتظار یک کار خوب را نیز داشت، در حالی که در گذشته این‌طور نبود. همه ما در حال تلاش برای مقابله با تهاجم فرهنگی هستیم، در طی این سی سال در تمام جبهه‌ها مبارزه کردیم و روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و الان هم می‌توانیم با پشت هم بودن و حمایت درست به خوبی فعالیت کنیم و همه در یک جبهه متحد در مقابله با تهاجم فرهنگی، نظامی، اقتصادی دست‌به‌دست هم دهیم و بر دشمن فائق آییم.

سبط احمدی در خاتمه اظهار کرد: امیدوارم لحظات خوبی را برای مردم به وجود آوریم. رسانه ملی برای مردم است و تلاشمان این است که فارغ از هرگونه نگاه سیاسی و جناحی کار کنیم تا مردم آن را از خود بدانند و به آن اعتماد کنند. ما چیزی جدای از مردم نیستیم و دوست داریم تلاشمان متعلق به مردم و برای مردم باشد.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها