تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۱۹:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9093

در سایتهای خبری اخبار متناقضی درباره رد صلاحیت جواد خیابانی منتشر شده است .

به گزارش سینما سینما ،یک منبع آگاه به ایلنا گفه است که  جواد خیابانی مجری تلویزیون رد صلاحیت شده است٬ ظاهرا مشکلی که باعث این مجری ورزشی شده است اشکال در مدرک تحصیلی او بوده است.

اما جواد خیابانی در گفت وگو با خبر آنلاین استان البزر شایعه رد صلاحیتش را رد کرده است.به گزارش سینما سینما ،خیابانی  با از تعجب از انتشار این خبر گفت: واقعا عجیب است چون رد صلاحیت را خصوصی به کاندیداها اعلام می کنند، صاحبان این کانال های خبری وقتی می توانند این خبر را منتشر کنند که فرماندار یا استاندار کرج باشند.

خیابانی درباره صحت این خبر گفت: به هیچ عنوان درست نیست و هیچ تماسی با من برای رد صلاحیتم گرفته نشده است.

 

آیا خیابانی می تواند گزارشگزی کند؟

اگر جواد خیابانی نماینده مجلس شود،  آیا می‌تواند بازی‌های شبانه اروپایی را گزارش کند؟ قانون در این‌باره چه می‌گوید؟ کانال هفته نامه تماشاگران امروز دراین باره نوشته است :

فرض اول: خیابانی رأی نیاورد یا صلاحیتش تأیید نشود
او می‌تواند به گزارش فوتبال و اجرای برنامه تلویزیونی بپردازد. چون بر اساس «بند الف ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» مجریان رسانه ملی برای حضور در انتخابات مجلس، الزامی به استعفا از سمت خود ندارند. جواد از شغل خود استعفا نداده که برای بازگشت به کارش مشکلی داشته باشد. ضمن اینکه او تازه پنج سال است کارمند رسمی سازمان شده و حالا حالاها تا بازنشستگی فرصت دارد!

فرض دوم: جواد خیابانی نماینده مجلس شود

صداوسیما: شأن نمایندگی اجل از این حرف‌هاست و احتمالاً امثال خیابانی آنقدر سر شلوغ و گرفتاری‌های روزمره‌ای خواهند داشت که حضور در تلویزیون و گزارش یک بازی فوتبال، در اولویت چندمشان هم جایی نداشته باشد.

حقوقدان: در قوانین حقوقی منعی در این‌باره وجود ندارد. قانون مصوبی برای ممنوع‌الفعالیت بودن مجری‌های تلویزیون بعد از تصدی کرسی مجلس نداریم و به نوعی قانون در این‌باره سکوت کرده است.

نماینده مجلس: فرد کاندیدا در صورت راهیابی به مجلس نمی‌تواند به اجرای برنامه‌های تلویزیونی بپردازد چون قانون در این باره صراحت دارد که نمایندگان نمی‌توانند شغل دیگری داشته باشند. اگر هر فعالیتی به شکل شغل نباشد، فرد می‌تواند به کارش ادامه دهد.

جواد خیابانی: تفاوت جایگاه یک نماینده مجلس با گزارشگر فوتبال و شان این دو شغل اجازه نمی‌دهد که دیگر پشت میکروفن بنشینم.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها