تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۲:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35000

نرگس آبیاربرنامه‌ی «هفت» شامگاه ۱۹ آذر ماه به پیش بینی بهروز افخمی از فروش امسال سینماها و انتقادات نرگس آبیار کارگردان «نفس» به وضعیت اکران اختصاص داشت.

به گزارش سینماسینما، «هفت» میزگردی با حضور نرگس آبیار، کارگردان و ساره نورموسوی، بازیگر خردسال فیلم سینمایی «نفس» به معرفی این فیلم پرداخت.

نرگس آبیار با گلایه از کیفیت اکران فیلم‌ها در سینماهای کشور، مطرح کرد: کاش مشکلات ما فقط سالن‌های سینما بود. الان یک ناعدالتی عجیب و غریب در سینماها موج می‌زند که به نظرم مشکل بزرگتری‌ست و همه جا این مشکل را می‌بینم.

تابلوهایی که برای فیلم‌ها نیستند

این کارگردان با گلایه از عدم حمایت شهرداری در اختصاص تابلوهای شهری به فیلم‌ها گفت: منِ نوعی، یک بنر یا تابلو از شهرداری نتوانستم بگیرم و شهرداری تنها به یکی دو فیلم خاص این امکان را می‌دهد! تصاویری از مجسمه‌ها و تندیس‌های قدیمی روی استندهای شهری می‌زنند اما حاضر نیستند تصاویری از فیلم‌هایی همچون «نفس» بزنند!

حوزه هنری فیلم روحوضی را به «نفس» ترجیح داد

آبیار در ادامه با گلایه از حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: حوزه هنری که ادعای کار فرهنگی دارد و از نمایش فیلم «لانتوری» بخاطر نامناسب بودن فیلم سر باز می‌زند، الان فیلم روحوضی نمایش می‌دهد و از سالن دادن به ما خودداری می‌کند. ما از ابتدا با ۲۳ سالن شروع کردیم و الان ۱۶ سالن داریم. در حالی که «نفس» همواره با سالن پر و ظرفیت خوب اکران شده اما وضعیت سانس‌دهی و سالن دهی ما بسیار بد است و سانس‌های شبانه ما را می‌گیرند و ساعت ۱۱ صبح می‌دهند!

حوزه هنری با شرکت «نورتابان» قرارداد پخش نیز داشت اما به راحتی آب خوردن تمام سالن‌هایش را با شروع اکران «سلام بمبئی» به این فیلم اختصاص داد.

تیزرهای «نفس» برابر با فیلم‌های «هنر و تجربه»

کارگردان فیلم سینمایی «نفس» با گلایه از صداوسیما نیز بیان داشت: تلویزیون که از تهیه کننده‌ها و پخش‌کننده انواع و اقسام تعهدها را برای عدم پخش تیزرهای آنها از شبکه‌های ماهواره‌ای می‌گیرد، تعداد تیزری که به ما دادند با یک فیلم اکران شده در گروه «هنر و تجربه» یکی‌ست. یعنی تنها ۱۷۵ نوبت. این شرایط عادلانه نیست، اساسا سینمایی نیست که من برای پرکردن آن تبلیغی کنم.

با سینما برخورد جناحی می‌شود

وی درخصوص علت گرفتن سالن‌های فیلم «نفس» درحالی که سالن‌های فیلم همواره پُر است، گفت: من نمی‌دانم و به فیلم‌های دیگر هم نمی‌خواهم بی‌احترامی کنم، اما انتظار داریم وقتی حوزه هنری به ما قول داد و قرارداد دارد، حمایت کند و پای قول شان بیاستند. اما متاسفانه با سینما بحث جناحی می‌شود. در حالی که من از ابتدا گفتم من اساسا آدم جناحی نیستم! من می‌گویم باید میان همگی صلح باشد. من میان هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب که می‌روم، می‌بینم آدم‌های خوبی هستند اما بعد می‌بینیم برخوردها طور دیگری است. وقتی فیلم من روی پرده سینما نیست درباره چه چیزی از فیلم حرف بزنم و تبلیغ کنم؟ این بی‌عدالتی در اکران چرا باید رخ دهد؟

به بالاترین مقام عالی رتبه کشور پناه می‌برم!

آبیار ادامه داد: من بعد از خدا به بالاترین مقام عالی رتبه این مملکت پناه می‌آورم تا ما را از این بی‌عدالتی نجات دهند! دلم بسیار پر است و آمده‌ام در «هفت» تا گلایه کنم. من مردانگی یا زنانگی کردم و فیلم «شیار ۱۴۳» را ساختم، حالا شما از من بخاطر آن فیلم در «نفس» حمایت کنید. از نهادهایی که از ما کمک نکردند و نهادهایی که از ما کمک کردند مثل سازمان اوج که از ما دلجویی کردند و باعث دلگرمی ما شدند، تشکر می‌کنم.

وی نهایتا درخصوص بازی ساره نورموسوی در فیلم نیز گفت: به اذعان بسیاری از کارشناسان و مخاطبان، ساره نورموسوی در فیلم شگفت انگیز بود و علت بخشی از این ماجرا این بود که بازی نمی‌کرد، بلکه صحنه را باور می‌کرد و حس می‌کرد این اتفاق دارد برایش می‌افتد. این خصوصیت خوب ایشان بود که در خلق صحنه‌ها به ما بسیار کمک می‌کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها