علی نصیریان در دیدار با رامبد جوان گفتهها و خاطرات جذابی را با مخاطبان در میان گذاشت.
به گزارش سینماسینما، علی نصیریان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون چهارشنبه شب ۲۷ مرداد ماه مهمان برنامه خندوانه بود و در این برنامه به پرسشهای مختلف رامبد جوان پاسخ داد.
نصیریان که همزمان با نواخته شدن موسیقی با تم اصلی موسیقی فیلم بوی پیراهن یوسف وارد استودیوی برنامه خندوانه شد در ابتدای سخنان خود با تاکید براینکه به وجود هنرمندانی چون رامبد جوان افتخار میکند، گفت: واقعاً ذوقزده هستم. زمانی که ما کارمان را شروع کردیم شرایط چنین نبود. در سال ۱۳۲۹ که من نخستین قدمها را در زمینه بازیگری برمیداشتم و وارد کلاس تئاتر شدم وضعیت بسیار فرق داشت و وقتی الان نسل جوان و پیشرفتهایش را میبینم ذوقزده میشوم.
او درباره حضور در سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی گفت: حسن فتحی کار خود را با وسواس انجام میدهد و تلاشش بر این است که کار خود را به درستی پیش ببرد.
بازیگر نقش بزرگآقا در پاسخ به اینکه آیا خود او هم در کارهایش وسواس دارد، گفت: نظم چیزی است که تلاش میکنم در زندگیام همواره به آن پایبند باشم و معتقدم منظم بودن تبدیل به عادت میشود و این اتفاق در مورد من افتاده است.
زمانی که رامبد جوان از او خواست در مورد برنامه یک روز معمولی از زندگیاش صحبت کند، چنین توضیح داد: اگر قرار نباشد صبح زود برای کار از خانه بیرون بروم، صبح از خواب بیدار میشوم و صبحانه را آماده میکنم تا بقیه افراد خانه هم بیدار شوند و صبحانه بخوریم. به تازگی چون همسرم کسالت پیدا کرده است آشپزی هم میکنم. همسرم در آشپزخانه مینشنید و به من میگوید چطور غذا درست کنم، به نوعی شاگرد آشپز شدهام. شبها هم حداکثر ساعت ۱۱ میخوابم.
او درباره کتابهای مورد علاقهاش گفت: همیشه سراغ اشعار حافظ، سعدی، مولانا و عطار میروم. غیر از اشعار کلاسیک خودمان به رمان هم علاقهمند هستم.” او از دنیای کوچک دنکامیلو به عنوان رمان مورد علاقه خود نام برد و همچنین “دن کیشوت” را اثری ماندگار و بسیار دوستداشتنی نامید.
نصیریان از داستایوسکی، تولستوی و چخوف به عنوان نویسندگانی نام برد که به واسطه مضمون انسانی آثارشان همچنان نوشتههایشان زندهاند و قابل خواندن و در ادامه گفت: هنر و فرهنگ برای این به وجود آمده که وجوه انسانی را برای ما یادآور شوند. اگر این روزها در دنیا رفتارهایی چون کشتن انسانها به دست هم میبینیم همگی به واسطه گسترش ددمنشیهاست. وظیفه هنر در مقابل این حس است، هنر بر این آمده که وجوه لطیف و دوری از زشتیها را یادآور شود.
او در پاسخ به این پرسش که چرا سراغ بازیگر آمده، گفت: برای اینکه میخواستم با مردم ارتباط برقرار کنم. خیلی گوشهگیر بودم و به نظرم رفتن روی صحنه و اجرای نمایش میتوانست این گوشهگیری را از بین ببرد.
او همچنین یادآور شد به هیچ عنوان برای این پرسش که اگر بازیگر نمیشد چه شغلی را انتخاب میکرد، پاسخی ندارد.
بازیگر فیلم سینمایی «گاو» فیلمهای کمدی مورد علاقه خود را اینطور معرفی کرد: تمامی کمدیهای کلاسیک را دوست دارم، چارلی چاپلین، باستر کیتون، لورل و هاردی و به نظرم هر یک از اینها و فیلمهایشان فراموشنشدنی هستند. همچنین وودی آلن هم دوست دارم، اما فیلمهای او بسیار متکی به کلام است و کلام او در ترجمه به معنای مورد نظر نمیرسد و همین در برقراری ارتباط اشکال ایجاد میکند.
او درباره احساس خود در مورد «لالهزار» گفت: من دو تصویر از لالهزار در ذهن دارم. یکی مربوط به اواخر دهه ۲۰ همان زمانی که پا به دنیای بازیگری گذاشتم است. سالهایی که لالهزار بهترین جای تهران بود و همه جمعه شبها به این خیابان میآمدند و از بالا تا پایین و از پایین تا بالای خیابان قدم میزدند و صدای دعوتکنندگان به تئاترها را میشنیدند. برگههای تصنیفخوانها به دستشان میرسید و در این خیابان زندگی میکردند. تصویر دیگر به سال ۶۱ یا ۶۲ و همکاریام با علی حاتمی در «هزاردستان» برمیگردد که او لالهزار را در شهرک سینمایی ساخته بود. لالهزاری که سالهایی قبلتر از اواخر دهه ۲۰ را تصویر میکرد.
نصیریان از علی حاتمی به عنوان کارگردانی با اخلاق یاد کرد و همچنین درباره عزتالله انتظامی گفت: به مدت ۲۰ سال خانه من و آقای انتظامی روبروی هم بود و با هم مینشستیم و چایی میخوردیم و رفاقت بسیاری داشتیم. هر دو در نمایشهای همدیگر بازی میکردیم و چیزی به اسم رقابت بین ما نبود.
او برای این بازیگر آرزوی سلامتی کرد.
این بازیگر همچنین در پاسخ به سئوال جوان درباره نظرش در مورد شهاب حسینی گفت: شهاب حسینی پسر بسیار بسیار نازنینی است که با اخلاق خوبش و استعداد بالایش توجهها را جلب میکند. به واقع جایزه جشنواره فیلم کن حق شهاب حسینی بود.
او در مورد ترانه علیدوستی هم گفت: ترانه علیدوستی هم بازیگر بسیار خوبی است. من به عنوان بازیگر بارها در سریال “شهرزاد” روبروی او قرار داشتم و این را میدانم که اهمیت بازیگر روبرو در خوب شدن نتیجه کار چقدر زیاد است. علیدوستی بسیار خوب بازی میکند.
نصیریان در این برنامه برای همسر خود آرزوی سلامتی کرد و همچنین زمانی که رامبد جوان از او در مورد بازیگران همدورهاش پرسید گفت: علی حاتمی میگفت قصد داشته از من، انتظامی، مشایخی، کشاورز و رشیدی آلبومی درست کند که این کار را در “کمالالملک” انجام داد. الان هم میتوان فیلمی ساخت با حضور ما پنج نفر. فیلمی مستند داستانی که بسیار دارماتیک باشد.
جوان با استقبال از این پیشنهاد اظهار تمایل کرد این فیلم را او بسازد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فرهنگ رکن زندگی، حیات و هویت یک ملت است/ «ناخداخورشید»؛ معرفی خردمندانهای از سینمای ایران
- شوخی معنادار رییس صداوسیما با جنابخان
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- حضور «هفت بهار نارنج» در بخش رقابتی جشنواره داکا
- دیدار با علی نصیریان در موزه سینما
- اختتامیه اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ بازگشت سنجد/ جناب خان خوش آمدی!
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- یادداشت علی نصیریان به مناسبت روز ملی سینما/ لذت بزرگ زندگی من بازی در تئاتر و سینماست
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- طبیعت خلاق در کار نمایش؛ علی نصیریان تجربههای سینمایی خود را با علاقهمندان به اشتراک میگذارد
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- واکنش نصیریان به حذف دروس عمومی از کنکور/ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- یک پایان اسرارآمیز/ نگاهی به فیلم «لامینور»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول